Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio dziwne rzeczy sie dzieja z moja IS-ka.

 

Na ulamek sekundy silnik przestaje dostawac paliwo - widac po wskazaniach wskaznika sredniego zuzycia paliwa, ktory spada na moment do zera. Pozostale wskazniki (obrotomierz, predkosciomierz) zachowuja sie poprawnie, wiec nie jest to sprawa chwilowego zaniku zasilania. Co ciekawe silnik mi jeszcze przy takim numerze nie zgasl - tuz przed zgasnieciem dostaje paliwo ponownie. Zjawisko wystepuje zarowno w czasie jazdy, jak i na wolnych obrotach.

 

Podejrzewalem:

 

1. Potencjometr przepustnicy. To by tlumaczylo takie zachowanie przy wcisnietym pedale gazu - komputer dostaje falszywe info o zamknietej przepustnicy i przechodzi do trybu hamowania silnikiem, ale wtedy, moim zdaniem, nie powinno to zjawisko wystepowac na wolnych obrotach, wiec ta hipoteza raczej odpada.

 

2. Pompe paliwa. Raczej tez odpada, bo komputer przeciez steruje dawka przez czas otwarcia wtryskiwaczy, wiec skoro zuzycie paliwa spada do zera, to znaczy, ze to komputer przestaje podawac paliwo zamykajac wtryskiwacze. Moim zdaniem takie objawy mogly by swiadczyc o pompie, gdyby wskazania wskaznika zuzycia paliwa wygladaly poprawnia, a silnik by mial przerwy w dostawie paliwa.

 

3. Przeplywomierz. To wielka zagadka, bo sprawdzalem jak sie zmienia napiecie w funkcji wychylenia klapy i wszystko wygladalo o.k.

 

Dodam jeszcze, ze oczywiscie komputer bledow nie pokazuje. Poza tym zimny silnik pracuje poprawnie. Trzeba dopiero kawalek przejechac, zeby uzyskac opisany efekt.

Opublikowano

Miałem dokładnie ten sam numer w m40. Obstawiam pompę paliwa. Spróbuj od kogoś przełożyć na trochę inną pompkę i będziesz miał 100% pewność. A wskaźnik spalania reaguje dokładnie tak jak powinien - komputer czuje że nastąpiło odcięcie paliwa i wskazuje to co mu kazali... Uważaj bo to cholernie niebezpieczne przy wyprzedzaniu. Gaz na trójkę, decha do oporu a ten zaczyna hamować. Hmmm można się rozczarować.... :mad2:

 

Najpierw wywal kanapę, odkręć klapkę i posłuchaj podczas jazdy czy pompa szaleje jak będziesz miał ten efekt...

Opublikowano

Dzieki za uwagi.

 

Minal tydzien, a ja dalej nie rozgryzlem problemu. :/

 

Zastanawiam sie nad ta pompa paliwa. Niestety u mnie jest zewnetrzna, wiec "na ucho" sie jej raczej nie sprawdzi. Za to co innego chodzi mi po glowie. Mam instalacje gazowa. Jesli to pompa paliwa, to na gazie nie powinno byc opisanych wczesniej efektow. Chyba, ze jest jakis czujnik, ktory sprawdza cisnienie paliwa, wzglednie poprawna prace pompy (np. pobor pradu przez pompe). Niech mnie ktos oswieci.

 

Jeszcze jedna sprawa: zna ktos jakiegos sensownego elektryka od BMW w Krakowie? Takiego co by sie nie uczyl schematu instalacji na moim aucie, nie wymienilby mi pol samochodu pozostawiajac usterke no i nie puscilby mnie z torbami. ;) Chyba na Szczecinskiej sa dosc dobrzy, ale raczej drodzy. Macie jakies inne propozycje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.