Skocz do zawartości

kupno modelu 740d


Rafaello

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tez bardzo pawaznie myslaelm nad zakupem 740d, kupilem o wiele tansze i bardzo sie ciesze, bo miale kaske tylko na najtansze (45kPLN)

Wg. mnie kupujec 740d nie ma mowy o oszczedzaniu, auto wcale nie pali malo, w razie jakichkolwiek napraw bardzo drogie (posprawdzalem sobie troszke ceny czesci), slyszalem, ze sa problemy z automatyczna skrzynia biegow.

Jak stac Cie na ladny ezemplarz, a nie jak bylo mnie tylko na najstarsze i najtansze wersje to napewno Ci bedzie sluzyc.

Przejechalem sie 740d na jezdzie probnej, super wrazienia, bardzo podoba mi sie dzwiek silnika, czuc potege... :modlitwa:

 

Marzy mi sie dalej, a ta z komisu stoi nadal i co przejezdzam to chodzi mi po glowie... :mrgreen:

E39 podoba mi sie bardziej od E38, ale czterolitrowy diesel, 245 KM, podad 0,5 kNm Mmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki egzemplaż od pół roku.Po wielu staraniach doprowadziłem ją do takiego stanu,że wszystko działa jak w nowej.Ale koszty / wkładałem oryginały/ są bardzo wysokie.Np tarcza hamul. przednia ok.400 pln, klocki na przód 390 pln.Wachacze górne remfordera - 360 tył, i mniej więcej przód.

A do silnika/ osprzęt / wszystko idzie podwójnie.

Ale wszystko to wynagradza radość z jazdy.I ta specyficzna praca V-8 ki!! i niesamowita moc.Nie miałem żadnych problemów ze skrzynią.

Spalanie nie jest takie duże. Miasto - 14 - 15, trasa 7,6/ Warszawa-Kielce/.

Szkoda tylko że jest ich tak mało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesci exploatacyjne w 740d, typu tarcze, klocki sa takie same jak w innych e38, (dokladnie jak w 750)

cale zawieszenie jest takie jak w 750, ceny sa normalne!

 

wiec jesli mowisz ze koszty sa wysokie, to powiedz ze w ogole do e38 koszty sa wysokie, z czym tez sie niezgodze :)

 

jedynie ceny typowych rzeczy, typu osprzet silnika sa drozsze od innych e38

 

 

z tymi klockami za 400zl, to mowisz o oryginalach bmw??

do 728 kosztowaly by moze 20zl mniej, jesli mowa o oryginalach

 

ladowanie oryginaly klockow to fanaberia :)

no z tarczami moglbym jeszcze zrozumiec, ale w przypadku nie 740d 750 bo wtedy moga sie pogiac

 

ale w 740d i 750 sa duze, mocne tarcze i podejrzewam ze nawet zwykle zamienniki sie nie beda giely

 

ja wlasnie wymienilem u siebie klocki na przod i tyl i kolega ze zanajomosciami w sklepach zalatwil mi za okolo 200zl na strone, co prawda tania firma ale nie byly najtansze :)

 

jest masa firm ktore produkuja klocki do 740d/750, na pudelku od klockow bylo ze pasuja do mercedesa coupe, i paru innych aut

wiec nie moga kosztowac fortuny, to sa najzwyklejsze ceny

 

nie strasz ludzi ze czesci do 740d roznia sie od innych e38, bo sa takie same (oprocz czesci typowo dieslowskich)

 

a spalanie napewno nizsze niz w benzynach, na pewno mniej niz 728

no i paliwo jest tansze

 

z tym ze ryzyko padniecia czesci typu, wtrysk, pompa istnieje :) w bezynach tego nie ma

 

lubia tez padac przeplywomierze, o czym sam sie przekonalem i inny forumowicze :)

a sa dwa, jeden kosztuje 950zl bosh

a oryginal tez bosh + znaczek bmw, 1450

 

 

o cenach pompy, wtryskow i turbin to sie nie wypowiadam :)

