Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich kolegów z forum wielbiących markę BMW.

Mam pytanko. W związku z tym iż niebawem ruszam w Polskę na urlop a posiadam BMW Tubing z 96 roku 318 TDS. Chciałem zapytać na co należałoby zwrócić szczególną uwagę przed wyruszeniem w trasę, żeby nie było potem przykrych niespodzianek.

 

10.000 temu wymieniłem pasek klinowy jak jest jego żywotność bo już mi się postrzępił?

A i wtedy również wymieniałem filtry i olej. Czy faktycznie w dieslu trzeba wymieniać co 10tyś tak jak zalecał koleś z warsztatu czy nie. Jak nie to po ilu km wy wymieniacie?

A mój inspect wygląda na chwile obecna tak

 

http://img213.imageshack.us/img213/1517/dsc00139fy9.th.jpg

Opublikowano
Ja też sie podepne pod pytanie po części. Wymieniam olej co 10 000 km (benzyna 1.6). Co ile powinno sie wymieniać?
Opublikowano

Najlepiej przed urlopem sprawdzic stan konta :D :D :D

A tak powaznie to jak Ci cały czas autko kula sie bez problemów to wydaje mi sie ze do trasy nie trzeba jakoś szczególnie sie przygotowywać. Poziom oleju rano przed odpaleniem, ilośc płynu w chłodnicy. Takie pierdy.

Co do wymiany to ja wymieniałem w poprzednim samochodzie 1.8 benzyna+gaz Mondeo (półsyntetyk) po 15 000 jak z maxa schodziło do minimum- nie bawiłem sie w dolewki. Samochód miał 200tkm wykulane z czego większość na gazie.

Myślę że ilu użytkowników tyle wersji zmiany oleju- a każdy poniekąd będzie pewnie miał racje. No chyba że na mineralu ktoś chce 25 tkm wykulać... :lol:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano

Według instrukcji powinno się wymieniać olej 10000km dla beznyny i co 7500km dla diesla. Lub conajmniej raz w roku.

Przed wyjazdem posprawdzaj stan wszystkich płynów. Nie zapomnij o kole zapasowym :wink: Sam użytkujesz autko więc wiesz co ostatnio wymienaiłeś.

Co do paska to powinien dawać oznaki zmęczenia w postaci piszczenia. Oczywiście zdażają się wyjątki gdzie ni z tąd ni z owąd pierdyknie na trasie :D ale tego nikomu nie życzymy :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
pasek juz zamowilem dzis dostane i wymienie sobie. bo moj nie piszczy lecz gdy ostatnio podnioslem maske zeby zerknac stan plynow to patrze a jak te paseczki maja 5 rynirnk ze tak powiem to ja mam 3 wiec przed wyjazdem bankowo do wymiany
Opublikowano
plyn to i kolcki i tarcze

 

jezeli klocki i tarcze maja wystarczajaca grubosc i dzialaja ok, to nie ma powodu, zeby je wymieniac "tak po prostu do idzie urlop" ;)

Opublikowano

Dajcie spokoj, wystarczy spokojnie obejrzec auto, sprawdzic płyny, cisnienie w oponach, zajrzec czy nie ma swieżych wycieków i w sumie to wszystko.

 

Sam tydzien temu wyruszylem w trase 1100KM wlasnie malym tdsem i to po chipie. Zadnych problemow, niespodzianek etc.

Opublikowano
wymiana plynu o ktorej pisze nie wynika z wyjazdu na urlop, ale swiecacej sie informacji o takiej koniecznosci - rzuc okiem na zdjecie powyzej ;)
Opublikowano
wlasnie dlatego ze czytam dokladnie posty podpowiadam koledze, że ze zdjecia ktore zamiescil wynika, iz nastal najwyzszy czas na wymiane plynu hamulcowego ( swieci sie zegareczek + napis inspection) i wyjazd na urlop nie ma nic do tego
Opublikowano
ok panowie nie klucic sie KSU dzieki za podpowiedz o wymianie plynu hamulcowego bo nie mialem pojecia ze to od tego jest i reszcie tez dzieki za wypoeidzi szczegolnie rozbawila mnie ta o sprawdzeniu stanu konta pozdro dla wszystkich

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.