Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem tu nowy (świeży również jako użytkownik BMW) i chciałbym uzyskać pomoc na temat dziwnego dźwięku w moim aucie który pojawia się (często ale nie zawsze) gdy silnik pracuje "na luzie".

Posiadam model 318i (M43) rocznik 96 i często, gdy np. stoję na światłach, na luzie słychać coś w stylu klekotania, gdy wciskam sprzęgło dźwięk ten ustaje. Dodam, że dźwięk ten nie pojawia się zawsze np. zaraz po rozruchu raczej nigdy nic takiego mi się nie pojawiło.

CO MOŻE BYĆ PRZYCZYNĄ? Potrzebna większa naprawa, czy może jakaś regulacja? Jaki może być koszt?

 

Z góry dzięki. Pozdrawiam

 

P.S. jeszcze tylko takie krótkie pytanko trochę OT. Czy to normalne, że przy zapalaniu silnika muszę go trochę dłużej kręcić (ok. 2s)?? Zazwyczaj samochody którymi jeździłem paliły "na dotyk".

Opublikowano

witam,

 

u mnie jest całkiem podobnie, słychać taki delikatny "klekot". po wciśnięciu sprzęgła ustaje. może to normalne ??

http://images20.fotosik.pl/92/baf96c1de6443063.gif
Opublikowano

w momencie kiedy slyszysz klekot sprobuj ruszyc drązkiem zmiany biegów (tak jakbys probowal wrzucuc bieg nie wciskajac sprzegła ) jesli klekot ustanie w momencie kiedy poczujesz opór na drązku to najpradopodobniej dzwiek ten wydaj któres z łozysk na którym osadzony jest wałek główny w skrzyni biegów, i bez demontazu i naprawy skrzyni lub jej wymiane sie nie obędzie

mam to samo tyle ze u mnie kiedy odpale z rana auto jest cisza a kiedy rusze i po chwili sie zatrzymam juz klekocze to łożysko , po przejechaniu kilkunastu kilometrow jak juz sie rozgrzeje jest cisza, nie raz wogóle nie klekota ale to zazwyczaj wtedy kiedy na dworze jest temp powyzej 25 stopni

Opublikowano

Czesc

Musze Was zmartwic ,ale niekoniecznie :)

Te wasze skrzynki sa do remontu,ale jak wam nie przeszkadza ten klekot,to one jeszcze dluga beda sluzyly.

Po prostu maja wyrobione elemeny\ty walka i pewnie sam walek.

Naprawa nieoplacalna,wiexc rozgladajcie sie za dobrymi uzywkami.

pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Postaram się to sprawdzić. Jak coś się dowiem to napiszę.

 

A jeśli chodzi o ten rozruch silnika to co poradzicie?

Opublikowano
w momencie kiedy slyszysz klekot sprobuj ruszyc drązkiem zmiany biegów (tak jakbys probowal wrzucuc bieg nie wciskajac sprzegła )

 

zrobiłem wczoraj ten test o ktorym napisal tomect no i u mnie zachowanie jest inne !?!, klekot nie ustawal przy takich próbach. Spróbuję jeszcze tego testu przy porządnie rozgrzanym silniku.

 

Z tego co pamiętam to najgłośniej klekotało gdy jechałem sporo po trasie a później np. wjechałem do miasta i stałem na światłach. Jak odpalę zimny silnik, a nawet po 15-20min jeździe po mieście klekot jest słyszalny ale powiedziałbym 'delikatnie'.

 

Może to coś z olejem w skrzynce? Brat powiedział mi (samochód kupiłem od brata), że jak się zerknie od spodu to jest wilgotno od oleju na skrzyni, ale nie cieknie (na samej górze, tak jakby okolice przy dźwigni?)

Opublikowano
Dodam jeszcze, że przebieg auta to 101 000 km (pewny). Możliwe, żeby po takim przebiegu już coś trafiało skrzynię?
Opublikowano
Dodam jeszcze, że przebieg auta to 101 000 km (pewny). Możliwe, żeby po takim przebiegu już coś trafiało skrzynię?
to na 100% jest łozysko w skrzyni byc moze u ciebie jest to 1 łozysko tuz przy korpusie skrzyni na którym jest mocowany walek główny a u mnie jest drugie to glebiej w skrzyni dlatego przy ruchach dzwignia zmiany biegow sie wycisza , w moim przypadku w aucie wystepuje kolo dwumasowe gdzie po jego złuzyciu objawy sa podobne juz nawet wymienilem to kolo i czlowiek ktory wyciagal skrzynie mówi ze ruszal tym walkiem głównym i nie wyczuwal tam luzu dlatego bo padlo łozysko drugie w glebi skrzyni byc moze u ciebie bo wyjeciu skrzyni walek bedzie mial widoczny luz

 

w przebieg auta nie wierz, przypuszczam ze nie krecil go twój brat tylko on podobnie jak ty zyl w swiadomosci ze 11 letnie bmw ma przebieg 100tyskm :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

 

dalej ciągnę ten temat. Objawy się zmieniły teraz nie ma "klekotania" jak się auto rozgrzeje i po prostu chodzi na luzie. Teraz nawet gdy jest zimny i na luzie przygazowuje to słychać warczenie, coś jakby włączenie udaru w wiertarce tylko może nie aż takie głośne. Gdy wciskam sprzęgło i gazuje wszystko jest ok, cisza.

 

Poza tym zrobiłem jeszcze raz test tomect'a no i kurtka przy wciskaniu 1, 3 i 5-tki tym razem warkot cichnie. Przy 2 i 4 warczy tak samo.

 

Czyli wygląda na to, że to jest opisywane tu łożysko!

 

Chciałem zmienić olej w skrzyni, może to by trochę pomogło. Co radzicie, zmienić? czy dać sobie spokój i albo próbować naprawiać albo szukać szkrzynki?

 

Jeśli zmienić olej to jaki polecacie?

Opublikowano
ja mam takie same objawy w 318 94 rok znajomy wymienil olej i jest cisza u niego w coupe wiec moze jest sens duzo to nie kosztuje :D a kto wie... aczolwiek z lozyskiem na walku chlopaki moga miec duuzo wieksza racje :cry2:
Vw uNd Be-Em-We fRoInDe
Opublikowano

a co myślicie o tego typu specyfikach? np. http://www.ceramizer.pl/

 

może cosik takiego by trochę pomogło, a przynajmniej ograniczyłoby dalsze zużywanie części, a może i wyciszyło ?

 

czy to SYFFF te wszystkie dopalacze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.