Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Planuję wymienić popychacze, bo już troszkę je słychać. W związku z tym mam pytanie jak je wymienić. Jest to możliwe bez demontażu wałka?

 

Absolutnie nie, musisz sciagnac walek! Malo tego jest tyle roboty ze jesli nie masz sporego pojecia to lepiej sie za to nie zabieraj bo koszty moga byc spore. Poszla mi uszczelka jakis miesiac temu. Jak chcesz to moge cie wesprzec wiedza jak sie za to zabrac.

Opublikowano
A dlaczego walka nie chcesz ruszac??? Jesli boisz sie ze go nie zpasujesz??? Ja sie tez przestraszylem kiedy ikazalo sie ze kliny sa ruzne na walku i na kolku rozrzadu ale klucz 42 dal rade zblokowac walek i auto jezdzi. A poza tym pomysl jak chcesz zdjac popychacze przycisniete walkiem??? chyba ze zawory i regulatory powykrecasz, czyli dojscie od dolu.
Opublikowano

Dostałem już odpowiedź na innym forum. Jednak się da :):

sprawa jest dosyć prosta, trzeba zrobić dzwignię np z długiego wkrętaka i oprzeć go o wałek - oczywiście w miejscach gdzie nie ma gładzi - i o sprężynę, naciskając ją luzuje się dzwignie, wyciąga ją , a później popychacz, montaż w odwrotnej kolejności

 

oczywiście trzeba trochę silnikiem ręcznie pokręcić żeby wszystkie dzwignie zluzować,

robi się to od strony pasażera a sprężyny od nas naciskam kluczem imbusem takim większym.

I UWAGA zamykamy otwory olejowe w głowicy np. kawałkami gazet, jeśli się ześlizgnie nasze narzędzie ze sprężyny może wystrzelić pastylkę :evil: , ja zapominając zatkać otwory olejowe musiałem szukać pastylki w misce olejowej

Dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano
Pewnie że można, w ASO jest do tego specjalne narzędzie (prostej konstrukcji), można użyć czegoś innego (...). Warto pamiętać o odpowiednim ustawieniu silnika do wykonania tej operacji (nie może być w poz GMP - można uszkodzić zawory, jeśli się ktoś bardzo postara)

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

Opublikowano
U mnie jak się zaczęła wymiana zaworów to skończyłem z m42 pod maską ;) Więc Tobie również życzę owocnej przekładki :mrgreen:
Opublikowano

Witam

Robiłem rozrząd u tego gościa z allegro,da się bo robił to przy mnie ,obracasz wałek aby wystająca częś krzywki była u góry ,bierzesz kawałek płaskownika i naciskasz na zawór od strony sprężyny,wychylasz dźwigienkę w bok i wyciągasz.ALE UWAGA-JAK NIE MASZ WPRAWY TO ISTNIEJE RYZYKO ROZPIĘCIA ZAWORU!! Poza tym nie wiem czy jest sens wymieniać na jakies podróbki,pokazywał mi dźwigienki firmy febi zryte po 30 tysiącach tak,jak moje z bmw po 230 nie były.On sprawdza popychacze przyrządem ,dodaje podkładki a odchudza dźwigienkę.Nie wiem może to subiektywne odczucie ale mój m40 nawet na gazie wkręca się teraz dużo lepiej na obroty i przyspiesza szybciej niż m43 kumpla na benzynce!!Te odelżenie dźwigienek chyba jednak coś daje.Ale jak chcesz wymieniać sam to próbuj,tylko pamiętaj żeby nie naciskać zrywami a równomiernie,pozdrawiam.A i uprzedzę następne pytanie,zresztą na pw wiele osób mnie się pyta-od remontu zrobione 5tysięcy ,z czego ponad 4tyś na gazie,samochód wkręca się jak cholera,żadnych oznak zużycia,na benie dokręca do 6500(powinien odcinać na 6200 ale obrotomierz pokazuje 6500) pod obciązeniem na 2biegu ,na gazie dokręciłem do ponad 7 tysięcy bo się zapomniałem a nie mam odcięcia zapłonu na gazie,pozdrawiam

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.