Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wiec jak juz wiadomo skrzynie sa takie jakie sa

czy ma ktos pojecie ile tarczek/pierscieni powinno byc w skrzyni AT 3.0d 193 ps.

Rutynowo dalem skrzynie do przegladu tak dla zasady , troche poczytalem forum i z lekkim niesmakiem podeszlem do tematu.

Po pierwsze pojechalem do BMW zeby pobrali probke Oleju i wynik OK.

A temat rozbiegal sie o zwiekszenie Mocy a co za tym idzie czy skrzynia wytrzyma ??

w BMW nie udzielaja porad heeh to zaczerpnolem opini w firmie co regeneruja skrzynie-jakie sa slabe punkty skrzyn GM.

Odpowiedz: Jak wszystko ok to bedzie ok ehhh.

Nastepnej opini zasiagnolem w Servis Sosnowski w Gdansku tylko tym razem wycieczka do GD z wyjeciem skrzyni i wymiana elemetow exploatacyjnych na nowe,czytajac forum naprawde myslalem ze pewne przypadki sa wyssane z palca,aczkolwiek bardzo mnie temat zaciekawil i nie dawal mi spokoju,zawirusowanie idzie w parze z utrata gwarancji w moim przypadku,

co sie okazalo w mojej skrzyni byly tylko 3 zestawy po 2 tarczki czyli 6 razem,wersja 184 konie miala 4 zestawy po 2 tarczki. Dylemat dlaczego mocniejsze silniki mialy o 1 zestaw mniej hehe a moze to tylko pojedynczy przypadek ??

 

cenne wskazowki AT:

1. na zimnym silniku nie zaleca sie gwaltownego przyspieszania,olej w skrzyni musi miec odpowiednia temperature.

2. niezastosowanie sie do pkt1 powoduje znaczne zcieranie sie tarczek

3. co 50.000 km sprawdzic jakosc oleju jezeli sa jakiekolwiek zabarwienia oleju nalezy niezwlocznie udac sie do fachowca a tym samym uniknac znacznych zniszczen w skrzyni

4.Zawirusowanie 3.0dA zawsze powinno sie odbywac po przegladzie skrzyni tym nieco kosztownym sposobem mozna uniknac dodatkowych kosztow i niespodzianki na trasie.

 

ps.

przygladnolem sie pracy na skrzynia AT i co moge powiedziec to jest naprawde technologia taka ze tylko licencjonowany servis moze dobrze ogarnac temat

 

Przestroga dla tych co mysla o zakupie bmw AT przede wszystkim sprawdzic na kompie czy wszystko gra w skrzyni , a nastepnie probke oleju wziasc do expertyzy i modlic sie zeby nie padla skrzynia.

Autoryzowany servis skrzyn AT po naprawie oferuje Pick-ap servis ;) w ramach Gwarancji,i tylko na takich zasadach mozna zlecic naprawe skrzyni AT

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

czy ja dobrze rozumiem, ze miales skrzynie poprawnie pracujaca - pojechales do GD i kazales rozebrac? jakie elementy eksploatacyjne wymieniales? u mnie tarczki orygninalne po 227k km sa w bardzo dobrym stanie

 

juz chyba na temat konwertera korespondowalismy - to jest, jak sie wydaje, najslabszy element tej skrzyni

 

serwis automata to nie takie hop siup, mysle, ze jadna z wazniejszych rzeczy to czystosc

 

jesli chodzi o kompa do skrzyni... uszkodzen mechanicznych komp nie wylapie, dzis moze byc cacy, za np. 2k km skrzynia pada na amen...

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
czesc,

 

czy ja dobrze rozumiem, ze miales skrzynie poprawnie pracujaca - pojechales do GD i kazales rozebrac? jakie elementy eksploatacyjne wymieniales?

 

jesli chodzi o kompa do skrzyni... uszkodzen mechanicznych komp nie wylapie, dzis moze byc cacy, za np. 2k km skrzynia pada na amen...

 

tak wlasnie po dyskusji z toba zaczelo mnie bardzo zastanawiac tylko ze ja mam lekko ponad 100kkm przejechane i jestem drugim wlascicielem a wymieniono tarczki teraz mam 4 zestawy czyli 8 szt, kosz, wszystkie uszczelki , kulki jakies i filtry,itd no i oczywiscie olej a tarczki maja okreslona pow scierna i w moim przypadku byly widoczne slady exploatacji, efektem tego jest jazda na sekwencji i hamowaniem skrzynia lub przyspieszanie na zimnej skrzyni.

Powiedziano mi ze czym mniej tarczek tym wieksze prawdopodobieństwo ich zuzycia.

dylemat jest taki ze jesli sie okaze ze faktycznie powinno byc 8szt to cala impreza bedzie pokryta przez produceta jako wada konstrukcyjna.

przed i po skrzynia pracuje ok lecz po wymianie powiedziano ze max kilkadziesiat kkm i padla by wiec warto zainwestowac nawet z wlasnej kieszeni dla swietego spokoju.

mam przekroczone 100kkm i kwestia jest taka jak np bede mial 150kkm przejechane i padnie skrzynia to bede musial zaplacic 50% kosztow naprawy czyli za kazde 10kkm powyzej 100kkm 10% w przypadku 50% jest to 2.400€

koszt jaki ponioslem 1000€

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.