Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam następujący problem, wczoraj podczas ostrego startu na lotnisku (na 1/4 mili) okazało się, że maksymalną prędkość jaką mogę osiągnąć jest 60 km/h...

Zaczęło się ślizgać i palić sprzęgło.

Tzn.:

bieg 1 - max prędkość, max obrotów;

bieg 2 - prędkość 60 km/h, max obrotów;

bieg 3 - prędkość 60 km/h, max obrotów;

 

Czy

A - nie umiem wciskać/puszczać sprzęgła i zmieniać biegów w BMW ?

B - sprzęgło tak jak silnik ma 13 lat i 280 tyś km i już ma prawo być zużyte?

 

Czy muszę/powinienem wymienić sprzęgło (niedługo chcę jechać na urlop w Polskę i nie chciałbym stanąć gdzieś w trasie)?

 

Pozdrawiam

Daniel

BMW 325i Coupe [e36]

Opublikowano

Sprzęgło ma prawo po takim przebiegu być już zużyte.

Jeżeli jest zużyte i strzelisz ze sprzęgła przy wysokich obrotach to nie ma bata żeby sprzęgło się ślizgało.

Jeżeli cały czas trzymałeś auto na wysokich obrotach podczas ślizgania się sprzęgła to znaczy że przegiołeś i spaliłeś je (musiało niemiło śmierdzieć)

Po takim ślizganiu powinieneś odstawić samochód na jakiś czas żeby sprzęgło ostygło, czasmi jak ostygnie i dalej się ślizga oznacza to, że sprzęgła już koniec. Jeżeli nie będzie się ślizgać to znaczy że nic strasznego się nie stało i powinno jeszcze na troszkę wystarczyć.

Sprawdź najlepiej przy większej prędkości pod górkę czy na wyższych biegach się ślizga, jeżeli tak to poprostu je wymień (kup najlepiej oryginalne bo obijanie tarcz to lipa - raz jest dobrze a raz nie) najlepiej z dociskiem żebyś nie musiał robić 2 razy tej samej roboty.

Pozdrawiam!

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Śmierdziało okrutnie i dymiło też nieźle :/

 

Czytałem dziś o sprzęgłach i robiłem test:

zaciągnąłem ręczny, dodałem gaz do 3 tyś obrotów, włączyłem 4 bieg i puszczałem sprzęgło. Silnik gasł a sprzęgło się nie ślizgało.

Testowałem również na innych biegach, efekt ten sam, więc chyba jeszcze trochę pojeżdżę na tym sprzęgle.

 

Swoją drogą zastanawiam się co robiłem źle podczas startu, że się spaliło...

 

I pytanie z innej beczki:

Jak można 'skrócić' pedał sprzęgła - w tej chwili w stanie spoczynku wystaje dosyć wysoko i muszę podnosić całą stopę do góry, żeby je wcisnąć. Co zrobić aby pedał w stanie spoczynku był bardziej wciśnięty w podłogę?

 

Pozdrawiam

Daniel

BMW 325i Coupe [e36]

Opublikowano

Swoją drogą zastanawiam się co robiłem źle podczas startu, że się spaliło...

 

I pytanie z innej beczki:

Jak można 'skrócić' pedał sprzęgła - w tej chwili w stanie spoczynku wystaje dosyć wysoko i muszę podnosić całą stopę do góry, żeby je wcisnąć. Co zrobić aby pedał w stanie spoczynku był bardziej wciśnięty w podłogę?

 

 

A przy starcie puszczałeś sprzęgło powoli czy poprostu strzeliłeś?

 

Jeżeli chodzi o pedał sprzęgła to powinien być troszkę wyżeli od pedału hamulca, wejdź sobie na stronkę www.realoem.com i sprawdź jak to wygląda dokładnie w Twoim modelu.

Opublikowano

Hmm nie pamiętam jak ruszyłem ;)

A jak powinienem?

 

Pedał jest troszkę wyżej od hamulca, ale męczące jest podnoszenie całej nogi, żeby go wcisnąć (a stopę mam dużą)...

Opublikowano

Jak przytrzymasz na "półsprzęgle" zbyt długo na wysokich obrotach to zacznie się grzać i powoli ślizgać...

 

Moim zdaniem nie powinieneś kombinować z tym pedałem sprzęgła o ile jest tak od początku.

Opublikowano
po nagrzaniu........szarpie Ci przy spokojnym ruszaniu?

mi szarpie jak jest nieprzegrzane bo skusiłem się na obijanie tarczy i to był mój błąd - teraz do wymiany znowu... :x

Opublikowano
jak sie nagrzeje i zaczyna szarpac-najpierw sporadycznie potem bedzie sie nsilac , az do zenitu waszych nerwow..........oznaka zniszczonego sprzegla czy to samej tarczy ( moze byc krzywa) czy to docisk ( zabki sloneczka moga zle dociskac ) a moze byc tez wina powierzchni kola dwumasowego lub jak jest w M40 zwyklego.............mialem te problemy.......skonczyly sie po wymianie zestawu sprzegla na nowe ( sachs-a ) jesli was to inetersuje to poszukajcie moich wczesniejszych postow -mnustwo o tym ja i inni dotkniuecy tym problemem pisalismy ( nie wspomne o falszywych tezach na temat uszkodzenia innych pokatnych elementow)
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi!

 

Ze sprzęgłem na razie wszystko w porządku - nie ślizga się.

 

Najwidoczniej faktycznie przypaliłem je nieco nieumiejętnie startując...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.