Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jakis czas temu zmienilem felgi z 15" na 16" stki. Po tej zmianie autko zaczeło sie dziwnie zachowywac na drodze mam na mysli tzw "pływanie". Wczesniej samochod trzymal sie jezdni jakby byl przylepiony, na zakretach i w koleinach. Teraz jak bym przesiadł sie do poloneza:) Nie ustawiałem zbierznosci moze to byc przyczyna az takiego pływania? Opony nie sa duzo szersze niz mialem poprzednio mam 205/55/16. Sa to orginalen felgi BMW. Oponki Michelin. Macie jakies pomysły co moze byc przyczyna. Bo normalnie zastanawiam sie zeby powrocic do 15stek niestety kosztem wygladu:( Aha zaznacze ze mieszkam w anglii i przyczyna nie sa koleiny. Mowie o poruszaniu sie nawet na rownej nawierzchni. Prosze o pomoc

Pozdro

Opublikowano
Poprostu autko wypada ci z kolejin , to normalne gdy masz szersza opone
Opublikowano

Pływa tzn? Rzuca na boki?

 

Masz nowe opony? Jak nie, to nierówno zużyty bieżnik może być przyczyną.

 

Zbieżności przy zmianie kół nie trzeba ustawiać.

 

A inna sprawa, że im szersze opony, tym samochód bardziej wrażliwy na nierówności. Sam układ bieżnika też może mieć znaczenie.

Opublikowano
No tak ale kolega w angli mieszka a tam o dziury już nie tak łatwo. Sprawdź czy przy zakładaniu opon dobrze ciśnienie nabili bo na równej drodze nawet szeroka opona nie powinna pływać przy normalnych prędkościach chyba że są wybite tuleje stalowo-gumowe tzw pływające w tylnej belce.
BMW forever!!!
Opublikowano

Ja właśnie miałem też taki temacik założyć...

 

W mojej E30 odczówam taki sam problemik. Otóż powyżej 90km/h samochód zaczyna mi własnie tak pływać. Wszyscy mówią mi, że to przez koleiny, ale kurcze ja właśnie dlatego zdecydowałem się na BMW, żeby mieć frajcę z prowadzenia tego auta, a nie tak jak teraz drżeć ze strachu, że wyląduję na poboczu lub za przeciwnym pasie ruchu.

 

Nidy w niem nie było nic majstrowane, układ kierowniczy ok. Czy to tylko ta grubość opon? i nasze drogi? Macie podobnie?

Opublikowano
Jak juz spomnialem mowie o plywaniu na rownej nawierzzchni. Sprawdze te tuleje one moga byc przyczyna. Tylko tutaj w anglii to sa takie majstry ze ci z usterki przy nich to prawdziwi profesjonalisci:) Chyba ze znajde jakiegos polskiego mechanika. Apropos cisnienia jest ok bo to w pierwszej kolejnosci sprawdzilem.
Opublikowano

Kolega Marko mial racje. Sprawdzilem po raz kolejny cisnienie w oponach niby takie samo. Jednak zaniepokoiło mnie ze przednia lewa opona wyglada na niedopompowana chociaz wskazuje niby ze cisnienie jest wporzadku. Nie wiem co moze byc tego przyczyna mysle opona do wymiany, ale problem z pływaniem sie rozwiazal jak napompowalem ta opone sporo ponad norme. Wymienie oponki na nowe zeby miec pewnosc ale mysle ze to byla przyczyna. Dzieki za pomoc :)

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.