Skocz do zawartości

M5 w budzie e39-jakie koszty eksploatacji???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam możliwość zakupu BMW m5 e 39 z 2000 r.dodam,że auto jest przeszlifowane prawą stroną.czy blachy będą pasowac od zwykłej e 39 ???nie mam żadnego doświadczenia w związku z eksploatacją takiego sprzętu,więc proszę o pomoc.

Chodzi mi równiez o przedstawienie kosztów obsługi takiego auta i może jakiś opis na temat jego eksploatacji...może ktoś ma takie doświadczenia. dzięki z góry za odp.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko zależy jak w jakim stanie będziesz chciał ją utrzymać, bo te auta potrafią dużo wytrzymać, natomiast myślę, że powinieneś przygotować na wydatki rzędu 1zl/1km + paliwo, może troszkę przesadziłem, ale najwięcej zależy od stylu jazdy, konkretnego egzemplarza nie ma złotej reguły.

Przed zakupem swojej naczytałem się dużo na ten temat, ale zauważ, że nie są to już nowe auta i niestety aby utrzymać je w dobrej kondycji będziesz musiał wykonywać wiele serwisów których nikt wcześniej w niej nie robił.

Np. koło dwu masowe, sprzęgło, daj boże aby właściciel dbał należycie o silnik i jego osprzęt, ale pamiętaj M czy to 3 czy 5 nie za bardzo nadaje się do eksploatacji zimą, (oczywiście można, można też zimą cabrio jezdzić:) )

Poza drogą eksploatacją wszystko inne bajka, auto godne polecenia.

 

P.S. co do blach to chyba tylko drzwi będą pasować od zwykłej e39, ale poprawcie mnie jeśli się mylę

Edytowane przez macko
Opublikowano

Auto ma jaieś 180tkm.i jeździ na oleju 10w60 castrola bodajże edge czy jak tam.Kiedyś słyszałem,że powinno się lać olej specjalny do BMW M5???.

Jakie sa najwieksze bolaczki silnika.

Opublikowano
to już rozumiem,gościu mówił,że jest po liftingu silnika.pewnie chodzilo mu o to o czym piszesz.mowil też że wymienione zostalo kompletne sprzeglo i kolo dwumasowe za 7 czy 8 tys.w serwisie.
Opublikowano

te 7-8tys to trochę przesadził, jeżeli tak poproś o fakturę na tą wymianę, wtedy to duży plus(będzie przykład, że nie rzeźbił), jeżeli nie: niech poda chociaż w którym serwisie było to wymieniane, będziesz mógł delikatnie zweryfikować historię auta.

Generalnie polecam (jeżeli nie miałes do czynienia z takim autem) wybrać się na oględziny z kimś kto miał z nim styczność.

Musisz dokładnie przysłuchać się pracy silnika na zimno, przy odpalaniu, na gorąco, do tego zwróć uwagę jak zachowuje się w trakcie jazdy po dynamicznym wciśnięcie gazu na niskich obrotach, ten silnik nie ma problemów z ciągiem od 1200rpm.

Co mam więcej poradzić stan to 100% sukcesu.

Na odległość trudno udzielać rad, tym bardziej przy zakupie takiego auta (do tego nie jestem specjalistą od M5).

Pewnie już wiesz, ale przepływki lubią grymasić i ich wymiana to nic nadzwyczajnego, lecz koszt okolo 2000zl.

Ogólnie zwróć uwagę na podstawowe elementy tj. zawieszenie dość trwałe i udane w tym modelu nie powinno być żadnych stuków czy luzów auto musi idealnie leżeć pod ręką.

Sprzęgło musi pod koniec zbierać ostro, aż do wyczucia lekkiego "cyknięcia", cały układ napędowy musi być dość brutalny kiedy jedziesz ostrzej, ale ma pracować krótko bez pływania.

Układ hamulcowy itd, a na koniec rzuć monetą ,bo to trochę jak loteria, czy dobrze kupiłeś dowiesz się po 10tyś przebiegu

Podsumowując, nie da się kupić tanio i w super stanie, prawie wszystko jest do naprawienia, lecz podnosi cenę auta, a wiadomo chce się kupić jak najtaniej.

Opublikowano

dzięki kolego za pomoc.

jak sie dam skusić na tą M5-kę dam znac i przedstawie jej stan do weryfikacji.

pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.