Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem. W moim e39 silnik się grzeje. I co najgorsze każdy mechanik mówi co innego. Jeden ż mechanik wymienił mi wiskoze, termostat, płyn w chłodnicy i na koniec odpowietrzyłem. Miało być wszystko ok a nie jest. Gwałtownie przyszpieszając silnik podnosi temperaturę, później ją wiskoza zbija ale coś jest nie tak. Tak samo jak włączę klimatyzację, na postoju wszystko jest ok a jak zacznę jechać to temperatura się podnosi. Jeden machanik twierdzi że to może być pompa wody (ale moim zdaniem na wolnych obrotach pompa teżby nie działała) drugi mechanik mówi że to ewidentnie uszczelka pod głowicą. Silnik oleju nie bieże i w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy oleju też nie widać. Zauważyłem że ostatnio z rury wydechowej przy gwałtownym dodaniu gazu leci czarny dym. Silnik nic nie traci na mocy. Czy ktoś z Was miał już taki przypadek i jak sądzicie co to może być za usterka?
Opublikowano

Witam

Według mnie to jednak będzie pompa wodna, a konkretnie wirnik od pompy. To, że nie grzeje się na wolnych obrotach a dopiero podczas jazdy, może właśnie na to wskazywać.

Z racji tego, że jesteś z Warszawy, to proponuję Ci skontaktować się z firmą MCars przy ul. Rzemieślników. Usterka zostanie zdiagnozowana bezbłędnie i szybko (tak było w kilku przypadkach z moją BMW) i nie zniszczą portfela.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Zgadzam się z kolega,że najprawdopodobniej jest to to pompa wodna, a konkretnie wirnik który jest z tworzywa sztucznego i zaczął się rozpadać dlatego pompa jest mało wydajna, ja miałem podobny problem tylko ze w zimie ogrzewanie miałem słabe co mnie irytowało jak dawałem gazu było ok. jak obroty spadały to było chłodno w aucie. Podobno żywot wirnika to ok. 10 lat, mechanik który mi podpowiedział przyczynę moich kłopotów powiedział, że to dość powszechna awaria i rzadko sie zdarza w autach poniżej 10 lat.

Pozdrawiam

robertus

Opublikowano
Rozmawiałem wczoraj z kolejnym mechanikiem, który oglądał samochód, drapał się po głowie i nic konkretnego nie powiedział. Na jego oko to pompa działa dobrze ale powiedziałe że trzeba ją wyjąć i sprawdzić wirnik. Według niego to gdyby pompa źle działała to temperatura cały czas na silniku była wysoka. Twierdzi że uszczelka raczej też nie i rozkłada ręce. Już nie mam siły wymieniłem już wszytko oprócz pompy (jestem na piątek umówiony z mechanikiem).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Właśnie dzisiaj odebrałem samochód. Okazało się że wysiadła całkowicie pompa wody. Podejrzenia poprzednich mechaników się nie sprawdziły (na szczęście - uszczelka pod głowicą cała). Klima działa i silnik się nie grzeje. Jestem szczęśliwy że mój srebrny beem mnie nie zawiódł bo po nocach śniły mi się już koszmary.
Opublikowano

Witam,

Ile kosztuje taka "impreza"?

W mojej temperatura dochodzi do białej kreski jak trochę ją przciągnę i poźniej wraca do pionu. W trasie, tak przy średniej 140 km/h, komputer pokazuje temperaturę od 105 C do 117 C.

Myślicie, że u mnie też będzie wirnik albo pompa do wymiany?

Pozdrawiam

Opublikowano
Koszt wymiany termostatu + pompa wody + płyn do chłodnicy + czyszczenie chłodnicy zapłaciłem w Warszawie 500 zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.