Skocz do zawartości

OBC 18 przyciskow


uhcats-e36

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwość oczywiście jest, a stopień jej skomplikowania zależy od tego, co masz w aucie obecnie. Jeżeli zegarek analogowy, to roboty jest kupa, a i tak wszystko nie będzie raczej działać (choćby Check Control), jak masz jakiś mniejszy komputerek to sprawa nieco się upraszcza. Opisywane to było na forum już wiele razy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=43124&sid=67458796b507953eb1a0842f1a798fbd

Tu masz mój opis jak założyć 7-przyciskowy komputerek w miejsce zegarka analogowego - robota nie jest zbyt skomplikowana, ale trochę czasu trzeba poświęcić. W pełnej wersji kompa (18 przycisków) musisz dodatkowo dostać się z podpięciami do licznika i to jest niezbędne, żeby w ogóle działał. Ta wersja kompa ma jednak jeszcze kilka dodatkowych opcji, których działanie jest uzależnione od posiadanej wersji wyposażenia. Ma wspomniany już wcześniej Check Control, podpinany do odpowiedniego modułu w aucie - jeżeli go nie masz funkcja ta nie będzie działać, a samodzielne dołożenie modułu CCM jest zbyt skomplikowane. Pełny komp ma również możliwość sterowania klimą (przewietrzaniem auta na postoju) - jeżeli nie masz klimy, funkcja jest martwa. Posiadając oryginalny alarm możesz także wprowadzić do kompa kod zabezpieczający. Wszystkie te dodatkowe funkcje wymagają jednak konkretnego wyposażenia i dopiero wtedy taki komp może w pełni funkcjonować. Przemyśl temat.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat.

Obecnie jestem tuż przed montażem takiego komputera OBC 18 przycisków do E36 które miało zegarek. Czy oprócz dokładania masy kabli modułu, check, zmiany manetek przy kierownicy, dołożeniu czujnika temperatury jest coś jeszcze konieczne.

Tzn.

Czy trzeba koniecznie montować czujnik w zbiorniczku spryskiwacza z instalacją (założyłbym to później), bo chwilowo nie mam zbiorniczka 2,5l z czujnikiem?

 

Powiem tak, podjąłem się tego dlatego że mam całą instalację z samochodu.

Instalacja oraz komputer jest z auta bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa montażu pełnego, 18-przyciskowego kompa jest prosta - można włożyć go do każdego auta, a w zależności jak bardzo postaracie się przy modyfikacjach instalacji, tak będzie wam działał. Żeby cokolwiek zobaczyć, wystarczy podpiąć zasilanie i już mamy zegarek z datownikiem, a to można zrobić w każdym aucie właściwie bez żadnych przeróbek. Wiadomo jednak, że nie o to chodzi. Tak jak pisałem wyżej - zrobienie instalacji jak do kompa 7-przyciskowego plus podpięcie pod licznik daje podstawowe możliwości wykorzystania komputera i takie wersje były również robione fabrycznie. W autach takich był zamontowany pełny komp 18-przyciskowy, a nie było klimy i modułu check - działał zegar, data, temperatura i funkcje komputera dotyczące prędkości, spalania, zasięgu itp., nie było natomiast funkcji przewietrzania związanej z klimą i nie działały funkcje Check Control. Tu jest odpowiedź dla HIOBa - jak założysz i podepniesz do kompa moduł CCM to funkcja Check zostanie uaktywniona, a to, ile i jakich komunikatów ci pokaże będzie zależeć od dostosowania instalacji w aucie. Pełny Check podaje informacje o usterkach świateł hamowania, mijania, cofania, oświetlenia tablicy rej., niskim poziomie płynu spryskiwacza i płynu chłodzącego. Jak nie założysz czujnika w zbiorniczku płynu, to po prostu nie będziesz miał informacji o tym, reszta ma działać.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja również zabieram się do montażu małego kompa.Sprawa jest o tyle ciekawa ,że u mnie jest zegarek analogowy, a zarazem oryginalny czujnik

temperatury (w prawym jak się nie mylę)tunelu chłodzenia tarczy.Macie jakiś pomysł dlaczego :?: i gdzie szukać przewodów od niego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Podłączę się pod temat.

Obecnie jestem tuż przed montażem takiego komputera OBC 18 przycisków do E36 które miało zegarek. Czy oprócz dokładania masy kabli modułu, check, zmiany manetek przy kierownicy, dołożeniu czujnika temperatury jest coś jeszcze konieczne.

Tzn.

Czy trzeba koniecznie montować czujnik w zbiorniczku spryskiwacza z instalacją (założyłbym to później), bo chwilowo nie mam zbiorniczka 2,5l z czujnikiem?

 

Powiem tak, podjąłem się tego dlatego że mam całą instalację z samochodu.

Instalacja oraz komputer jest z auta bez klimy.

 

Trochę długo się do tego zabierałem ale już OBC 18 przyciskowy u mnie chodzi, zamiast zegarka analogowego. Było trochę pracy, ale koniecznie chciałem pełnego kompa oczywiście wszystkie funkcje już chodzą łącznie z funkcją CHECK, więc jak ktoś miałby problem z jakimś podłączeniem to postaram się pomóc.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.