Skocz do zawartości

e-46 z 2002 2.0 lub 3.0 diesel czy Audi A4 B6 2002diesel


LilAntoine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dylemat i mam nadzieje ze pomozecie mi go rozstrzygnac. Mianowicie waham sie miedzy kupnem BMW i Audi (e46 i B6) z ok. 2002 r w dieselu. Wiem ze z forum jednego i drugiego modelu dowiem sie wielu ointersujacych rzeczy,jednakze chcialbym prosic Was o takie kompleksowe porownanie. Dodam ze na auto chce przeznaczyc do 50 tys zl. Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witaj! Podstawowa sprawa, jakie silniki bierzesz pod uwagę w Audi? Bo jeżeli 2.5Tdi to od razu mowie Ci daruj sobie ... to bardzo awaryjna jednostka ... obiegowa opinia mówi że silnik ma błędy konstrukcyjne. Kultura pracy silników TDi pozostawia bardzo wiele do zyczenia, BMW masz common rail (polecam zwłaszcza 2.0d 150PS i 3.0d 186 lub 193PS :cool2: ) Sam sie bujam 530dA 193PS i śmiga jak ta lala. Miałem dylemat podobny do Twojego z tą różnicą ze w gre wchodziło A6 Avant albo e39 touring, obaw dieselku. Sam wiesz jakiego wyboru dokonałem :mrgreen:

 

Jeszcze jedna sprawa, jeżdżąc BMW mozesz zapomnieć o czyms takim jak wymiana paska rozrządu :roll2: A jakie są koszty wymiany paska w 2.5TDi?? Bez komentarza, dla mnie wybór jest jeden :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
a czy mozesz powiedziec mi jak z awaryjnoscia Twojego BMW bo szczerze mowiac u mnie rowniez w gre wchodzi e39.

 

Samochód mam od lipca br więc niewiele Ci powiem z awaryjnością, na chwilę obecną mam do wymiany elektryczny wiatrak od klimy, jak ostatnio darłem kapcia to chyba dostał kamyczkiem i wyzionął ducha, albo po prostu czas na niego nadszedł :twisted2:

 

I powiedz prosze jak taki olbrzym jak e39 porusza sie z takim 3-litrowym dieselkiem?

 

Porusza? :mrgreen: Fakt jak muskam pedał gazu to się porusza, ale jak go wcisnę to jakoś nagle mi się szybko drzewa rozmazują przy drodze :cool2: Ten samochodzik się nie porusza, on zapierdziela aż uśmiech nie schodzi z twarzy, nawet na stacji benzynowej - ukłon w stronę zwolenników benzynowych potworów :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli Audi kupowac to tylko 1,9 TDi. Z 2,5 TDi są same problemy,silnik ma złe odpowietrzenie komory i mocno ciekną te silniki.Wycierające się wałkirozrządu przy okolo 250 tys to prawie stadart.W mojej ocenie zawieszenie Audi (zwłaszcza przód ) nie radzi sobie dobrze z ciężarem.Mam co prawda Passata 2,5 w automacie ale zawieszenie przednie jest idntyczne.Przy większych prędkościach buja autem,choć amory są dobre.Jest on fabrycznie obnizony o 30 mm i już klikakrotnie przychaczyłem dołem o asfalt.( na autostradzie A4 ).Przy2,5 cokolwiek zrobić przy silniku to masakra, tam nie ma miejsca na nic.Koszt rozrządu to ok 2 tys zł.Osobiście uważam, że Audi z jednostkami powyżej 4 cylidrów są przekombinowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Skoro 3litrowy dieselek w dwutysięcznym którymś został wybrany silnikiem roku to chyba są godne polecenia, nieprawdaż? Poza tym odpada Ci kwestia wymiany paska bo tam masz łańcuch. Kultura pracy w porównaniu do klekota TDI jest niewiarygodna, pracują prawie jak benzynka. Najlepiej jak kopsniesz się do jakiegoś handlarza i wypróbuj jeden i drugi, w koncu nie musi Ci sie podobać to samo co mnie :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
LilAntoine:

widze tez, ze uzytkownicy audi nie okazali sie zbyt pomocni :wink:

 

Heheh, bo kolega źle sformułował pytania. Na forum Audi miał spytac o wady i zalety A4 TDi, a u nas o wady i zalety 2.0d i 3.0d. Potem małe resume i samodzielne podjęcie decyzji :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze powiedziawszy, zamierzalem zadac pytania dokladnie w taki sposob, jak to zrobilem a to dlatego, ze wielu uzytkownikow Audi jezdzilo wczesniej BMW i odwrotnie, to przede wszystkim do nich adresowane bylo pytanie,jak i do tych, ktorzy maja swiadomosc wad i zalet obu marek. Jakkolwiek chcialbym serdecznie podziekowac tym, ktorzy postanowili pomoc mi w wyborze, jak i tym, ktorzy wzbronili sie przed decyzja pomocy w formie postu: "wooole audi". Pozdrawiam z nadzieja, ze ktos sie jeszcze w tym temacie wypowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie zbieranie opinii od ludzi jezdzacych danym modelem na forum danej marki ma swoja wade ( zasada ze kazda sroka swoj ogonek chwali )

pytanie powinno brzmiec -

kto z Was drodzy koledzy uzytkowal zarowno E46 320d jak i B6 AWX lub AVF i moze na chlodno je porownac :)