 

skrzynia jest niby taka sama jak w 750, tzn mechanicznie, bo wewnetrzna elektronika jest inna, zamiennie ta skrzynia z 750 nie zadziala w 740d

tak powiedzial mi jeden skrzyniarz

 

jest wiele rodzajow 5hp30 ktore sie troche roznia, kiedys byly montowane w 540e34, 740e32 i tam padaly czesto

potem byly tez 740 e38, ale pozniej zostaly zmodyfikowane, i w 740d to jest ostatnia wersja tej skrzyni

 

ponoc lubi padac wsteczny, ja mam dopiero miesiac to auto, wymienilem olej na esso (podstawa) i nie ma zadnych objawow aby cos mialo pasc

 

wystarczy sprawdzic jak dziala skrzynia w momencie kupna, na rozgrzanym silniku i potem zmienic od razu olej

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert z Poznania napisał:

koszty z którymi musisz sie liczyc (na początek)

 

ok 30.000 zł kupno nieskatowanego e38 740 lub 750 bo wg mnie tylko te motory nadają sie do e38 -mowimy oczywiscie o wersji sprzed liftu,najlepiej kupic w niemcowni,chociaz ja akurat drugą 750 mam z Danii,

dobrze by bylo po vinie sprawdzic jej historie serwisowa-nie wieze w to ze ktos w nie serwisowal 740 lub 750 na zachodzie nie w aso

 

- wymiana oleju w skrzyni (OBOWIAZKOWO!!!!!) min 800 zł(razem z usczelkami spod której na 99% leci)

- wymiana tylnych wachaczy+tuleje (to na bank) ok 600 - jesli w zamienniku

- wymiana oleju,filterkow jakis tam jeszcze drobiazgow - 1500

- pewnie klocki + tarcze - ok 1000

- na bank uszczelka podszybia bo sparciala - to akurat jest tanie - 160 zł w aso

- jesli auto ma ponad 300.000 to pewnie drązek kierowniczy + koncowki bo stukaja - 500 zł w zamienniku

- pewnie jesli auto stoi na 16 do chcialbys wieksze - od 3500 - 6000 tys za felgi z oponami ,no ale to juz estetyka a nie mus,

i tak dalej i tak dalej konca nie widac......

 

- paski (na pewno) ok 300

 

 

na co musisz zwrocic uwage przy e38

 

- zawieszenie - tu na pewno bedziesz musial cos robic posilkujac sie zamiennikami , nie zbanczysz ale lepiej robic od razu wszystko niz pomalu

- jak wersja z xenonami to musisz sie liczyc ze zaraz ci walnie przetwornica - uzywka ok 250 zł - nowa w aso 1600

- sprawdz podczas jazdy probnej skrzynie ,czy nie szarpie itd.bo 5hp30 pada - a naprawa to min 3000-5000 zł

 

nawet w auto w super stanie trzeba wlozyc na poczatek od 3000-5000 zł zeby bylo tip-top,ale wtedy wiesz co masz

 

a tak na koniec e38 to super fura , a naprwde mialem mnostwo samochodow,nawet e65 wymieka.Ja polecam Tobie 750 5,4 V12

 

Moją intencją było przekazanie pytającemu rzeczowej odpowiedzi i podanie kilku przykładowych cen.Potwierdza to powyższy post Roberta.Ja nie chcę nikogo straszyć!!

Marcin-zmieniłeś przepływki?Ciekawy jestem na jakie.Jak auto chodzi?U mnie po zmianie ideał.

Klocki dałem Textara.

Generalnie , im większy silnik, tym droższe części i podzespoły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

straszycie ludzi po prostu :)

 

ceny za zwykle rzeczy exploatacyjne (zawieszenie, hamulce, filtry) sa nizsze, chyba ze chcecie sie serwisowac w aso :)

 

wymiana oleju,filterkow jakis tam jeszcze drobiazgow - 1500

 

z tym olejem i bajerami to troche przesada

 

olej do 740d 9l najlepszy jaki mozna wlac 0w40 bmw longlife, placilem 44zl w serwisie bmw!

