Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zamierzam sprawdzic dokladnie zawias bo po szalenstwie na torze doszedlem do wniosku ze chyba cos jest nie tak. W wyniku poszukiwan i sprawdzania okazalo sie ze seria w 328 m technik to bilstein b8 co mnie bardzo zaskoczylo. Jednak informacja ze m3 3,2 jest na bilstenie b6. Sprawdzajac dalej okazalo sie ze mka ma slabsze stabilizatory: czytaj ciensze. Mozecie mi poradzic co zakladac? Tyl fajnie siedzi ale przod jest dos wysoko. Moze by to posadzic tak z 30mm bo wiecej to juz niejest dobrze na nasze drogi. Myslicie ze zalozenie sprezynek i amorow od m3 bedzie ciekawsze niz wymiana sprezynek na -30-35 i do tego nowe bilsteiny?
Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
Opublikowano

fajnie ze napisales bo widzialem twoja wypowiedz w innym temacie zwiazanym z zawiasem. Jednak zależy mi aby autko troszke siadlo z przodu. Niewiele, mysle ze 30mm spokojnie wystarczy i nieporownywalnie zmieni wyglad maszyny. Masz rozeznanie co wlozyć zeby jak najlepiej wspolpracowalo z b8? A co do utwardzania to ja nie chce miec mega twardo i nisko. Ja chce miec komfort bez bujania. To co jest teraz ejst troszke zbyt ulegle i kiwa na boki-przypuszczam ze albo amor slaby albo od zwyklego modelu wlozony bo tak wypowiadaja sie ci co nie maja pojecia ze zwykle b4 pasuje idealnie do mtechnika.

DORADZCIE COS PANOWIE. Please...... :)

Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
Opublikowano
Zregeneruj w zerkpolu te B8 i wrzuc sprezyny eibach pro-kit (ja mam takie wlozone do amorkow m-technikowych). Jak chcesz fotki jak to wyglada to moge cos pstryknac;)
Opublikowano
jesli mozesz to zapodaj foty. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie wg bilsteina i bmw mam amory marki bilstein i wychodzi ze na 99% sa to B8. Nie wiem w jakim stanie sa te co mam i nei wiem czy to sa oryginalne ale bede dokladnie sprawdzal. A co gorsza w serwisie dowiedzialem sie ze zawieszenie m technik to nie to samo co m sport. Ja mam to drugie. Taki sam dziwnt dylemat byl przy ustawianiu zbieznosci. Powiedz jeszcze jak obnizyles zawias bo ponoc ja mam cos nizej niz seria(w tyle na 100% jest nizej ale czy z przodu tez to nei wiem).
Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
Opublikowano

Tak w skrócie w E36 zawieszenie może być (a raczej mogło być) seryjne lub m sport (opcja 704 M SPORT SUSPENSION - z pewnością różne części dla różnych modeli, w końcu różne silniki i wersje nadwoziowe ale cel ten sam). Dodatkowo M3 miało inne zawieszenie specyficzne tylko dla tego modelu.

Ja mam właśnie te m sport czyli inne sprężyny, inne amortyzatory i inne (grubsze) stablilizatory. Sprężyny i stabilizator to tylko oryginał (1500zł komplet sprężyn!), nie ma zamienników. Natomiast amortyzatory z tego co wiem napewno robi Sachs, Boge, Kayaba i zapewne Bilstein z czego pewnie wszystkie te europejskie szły na pierwszy montaż i są jako OE BMW. Ja mam nowe Boge.

W tym zawieszeniu różnica wysokości wg książki serwisowej to przód 15mm, tył 11mm (na kołach 16"). Parametry zbieżności są takie same dla serii jak i m sport, jedynie kąty są już inne.

Ja dodatkowo lekko obniżyłem auto kompletem sprężyn Eibach Pro-Kit -35/-30mm - zestaw przećwiczony razem z amortyzatorami m sport przez sporo użytkowników w DE i USA. Jest niżej i bardziej twardo. Jeździ bardzo przyjemnie choć komfort jeszcze bardziej spadł (a i tak jeżdże tylko na 16").

Fotki wrzuce jutro jak uda mi się zrobić.

Opublikowano
Jak kupowałem sprezyny (h&r) to u Biernackiego powiedzieli mi , ze swego czasu sprezyny obnizane (-40/-15) stanowily komplet zawieszenia z bilsteinami b8 . I zeczywiscie ... na moich bilsteinach jest napisane "bilstein for h&r " Tyle , ze w detalu kosztowalo to okolo 4000 pln i nie sprzedawalo sie :(. Cwaniaczki wymyslili to to tak , ze jak ktos se kupi sprezyny i zalozy je bez amorkow to stwierdzi , ze jest calkowita lipa i i tak przybiegnie w podskokach do h&r`a po amorki .... I rzeczywiscie po zamontowaniu do sprezyn dedykowanych do nich amorkow robi sie git :dance: (nie jest przesadnie twardo a buma sunie jak po szynach )
Bad toys 4 Bad boys
Opublikowano

to teraz rozbiore zawias i zobacze co tam siedzi. Jak jest seria i dobrze wyjda na badaniach to zostaja a jak nie to pewnie b8 wrzuce i obnize troszke.

Co do zawiasu m3 to qrcze ogladalem naprawde cale zawieszenie to roznice moga i pewnie sa w uzytych materialach. Tak to konstrukcyjnie nie wiem czy m sport nie byl mocniejszym i twardszym zawiasem o m3. Porownojac moje auto do m3 to moja jest nizej na 100%, szczególnie tyl.

Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P
Opublikowano

koledzy co myslicie o czyms takim?

http://www.allegro.pl/item241818478_zawieszenie_gwintowane_bmw_e36_supersport.html

jest sens to wkladac do maszyny czy moze sprezynki ac schnitzer i amory bilstein beda lepsiejsze? Nigdzie nei ma ani HR ani Eibachow. :/ Koszt jest jak na gwint takiej firmy pozytywny jednak czy jazda nie bedzie zbyt twarda? mozna to wyregolowac lub porownac z zawiasem na b8? ma ktos doswiadczenie?

Jestem jak Media Markt.... Nie dla idiotów :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.