Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich Klubowiczów,

 

Mam od niedawna BMW E34 1996r 525i Touring M50B25 24V z VANOSEM.

 

Okazało się dzisiaj, że mam pękniętą głowicę silnika z nikłymi szansami na jej regenerację (pęknięcia pomiędzy gniazdami zaworów, zakład regenerujący głowice nie podejmuje się naprawy).

 

Jako, iż nie jestem znawcą mechaniki proszę o poradę, co można w takiej sytuacji zrobić, szacunkowe ceny wymiany/naprawy lub też wskazówki, jak przywrócić silnik do stanu sprawności (wymieniać/naprawiać?).

 

Auto obecnie stoi u mechanika w Lublinie.

 

Dziękuję za odpowiedzi,

Pozdrawiam

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
nic nie regeneruj nawet jeśli ktoś się tego podejmie nieda ci gwarancji szkoda kasy pęknie spowrotem jeśli nie w tym samym miejscu to dalej przerabiałem jurz ten temat nie raz
orzełe34
Opublikowano

Witam.

Skoro nawet zakład regeracyjny odmownie nastawiony jest do naprawy uszkodzonej głowicy, to lepiej rozejrzeć się za inną...

 

Proponuję zacząć od allegro - nawet jak nie znajdziesz w tym momencie aukcji z taką samą głowicą (a tak niestety najprawdopodobniej będzie), to wyszukaj w innych aukcjach formułkę: "wszystkie części do E34", albo "E34 na części", albo "głowice do BMW" itp. i może znajdziesz kogoś, kto ma szeroki asortyment części lub dobry kontakt do kogoś innego.

Podejrzewam, że taki Vanos jak Twój może wynieść ok. 1000zł (kompletny i pewny). Na pewno warto kupić go nawet z innego końca Polski, jeżeli będzie bez wad. Poszukiwania niestety mogą trochę potrwać.

 

Następną sprawą jest zaopatrzenie się w uszczelkę pod głowicę (do M50B25 to 250-300zł cena ASO) oraz uszczelki kolektorów (ok. 200zł za wszystkie w ASO). Piszę o ASO, dlatego, ze sam mam przyzwyczajenie, żeby tam zaopatrywać się, bo mam pewność, że kupuję coś dokładnie do mojego samochodu i najlepszej jakości, a poza tym, za każdym razem okazywało się, ze ceny są niższe niż te z RealOem (niedawno były jakieś obniżki). Moim zdaniem możesz liczyć na to, że ceny będą niższe niż te co podałem.

 

Kolejna rzecz to poddanie głowicy tzw. planowaniu (szlif wyrównujący płaszczyznę styku z blokiem) - słyszałem, że to ok. 50zł

 

Uczeni w piśmie mówią także, że przy takich okazjach należy wymienić na nowe śruby mocujące głowicę z blokiem (to wg mnie ma sens).

 

Teraz jeszcze kwestia założenia sprawnej głowicy... Tu proponuję odnaleźć watek na forum o polecanych warsztatach. Na pewno znajdziesz coś blisko siebie. Przeczytaj opinię i tam dowiedz się o cenę takiej usługi (nie raz jest bardzo dobry warsztat z dobrymi cenami za usługi) Możesz się też dowiedzieć teraz o cenę założenia u tego mechanika, w którym stoi Twój samochód, ale dobrze byłoby, żebyś mógł mieć zaufanie do nich, bo jak ktoś ma to zrobić byle jak za małe pieniądze, to lepiej "zdobyć wiedzę" i klucz dynamometryczny żeby zrobić to samemu (a to też się da i to bardzo dobrze, tylko trzeba się kilku rzeczy dowiedzieć i poważnie podejść do sprawy - jak jeszcze nie miałem mojego BMW, to wymieniłem uszczelkę w Roverze 1.4MPI 16V i było dobrze, a to też zaawansowany silnik - a ja nie jestem mechanikiem samoch. tylko architektem; pominąłem wtedy jednak planowanie głowicy i wymianę szpilek).

 

Do wszystkiego najlepiej doliczyć jeszcze koszt nowego oleju i coolanta.

 

Może to nie wygląda najoptymistyczniej, bo możesz dojść do ok. 2000zł, ale pomyśl, że po wszystkim będziesz miał super (pod warunkiem, że głowica trafi się sprawna i nie będziesz katował autka). Poza tym, ceny jakie podawałem, to raczej górna granica tego, co możesz stracić, a może trafisz na tańsze części i miejsce, w którym założą głowicę za mniej niż np. 250zł.

Moze też pojawi się jakaś inna podpowiedź, jak to wszystko mistrzowsko zrobić za np. 1000zł...

 

Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu autka do zdrowia. marek.

 

P.S. Jeszcze raz namawiam, zeby dowiedzieć się o ceny uszczelek w ASO, bo może być taniej niz się wydaje (a to w połączeniu z dobrą głowicą i prawidłowym montażem wszystkiego 100% sukcesu na długo)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.