Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem nowym uzytkownikiem fotum, chociaz przegladam je odkad kupilem swoje first BMW, i nieszczesliwie dla mnie wybor padl na 325 TD. W zwiazku z tym pare pytan do znawcow tematu. Autko jest po wymianie nastawnika w pompie wtryskowej (na nowy) ale problemem jest to ze faluje na jalowym i na zimnym silniku, pozniej jest juz ok. Co moze byc przyczyna? Kolejna rzecza ktora mnie zastanawia jest czesta zmiana "harakteru" silnika. Czasem wkreca sie na obroty jak szalony a czasem jak zaladowany Van? Nie wiem od czego to zalezy, ale wydaje mi sie ze zaleznoscia jest.. pogoda. Gdy jest chlodniej autko jakby lepiej chodzi duzo ladniej przyspiesza, mniej pali, i jest bardziej elastyczne. I ostatnia rzecza jaka mnie zastanawia czy naturalne jest ze wentylator przy chlodnicy wlacza sie odrazu po wlaczeniu zaplonu(nawet po zimnej nocce) nie wiem czy jest to rzecz normalna czy cos z termostatem(autko nagrzewa sie szybko i trzyma idelanie temperature) Pozdrawiam

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

Ja tam sie na klekotach nie znam, ale wiem ze w benzyniaku takie objawy daje uszkodzony przepływomierz (falowanie obrotów na jałowym i spadki i przyrosty mocy).

 

 

ps.Nigdy nie miałem diesla to proszę na mnie nie krzyczeć jak bym głosił herezje, ale to objawy normalne dla uszkodzonego przepływomierza w benzyniaku

zdjęcia mojej beemy ---->nowe foty !!!http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=61477
Opublikowano
Ja raczej podejrzewam ze moze byc cos z wtryskiwaczami, zdarzylo sie 2 razy ze po odpaleniu swiecila sie kontrolka wtrysku, i auto weszlo na 1,400RPM po 30 sek silnik zwolnil do normalnych obrotow na biegu jalowym i po ponownym odpaleniu bylo juz ok. Dodam tez ze auto w momencie kiedy chodzi tak jak powinno;) pali duzo mniej i bardzo czule reaguje na dodanie gazu. Niestety zdarza sie to dosc rzadko;(

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Też proponuję sprawdzić przepływomierz powietrza. Spróbuj odpiąć wtyczkę od przepływomierza i poobserwować czy problem będzie nadal występował.
Opublikowano
Ok jutro sprawde, jezeli ktos mi wytlumaczy gdzie tego szukac? Jest to rzecz ktorej chyba jeszcze nie ruszalem w swoim aucie i kompletnie nie mam pojecia z cyzm to sie je..I za co jest odpowiedzialny ten przeplywomierz???

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
Ok dzieki, postaram sie sprawdzic, a czy na temat wiatraka wie ktos moze czy to normalne? wiem ze powinien sie krecic ale chyba zeby zapewnic dodatkowe chlodzenie. Czy przy zimnym silniku tez powinien krecic?

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano

Przecież w 2.5TD nie masz żadnego wiatraka(elektrowentylatora) tylko wiskoze,a co za tym idzie,to się kręci od początku tuż po odpaleniu silnika bo jest połączone z obrotami,oczywiście jak silnik złapie temperatury to wisko obraca się szybciej.

Co do dynamiki w chłodniejsze dni,no to jest dosyć odczuwalne w tych silnikach,poprostu chłodniejsze powietrze dostarczane do turbiny daje lepsze efekty a jak jest gorąco na zewnątrz to już jest gorzej bo powietrze jest cieplejsze no i mniej go tłoczy turbina :wink:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

Ok dzieki za info, a co da mi odlaczenie przeplywomierza?

 

AAA ten schemat jest do TDS a nie TD a to zupelnie inaczej wyglada

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.