 

tak ma marginesie - sam jestem na etapie porownan powyzszych modeli i poszukiwan, gdyz niedlugo bede potrzebowal auta kombi (rodzinka sie powieksza ) :mrgreen:

ale jezeli chodzi o B6 biore pod uwage tylko quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kombi i w dodatku Quattro będzie ważyło.Mój Passat 2,5 waży 1600 kg. E 39 z 4,4 l waży 1755 kg.Co prawda to automat ale do najlżejszych nie należy.Nie ma elektryki jak w przypadku Bmki, skóry i tak wielkiego bagaznika.Natomiast nie jeżdziłem e 46, więc ciężko mi porównać.Jeżeli chodzi o komfort jazdy i prowadzenie to nie ma co porównywać.Najśmieśniejsze jest to że Audi A4 B5 i VW B5 naprawdę niewiele się różniły,środki prawie identyczne, trochę inny przód i tył.Materiały lepsze ale nie przesadzajmy.Układ kierowniczy dużo mniej precyzyjny jak w BMW ale na naszych powybijanych drogach to zaleta, mniej ręce bolą.Mi 2,5 AFB wciąga kolo 10 l w mieście,poza schodze do 7-5-8 l.Minimum jakie udało misię osiągnąć to 5,8 l na trasie.Moje minimum E 39 to 8,3l na autostradzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy maja racje...

 

2.5 odpada... jest awaryjnym silnikiem... a 1.9 moim zdanie to nadaje sie do golfa... w takich autach jak audi odpada... komfort to wyposazenie wyciszenie itd... a jak wiesz dobrze to wszytsko wazy... wiec 1.9 to zabijesz...

 

3.0 diesel byl wielokrotnie nagradzany... nie wiem jak w E39 to jezdzi... ale w E46 uwierz ze zapier.... ciagnie naprawde jak szalony... Kultura pracy tego silnika... wystarczy posluchac jednostki TDi a jednostki z BMW...

 

3.0 w budzie E46 pali naprawde grosze... zreszta poczytaj opinie ludzi ktorzy dluzszy czas uzytkuja ten silnik...

 

mozna sprzeczac sie o wiele rzeczy w BMW... ale silniki i uklad jezdny... sa chyba niepodwazalne...

 

zreszta mozna dlugo pisac i przekonywac... jezeli masz mozliwosc podjedz do jakiego dealera BMW w Twojej okolicy... maja czesto uzywana auta... ktore sa w stanie jakim byc powinny... przejedz sie... a zaloze sie ze przyznasz nam racje...

 

gdzies czytalem na forum ze ktos z uzytkownikow byl z swoja E46 z 3.0 dieslem i pytal o wymiane rozrzadu... mechanicy zaczeli stukac sie w golwe... i twierdza ze te silniki bez ruszania rozrzadu robia po 500 tys...

 

PS. pozdrawiam sasiada z s-cy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz zachecam do kupna e39 530d(Powinni mi za to placic :norty: )

Ja jestem zadowolony-nawet bardzo.

Bardzo lubie samochody i kazda okazja zeby "przewiezc tylek"czyms nowym jest wykozystana.A jest ich sporo.Mercedes Audi Jeep VW Rozne marki modele i samochody w roznym wieku i wersjach silnikowych.

Chce zmienic samochod i juz wiem ze to bedzie 530dA po lifcie.

Kolejne dwa lata spokojne.A pozniej marzy mi sie X5 3l disel.

:dance:

Dla mnie jest wazne jest min to ze disla latwiej odsprzedac i wolniej spadaja z ceny :dance:

Pozdrawiam faraon72

aujourd'hui, demain, toujours BMW

http://images29.fotosik.pl/57/241caa6004072ad7.jpg

Zobacz moja Bunie http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=223

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie

dzieki za opinie i porownania B5 i e39/e46 3.0d

ale ja pytam o B6 AVF i E46 m47

 

jest dla mnie oczywiste, ze jakos wykonania, wlasciwosci jezdne i kultura pracy silnika wskazuje jednoznacznie na E46, lecz chcialbym posluchac kogos, kto uzywal obu tych aut i zechcialby rzucic kilka merytorycznych uwag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.