(w cale nie taki tani, na uniwersalnym serwisie olejowym bedzie duzo taniej)

razem bedzie okolo 400

 

2 filtry 220zl

 

filtr paliwa, ponizej 80zl

oleju ze 30-40zl

 

paski tez wymienialem, nie pamietam ile dalem w aso za nie, ale znosnie, do 300zl na pewno

 

 

Kriss, nie zmienilem jeszcze przeplywek, na razie przygotowywalem auto do jazdy,

mialem kilka wyciekow miedzy skrzynia, walem, blokiem nawet, lecial plyn chlodniczy, olej :), ale wszystko juz zriobione na oryginalnych uszczelniaczach, plyny wszystkie wymienione, w dyfrze i skrzyni tez tez (przeplukana olejem esso), filtry, klocki, paski :)

 

zaplacilem za to jak za e34 a nie za 740d

 

szukalem we Wroclawiu tego Mitrona, wszyscy otwierali oczy

i kupie oryginal bosha na dniach

 

 

malo osob porywa sie na 740d, to sa najdrozsze auta w zakupie wsrod e38

za dobre i wyposazone egzemplarze trzeba dac te 13-16 tys euro

 

te auta sa tanie w exploatacji, pod warunkiem ze nie padnie nam nic typowego z diesla :) i ma sie troche szczescia

haha :)

warto wydac wiecej na to auto

 

kupowanie 740d za 45 tys (o ile uda sie w ogole takie spotkac), to jest fundowanie sobie mega kosztow za serwis, przebieg cofniety z 600 na 200

moze padajace turbiny, wtryski, pompa, skrzynia

 

wtryski to koszt 10tys do tego auta, zamienniki oczywiscie, turbina 5tys jedna (a sa dwie) pompa paliwa 3600zl zamiennik... wiec oszczednosc na zakupie zemsci sie straszliwie

 

jak ktos nie ma conajmniej 55tys + kolejnych 5 na ewentualny serwis niech sie nawet nie porywa na 740d

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, jak chcesz, to dam Ci tel.do znajomego od którego kupiłem te przepływki.Są po 350 za szt.To są amerykańskie mitrony.U mnie sprawują się doskonale.Oszczędzasz przynajmniej 1200 pln.

Najlepiej , przy zakupie części mieć znajomego który ma zakład serwisowy.Np w Focie mają oni zniżki do nawet 40 %.Bierze się części na nich i jest o wiele taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktos nie ma conajmniej 55tys + kolejnych 5 na ewentualny serwis niech sie nawet nie porywa na 740d

 

 

czyli tak jak pisałem , nawet w auto w super stanie trzeba wlożyc z 3000-5000 zł, i nie ważne zy 750 z 96 roku, czy 740dz 2001 - ceny czesci eksplotacyjnych są zgrubsza takie same,natomiast jezeli ktos spodziewa sie ze kupi auto i bedzie je serwisował za cene np. golfa , czy e36 to sie moze LEKKO zdziwic przy pierwszym pobycie w warsztacie.oczywiscie mowimy tutaj o cenie czesci eksploatacyjnych , go jak juz cos pierdyknie konkretnego to mogiła :(

powtarzam nie wieze w ladne e38 przed liftem poniezej 30.000 zł dla siebie,po lificie min.50.000, do 740d wogóle nie podchodziłem bo po pierwsze ceny w niemcowni naprawde ładnych to >16.000 eur a pozatym nielubie diesli :) co nie znaczy ze 740d nie jest SUPER autkiem - szczególnie w wersji individual-a taka widziałem ale cena 2001 juz byla powyzej 20.000 eur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, jak chcesz, to dam Ci tel.do znajomego od którego kupiłem te przepływki.Są po 350 za szt.To są amerykańskie mitrony.U mnie sprawują się doskonale.Oszczędzasz przynajmniej 1200 pln.

Najlepiej , przy zakupie części mieć znajomego który ma zakład serwisowy.Np w Focie mają oni zniżki do nawet 40 %.Bierze się części na nich i jest o wiele taniej.

 

poprosze o jakis namiar na tego znajomego u ktorego zamowie te przeplywki

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.