Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po zmianie kół z 17" na 16" zauważyłem ze auto zaczęło delikatnie ściągać w prawo. Na początku zrobiłem zamianę kół(felgi, opony kupiłem nowe) żeby wykluczyć winę opon, ale to niestety nic nie zmieniło. W związku z tym nie pozostało nic innego jak pojechać na geometrię. Diagnoza wykazała, że prawdopodobną przyczyną ściągania jest zbyt duża różnica w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. :think:

Geometrię dla pewności zrobiłem w dwóch różnych warsztatach żeby ewentualnie wyeliminować błędy aparatury diagnostycznej i czynnik ludzki. Jednak w obydwu przypadkach diagnoza była podobna

:(

Ponieważ w obydwu warsztatach nie są w stanie jednoznacznie powiedzieć, który z elementów zawieszenia jest powodem tych rozbieżności a nie chciałbym w miarę możliwości wymieniać wszystkiego po kolei kosztowną metodą prób i błędów chciałem zapytać jakie są Wasze sugestie dotyczące opisanej usterki? Może ktoś z szanownych kolegów na tym forum

przerabiał już podobny problem w swoim aucie?

Zastanawia mnie też fakt, że dopóki jezdziłem na kołach 17” to sciąganie praktycznie było nie występowało.

 

A tutaj zamieszczem skan do raportu z aparatuty diagnostycznej: http://83.243.111.38/e39/geometria.jpg

Opublikowano
miejsc w e39 gdzie może być luz to jest tyle że szkoda pisać , musisz znalez mechanika co już coś przy e39 robił + Twoje uwagi że coś stuka bo na szarpakach nic nie znajdą
Opublikowano
miejsc w e39 gdzie może być luz to jest tyle że szkoda pisać , musisz znalez mechanika co już coś przy e39 robił + Twoje uwagi że coś stuka bo na szarpakach nic nie znajdą

 

Problem w tym że nic nie stuka więc nie wiem czym sie sugerować? Luzów namacalnie też nie stwierdzono.

Opublikowano

Witam.Mnie ściągało za to w lewo.Dodam,że miałem drgania w kierownicy przy lekkim hamowaniu.Wymieniłem opony to samo ściąga .Pojechałem na zbieżność pan ustawił i ok.Nawet drgania się skończyły.Ale wróciły po 500kilometrach.Podjechałem na stacje diagnostyczną stwierdzono po dokładnym sprawdzeniu i po jeżdzie,że tarcze.Pojechałem jeszcze do ASO-do wymiany tuleje wahacza górnego.Po wymianie tulei drgania przy hamowaniu w kierownicy zniknęły ale jakby wibrował delikatnie samochód.Dodam,że także koło kierownicy minimalnie się przesunęło.Wymieniłem wszystkie cztery tarcze i jest ok.Moim zdaniem przed wymianą tarcz powinno się sprawdzić dokładnie zawieszenie potem jak czytałem na forum są reklamacje że tarcze do bani się po wykrzywiały .Żeby sprawdzić tuleje wahaczy górnych należy odkręcić oczywiście osłonę silnika ale jest jeszcze jedną mała i tam dopiero widać.Czego nie zrobili w stacji diagnostycznej.Koszt tulei 220PLN i (tarcze+klocki)LUKAS oraz płyn hamulcowy 1180PLN oczywiście z robocizną.

:dance: :hand:

Dodam,że badanie w ASO Łódz Tłokiński koszt 110PLN

Opublikowano
Dodam,że badanie w ASO Łódz Tłokiński koszt 110PLN

 

ASO traktuje jako ostateczność bo pewnie będą chcieli wymienić pół przodu. Ale na wszelki wypadek zapytam, które ASO w Warszawie polecacie?

Opublikowano

ASO niech sprawdzi samochód a nie naprawi Powiedzą co trzeba wymienić.

Mnie dopatrzyli sie:tuleje górnych wahaczy przód i poduszki tylnej belki. Za wymianę tego chcieli 3700PLN więc podziękowałem.Jeszcze mnie nie p.....

Nie ma co się namyślać.Już Płaciłeś za zbieżność dwa razy.Sam też ocenisz sytuacje i przy okazji się podpytasz serwisanta o zawieszenie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.