Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Posiadam BMW E39 z fabryczną instalacją nawigacji. poprzedni własciciel wyciął nawigację i wstawił zwykłe radio. Teraz chcę uruchomić radio z CD. Kupiłem radio i posiadam wiązkę elektryczną do tego radia. Mam jednak problem z jego uruchomieniem. Potrzebuję scemat instalacji radiowej do jego uruchomienia. Będę wdzięczny za pomoc.
Opublikowano

Witam

 

Jest wiele różnych schematów audio w E39

 

1. Jaki rok i miesiąc auta? Limo czy Touring?

2. Jakie radio? Oryginalne BMW (business?, professional?, data produkcji) czy innej firmy?

3. Jaka instalacja głośnikowa> Standard, Hi-Fi, Top Hi-Fi?

4. Wiązka o której piszesz, w jakim aucie była i z ktorego roku i miesiąca i z jakiej wersji audio jest (Std, hi-fi, top hi-fi)?

 

Czego dokładnie szukasz? Co nie działa?

Opublikowano
Posiadam BMW Touring z 2002 roku raczej początek bo zakup był 8 marca. W tym samochodzie był system nawigacji. Przed zakupem ktoś wyciął cały osprzęt i zamontował zwykłe radio business. W tym momencie nie działąją przyciski sterowania radiem w kierownicy i nie działa telefon. Radio z wiązką zostało wyjęte z samochodu z samochodu z 2003 roku. Jest to radio dwuczęsciowy zestaw radia i CD. W związku, iż tamta instalacja została zniszczona zmuszony jestem do położenia nowej, z którą mam kłopoty. Instalacja głośnikowa jest raczej standard.
Opublikowano

Witam

 

No to jest trochę zabawy :(

 

Wszystkie schematy są w WDS (np. WDS 8.0 - jedna płyta DVD - trzeba sobie poszukać)

 

Kierownica komunikuje się z radiem przez I/K-BUS. Wysyła tą szyną telegramy do radia o naciśniętym przycisku. Tą szyną jest też komunikacja z wieloma innymi urządzeniami, wyświetlane komunikaty na wyświetlaczu radia itp.

Czy np. zegarek-godzina jest ta sama na radiu i na zegarach? Przestawienie czasu w radiu powoduje zmianę czasu na zegarach? jeśli tak to I/K-Bus przy radiu połączone jest poprawnie i trzeba szukać przerwy w kierownicy, spirali itp.

Jeśli zegarek nie synchronizuje się to pewnie I/K-bus niepodłączony do radia.

I/K-Bus ma prawie w całym aucie kolor kabla biały/szary/żółty. pin nr 9 (na ośmiopinowym czarnym złączu w radiu, piny numerowane od 9 do 16). Na tym samym złączu podłączony jest częściowo telefon (mute i telephone on). Komunikacja z telefonem odbywa się też przez I/K-BUS.

Ze spirali na kierownicy wychodzi na pinie 9. Przyciski na kierownicy zasilane są bezpiecznikiem F44.

 

Pozdrawiam

typer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.