Skocz do zawartości

Pomoc Potrzebna - Diagnostyka NIVO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Jestem posiadaczem BMW E34 525 Touring z 1996r.

 

Od czasu jak zakupiłem auto pojawia mi komunikat "NIVEAUREGELUNG", co prawdopodobnie oznacza problemy z NIVO (jeżdżę nie obciążony).

Po sprawdzeniu organoleptycznym stanu amortyzatorów okazało się, iż są wilgotne a pompa się "poci".

Studiując informacje na forum ustaliłem, iż może to być z powodu rozszczelnienia układo, bowiem, poprzedni właściciel zalał układ wspomagania czerwonym płynem (prawdopodobnie ATF 220 do wspomagania), kiedy jak byk napisane jest na nakrętce CHF 11S (zielony).

W najbliższym czasie zamieram wymienić płyn na zamiennik FEBI 6161.

 

Czy ktoś może poradzić jak można krok po kroku przetestować sprawność systemu NIVO oraz w jaki sposób układ można by z powrotem uszczelnić.

 

Pozdrawiam i Dziękuję za porady

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Musisz znaleźć kogoś, kto Ci to zdiagnozuje. Najprościej to serwis BMW. U siebie mam serwis Boscha, gdzie mają komputer BMW i mogą wszystko sprawdzić. Ten komunikat oznacza, że NIVO jest nieaktywne. U mnie w E39 było tak samo, gdyż rozszczelnił się układ z jednej strony (na porządnym sprzęcie, to można nawet sprawdzić różnicę ciśnień lewej i prawej strony). U mnie poleciała poduszka pod NIVO.
Opublikowano

Dzisiaj Auto było na podnośniku i widziałem, że z okolic któregoś kabelków przy pompie NIVO wydobywa się (po kropelce) płyn, więc możliwe że faktycznie się rozszczelniło.

 

Czy może ktoś wie jak wymienić płyn wspomagania z ATF 220, którym jest obecni układ zalany na właściwy CHF 11S i nie zapowietrzyć układu??

 

Pozdrawiam i dziękuję

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mam 525 95 rok kombi i tez mam komunikat z nivo ... ale od spodu raczej sucho no moze delikatne pocenie ale nie wierze ze musi byc sucho idealnie .. tak czy tak komunikat wyskakuje jak jade bez ładunku ...

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano

jak uklad jest szczelny to trzeba wyregulowac ciegno od silownika zaworu w tylnej czesci auta,podnies deczko auto i powinno byc OK

 

http://bmwfans.info/original/E34/tou/525ix-M50/ECE/L/M/1992/07/mg-33/ill-33_0352/

 

luzujesz obejme oznaczona -5, i odpalasz auto i przekrecasz ciegno-1,auto powinno sie uniesc(ale nie zaduzo bo bedzie zatwarde)

Opublikowano
a jak ktos ma do wymiany to amorki z nivo sachs są po 1000zł sztuka heh

" I want to fly into your sun

Need faith to make me numb

Live like a teenage christ

I'm a saint, got a date with suicide. "

Opublikowano
a jak taniej to tylko regeneracja,albo wymiana na zwykle- ale wtedy trzeba odciac tylny obwod za zaworem regulacyjnym
Opublikowano
Dzisiaj Auto było na podnośniku i widziałem, że z okolic któregoś kabelków przy pompie NIVO wydobywa się (po kropelce) płyn, więc możliwe że faktycznie się rozszczelniło.

 

Czy może ktoś wie jak wymienić płyn wspomagania z ATF 220, którym jest obecni układ zalany na właściwy CHF 11S i nie zapowietrzyć układu??

 

Pozdrawiam i dziękuję

 

Jak wrócisz do chf11s to może paść pompa od wspomagania

tak słyszałem kiedyś od dobrego mechanika.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za info.

Póki co jeżdżę z komunikatem błędu, ale w niedalekiej przyszłości wymieniam sprężyny i amortyzatory na standardowe oraz zaślepiam nivomat, a póki co delewam do wspomagania i nie zamierzam zmienić na CHF żeby tak jak napisał kolega, nie zabić pompy w trybie natychmiastowym.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.