Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niestety czeka mnie ta operacja - może ktoś z Was ma to za sobą i może podzielić sie swoimi doświadczeniami ?

 

KACPER

Opublikowano

Witam!

 

Rozbierałem od E36.

Chcesz rozebrać z ciekawości żeby zobaczyć co sie pomieliło w środku, czy żeby coś wymienić i złożyć z powrotem?

Bez książki ta druga operacja jest kłopotliwa :)

 

Pozdro!

Opublikowano
Witam!

 

Bez książki ta druga operacja jest kłopotliwa :)

 

No niestety musze rozebrac i zlozyc. Wyje mi jakies lozysko. Co masz na mysli, ze ta operacja moze byc klopotkiwa. Jeszcze jej nie rozbieralem ale jest juz wyjęta i powiem szczerze, ze nie wyglada to na jakis kosmos - zwykle skrzynia, jak to moj kumpel powiedzial "jak od poloneza tylko mniejsza" ;)

Bede zatem wdzieczny za jakies sugestie nt trudnosci w wymiania lozysk w tej skrzyni. Szczegolnie nurtuje mnie pytanie czy tam sa lozyska stozkowe i trzeba je dokerecac odpowiednimi silami czy raczej wszystko jest "normalnie" ?

 

KACPER

Opublikowano

Wedlug mnie gra moze byc nie warta swieczki.

 

Najpierw popatrz sobie na realoem jakie sa lozyska (wymiary) i sprawdz czy dostaniesz tanio zamienniki bo jesli bedziesz musial kupic oryginaly w aso + uszczelniacze to za ta kase dostaniesz uzywana kompletna skrzynie (a moze nawet dwie - zalezy jakie i ile lozysk do wymiany).

 

Jesli jednak zdecydujesz sie na rozbiorke to te glowne lozyska sa kulkowe i nie sa dokrecane odpowiednim momentem, aczkolwiek inne sruby i nakretki tak (z reszta jak wszystkie w bmw i nie tylko). Pozostale lozyska to tak zwane igielkowe. Te glowne to latwiej wymienic podgrzewajac obudowe czyms w rodzaju suszarki do wlosow tylko troche mocniejsze. Synchronizatorow to lepiej nie rozbieraj (najlepiej wyciagnac oba walki razem) bo jak ci sie to sypnie i wyleca te walki i kupa innych drobnych czesci to bedziesz mial niezla lamiglowke zeby to poskladac bez instrukcji. Z drugiej strony jesli to nie glowne lozyska (w co watpie) to bedziesz jednak musial po kolej sciagac kola i sprawdzac. Najlepiej to zalatw sobie ksiazke do e36 - tam jest bardzo podobnie, albo TIS'a. Przy montazu zachowaj szczegolna czystosc. Powodzenia.

Opublikowano
Łożyska na wałku sprzęgłowym i zdawczy są kulkowe dwurzędowe (przy demontażu się rozsypują. Na wału pośrednim są łożyska wałkowe, ale z wałkami prostymi, nie stożkowymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.