Skocz do zawartości

[E36] Potencjometr na przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak zdjagnozowac potencjometr na przepustnicy. obilo mi sie o uszy ze to badziewie jest bardzo wazne w pracy silnika. Z tego co kiedys slyszalem to podobno sie go reguluje jakimis dwiema srubkami. A u mnie to cyko jest wkrecone do oporu dlatego raczej nie dziala tak jak powinno. Jakie powinno wskazywac parametry przy zamknietej przepustnicy albo przy otwartej? Potrzebuje kazdej rady jak to mozna zdjagnozowac i jak wyregulowac by bylo git.
Opublikowano

Witam

 

Sprawdzanie

- Odłączyć złącze od wyłącznika przepustnicy . Podłączyć omomierz między zaciski ,;2" i ,,18' wyłącznika. Właściwa wartość rezystancji wynosi około O Q.

- Przesunąć nieco dźwignię przepustnicy w kierunku większego otwarcia. Powinien być słyszalny stuk i rezystancja powinna się zwiększyć do nieskończoności oo Q.

- Podłączyć omomierz między zaciski ,,3" i ,,18" wyłącznika. Rezystancja powinna wynosić około oo Q.

- Ustawić dźwignię w położeniu całkowitego otwarcia. Wyłącznik powinien stuknąć i rezystancja powinna się zmniejszyć do O Q.

 

Regulacja

- Poluzować śruby mocujące nie wykręcając ich.

- Obrócić wyłącznik tak, aby po zamknięciu przepustnicy rezystancja wynosiła około O Q. Dokręcić śruby.

- Po niewielkim otwarciu przepustnicy rezystancja powinna się zwiększyć do nieskończoności Q.

- Po zwolnieniu przepustnicy rezystancja powinna ponownie spaść do około O Q.

 

dotyczy E30 ale może ci się przyda

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Zaraz zaraz bo nie bardzo kumam o co chodzi. Gdzie mam się wpiąc? Mam odlączyc tą kostke od przepustnicy i tam się wpiąc czy w złącze djagnostyczne bo podajesz tam jakies PINY 2,3 i 18.
Opublikowano
Odpinasz kostkę od przepustnicy(czujnika położenia przepustnicy)i są tam trzy piny 2, 18, 3(chyba nawet w takiej kolejności od lewej)są z resztą opisane.

http://img291.imageshack.us/img291/9725/3500ga.jpg

Pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Sprawdzilem ten potencjometr omomiezem i okazalo się ze przy zamknietej przepustnicy omomiez pokazal 1,42 to samo przy maksymalnie otwartej. Czy wplywa mi to jakos negatywnie na prace silnika czy moze miesci się w jakis granicach?
Opublikowano
Moze ktos cos mi jeszcze poradzi? No i druga sprawa to taka ze ten potencjometr nie za bardzo mozna regulowac. On jest przykrecany dwiema srubami na górze i na dole i mozna go przykrecic tylko w jednej pozycji. A moze ja cos zle robie?
Opublikowano

Mi tez sie zdaje ze tam nie ma regulacji.

Poprostu sie go przykreca na maxa na 2 srubki a regulacja jest u dolu z boku i reguluje sie kat otwarcia.

Prosze mi napisac jak ten potencjometr dziala i po co jest.

Bo tak...

W e36 mam przepustnice, czyli blaszke co otwiera i zamyka doplyw powietrza (łopatologicznie) sterowana jest poprzez linke stalowa.

Obok mam druga taka blaszke co podobnie pracuje i wlasnie na niej jest ten potencjometr, owa blaszka takze ma linke ale nie widzialem zeby owe urzadzenie pracowalo, kiedy to sie uruchamia?

Opublikowano

Potencjometr pozycji przepustnicy w silnkach m50 jest zasprzęglony tylko w jednej pozycji - brak możliwosci regulecji. Pozycja spoczynkowa (fizycznie zamknieta przepustnica) około 1kom +/- 200 om odpowiada to napieciu na suwaku około 0.5 V. Zasilanie oczywicie 5V .Zmiany sygnału w zakresie 0.5V do około 4,7V. Rezystancja potencjometru to około 4,7 koma. Potencjometr ten odgrywa bardzo wazna role w pracy silnika. Sterownik dzieki niemu rozpoznaje obciażenie silnika. Pisałem kiedys o tym.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.