Skocz do zawartości

[E34] bmw 520 24 V układ zapłonowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam pytanie ale do tych którzy to przepraktykowali a nie teoretyków.Od wczoraj silnikiem zaczeło mi trześć,posprawdzałem swiece ,cewki i niby jest ok(tzn.z nimi),ale zastanawia mnie fakt że jak odłącze przewód od cewki zapłonowej pierwszego cylindra od strony chłodnicy to niema żadnej zmiany w pracy silnika ,jak chodził tak samo chodzi .Gdy zrobie te manewr z jakakolwiek inna cewka na jakimkolwiek garze to odrazu czuc roznice w pracy silnika(oczywiscie na gorsze).W miejsce opisywanego pierwszego cylindra zakladałem chyba z 6 roznych cewek i swiec i zawsze niema najmniejszej reakcji.Moze ktos wie w czym tkwi problem ze silnik pracuje nierowno ,czuc ze nie na wszystkie gary chodzi .Aha ,ale swieca jest sucha na tym cylindrze,co moze byc powodem tej usterki.Podkreslam ze stalo sie to z dnia na dzien.Licze na dobre rady forumowiczów
Opublikowano

Poprostu sprawdz cewkę odkręć ją weż jakiś kabel i podłącz masę do cewki nastęmnie wsadz świece w fajkę możesz dodatkowo uziemic sama świecę. Zapal silnik i zobacz czy jest iskra jeśli nie ma to zamień cewki jeśli dalej nie ma to cos w elektronice padło ale moja wiedza kończy się na sprawdzeniu cewek.

Może być tak że cewka ma przebicie spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy do ok 0,4 - 0,5mm powinno pomóc

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamień cewki z innym garem i będziesz wiedział na czym stoisz. Jak tak samo będzie na innym garze - wymień cewkę. Jeżeli będzie to samo na 1 garze - wymień świecę i sprawdź kable do cewki.
Kai
Opublikowano
wszystkie te zamiany cewek na inne gary porobiłem ,zero zmian ,do tego miejsca gdzie widze kabel od tej cewki jest wszystko ok,nigdzie nie jest przerwany.W ktorym miejscu mogło powstac jakies uszkodzenie przewodu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro sprawdziłeś świece, cewkę i kable ("fajkę" oczywiście też, chociaż ciężko to tak nazywać - to coś między cewką, a świecą), to według mnie pozostaje jeszcze... zrypany wtryskiwacz. Możesz go przemierzyć, powinien mieć niewielką rezystancją (o ile się nie mylę około parenaście do parudziesięciu ohmów). Jeżeli jest przerwa - sprawa jasna. Niestety, nawet jeżeli uzwojenie jest ok, to część mechaniczna może być zatkana lub zatarta... i wtryskiwacz do wymiany.

Sprawdź i napisz, bo też jestem ciekawy.

Kai
Opublikowano
sprawdziłem i cewki i swiece.Dalej to samo ,odczepiam cewke na tym pierwszym cylindrze i zero zmian ,silnik nawet niezareaguje.Odczepiam same przewody z listwy wtryskowej z tego cylindra tak samo zero zmian.Oczywiscie na innych jest roznica odrazu jak jakikolwiek odczepie.Co do wtryskiwacza ,to raczej to bym wykluczył ponieważ auto mam na sekwencie gazu i na gazie jest tak samo.Wiadomo ze przyczyny szuka sie na benzynie ,ale w tym przypadku czy na niej czy na gazie jest tak samo.I badz tu madry?czyżby cos ze sterowaniem elektroniki?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmm... a sprawa z wyciągnięciem cewki i przyłączeniem świecy "na zewnątrz" i zerknięcie, czy jest iskra (wiesz, do masy ją i cewkę) ?

Po tym wszystkim pozostają już tylko kable (z ich awarią raczej się nie spotkałem) i sterownik.

 

Jeżeli jesteś ze Śląska, to wiem, gdzie Cię wysłać, żebyś na pewno pozbył się tego problemu.

Kai
Opublikowano
niestety iskty to zabardzo niemialem jak zobaczyc bo kopie strasznie .A kable wzrokowo obejrzalem ,nie widac podejrzanych miejsc.Niestety jestem z drugiego końca Polski ,ze Słupska takze mimo Twoich checi nie dam rady tam sie udac
Opublikowano
to podjedz do Kobylnicy do Bosch Serwice - Marek (chyba tak mu na imie) ma wiedze, sprzet no i jest nie drogi i sumienny - szczerze moge go polecic.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
koło wiedzy ten Marek to nawet niestał,kiedys teść moj tam pojechał to za używaną i nie od tego modelu ,a w dodatku niesprawna cewke wzioł 150zł a za wymiane jej....100zł i oczywiscie nic nie pomogło .I co Ty na to powiesz ,gdzie jego wiedza ? tam nawet cewki nie sa w stanie sprawdzic własciwie
Opublikowano

spoko - mnie nigdy nie oszukal .... kiedys mial wspolnika, teraz robi sam...moze tesc byl za czasow spolki?? A to ze zna sie na beemkach to wiem - moja 320 wskrzesil a objezdzilem caly Slupsk i nikt nie widzial co jej dolega.

Ale zawsze mozesz jechac do ASO Cerkaskiego W 3miescie ;)

 

P.S. Swoja droga zmierz kompresje na tym garze ktory nie pracuje, bo jak kabelki i cewki sa spoko to moze wlasnie tu lezy przyczyna....z drugiej strony sprawdz wtryskiwacz metada ''na srubokret'' - dlugi metalowy przytknij do wtryskiwacza i posluchaj czy chodzi-oczywiscie od Pb, bo jezeli nie byloby iskry w czasie pracy na LPG to gdyby wtrysk od LPG podal gaz to ten by sie cofnal i walnalby w dolot - takze przyczyna moze tez lezec w instalacji gazowej.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.