Skocz do zawartości

[E30] jakie obroty M40 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem, ze juz duzo bylo gadane o silnikach M40, o falowaniu itd, ale nigdzie nie znalazlem jak mozna podniesc obroty w M40, w schemacie dotyczacym tego silnika, jak i w innych instrukcjach przeczytalem , ze obroty na biegu jalowym maja sie utrzymywac na poziomie 900obr/min +/- 50 , u mnie obroty trzymaja sie na poziomie 500 - 550 , normalnie az mi konsola przygasa i calym autem telepie. Czy komus juz sie udalo podniesc obroty w M40 ? Nie wiem czy jakis wplyw ma na to sonda lambda, pojutrze pojade jakby co sprawdzic ja do mechanika testerem, ale jak myslicie jak mozna podniesc te obroty ? czym moga bys spowodowane tak niskie obroty, to jest doslownie na granicy zgasniecia.

 

pozdrawiam

 

scigany

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano

1. Odlacz akumulator na pol godziny, potem uruchom auto i zobacz czy cos sie zmienilo.

 

2. O ile dobrze pamietam to przy dzwigience, gdzie mozna dodac gazu recznie (linka, silnik) jest srubka, ktora mozna troszke podkrecic i to pomoze utrzymac nominalne wolne obroty na wyzszym poziomie.

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

Spido ma rację.

Możesz podnieść obroty na dwa sposoby:

1. Przy przepustnicy zdejmujesz ten mały czarny plastikowy dekielek i regulujesz na lince - tam jest plastikowy gwint.. Wykręcanie powoduje zwiększanie obrotów. Jest to niezbyt trafna metoda, bo obroty są różne w zależności od temperatury zawnętrznej, a jeśli masz chociaż leggo pozaginaną linkę to będzie się zawieszał na różnych obrotach

2. Sposób - ja tak regulowałem - przy przepustnicy obok linki - od strony chłodnicy jest śróbka, która też mechanicznie podnosi obroty - sterując przepustnicą. Im bardziej wkręcasz tym wyższe obroty. Jak nie masz tam śróbki to jest na nią otwór. Metodą prób i błędów 3 min i masz obroty nastawione. Nieraz trzeba przygazować troszkę po przekręceniu śróbą, awszystko ustabilizowało. Aha - silniczek powinien mieć normalną temperaturkę pracy.

nic trudnego - do roboty

JUST HT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.