Skocz do zawartości

[E34] instalacja radiowa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od niedawna mam 524, mamproblem z instalacją radiową, otóż napięcie na zasilaniu podczas postoju jest na poziomie 12,4 V, natomiast po ruszeniu oraz podczas jazdy spada do ok 10,8V co powoduje wyłączenie sie radia. Następnie po zatrzymaniu na światłach radio się włącza.

 

Czy ktoś spotkał sie z takim problemem, i co może być tego przyczyną.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano
czy masz oryginalne radio , czy inne jeśli inne to problem może być w podłączeniu (np. zła masa) ,bo ja zakładam radia od 13 lat i z czymś takim przy dobrym podłączeniu się nie spotkałem..
E36 325i
Opublikowano

Witam,

Dzięki za podpowiedź, radzio mam clarion na kostkach ISO, kupiłem przejściówkę BMW-ISO, może żeczywiście masa jest nie tam, szczególnie, że zmianiałem miejsce złącza dla prądu zasilającego. Muszę pokombinować.

Jakiego koloru w instalacji BMW jest kabelek z główną masą do zasilania.

 

Pozdrawiam,

Paweł

Opublikowano

Takie różnice napięć są tylko na radiu, czy także w innych miejscach ?

Jeżeli tak to może szwankować regulator napięcia.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Dzięki zaporady, ale chyba już wiem w czym problem,

 

otórz sprawdziłem napięcie w innych miejscach, bez spadków wszystko ok,

 

Następnie przeszukałem internet w poszukiwaniu rozpiski złącza radiowego w BMW, cię zko ale znalazłem.

Co się okazło:

Kiedy podłączyłem radio, nie działało. Więc poszukałem kabelka który miał napięcie do zasilania, znalazłem, ale niestety główne zasilanie podłączyłem do złącza regulacji głośności dlatego przypuszczam nie grało.

Natomiast w miejscu gdzie jest główne źródło prądu - nie ma go !

Muszę sprawdzić w takim razie bezpiecznik !

 

Pozdrawiam,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli mam cokolwiek dobrze doradzić, to zasilanie pociągnij z akumulatora (przy akumulatorze dając bezpiecznik "na kabel") - masz na prawdę niedaleko. Wystarczy tylną kanapę dźwignąć, a kabel nad tunelem przepuścić. Na prawdę nie ma wiele roboty, a efekty gwarantowane (nawet jeżeli akumulator masz pod maską, nie wiem jak to jest w td, to i tak nie masz daleko). A masa? Znajdź najbliższą śrubę i przykręć kabel do karoserii...

W ramach polepszenia zasilania przed samym radiem na plusie wsadź dławik (możesz kabel zasilający owinąć paręnaście razy wokół dowolnego ferrytu lub nawet stalowej śruby). W prawdzie radia posiadają filtrowanie zasilania, ale... sam kondensator nawet 1F w takiej instalacji będzie mniej skuteczny niż prosty dławik.

 

Pozdrawiam

Kai
Opublikowano

Jestem co dopiero po zakupie E34 i tez kilka dni temu walczylem z radiem :twisted:

Najpierw sam, potem pojechalem do kolegi elektronika-amatora i nic. Podlaczalismy mierniki, inne urzadzenia, badalismy gdzie jest masa, gdzie napiecie itp. Radio wlaczalo sie na 2 sekundy i gaslo. Nastepowal nagly spadek napiecia. Nie wiadomo skad :? Po za tym po wlaczeniu radia wlaczal sie i gasl komputer, a po wlaczeniu swiatel napiecie spadalo od razu i gaslo wszystko..... :oops:

Wkurzylem sie, pojechalem do zaufanego elektryka (ktory zreszta jezdzi bardzo zadbana 325i coupe), podlaczyl to wszystko w 10 minut i gra ladnie. Powiedzial, ze bylo po prostu zle podlaczone. Tyle wyjasnien otrzymalem :lol:

 

Zrob tak samo. Wiem, ze sa ludzie, ktorzy wola sami sie pobawic ze swoim sprzetem, ale czasem oplaca sie zostawic pewne rzeczy profesjonalistom. Zaplacisz max. 20zl,a bedziesz mial pewnosc, ze wszystko jest ok, ze + jest podlaczony do + itp.

 

Pozdrawiam!

Układy wydechowe do BMW: www.pamaku.pl


Ten, kto pyta jest głupcem przez pięć minut, kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie.

Opublikowano

kurczę, to i ja się podepnę pod temat. U mnie sprawa jest jeszcze dziwniejsza:

 

Mam odcięcie zapłonu. Kiedy jest włączone, samochód nie odpali, kręci rozrusznik, ale nie ma zapłonu, a tak być nie powinno. Jak przekręce go tak kilka razy, resetuje mi sie radio i zegarek, tak jakby odłączyć akumulator. Jeśli blokada była włączona, nie odpalę samochodu. Jeśli odpalę samochód, a zaraz potem go zgaszę, nie mogę go znowu odpalić, rozrusznik kręci, a zapłonu brak. W każdej z powyższych sytuacji muszę na chwilę zdjąć klemę z akumulatora, a potem mogę go odpalić. Dodam, że kiedy samochód nie odpala przestaje działać centralny zamek i resetują się radio i zegarek. Czasem też gaśnie radio podczas jazdy, ale dość dziwnie, kiedy je wyłączę i włączę je znowu, nie ma dźwięku, ale słychać trzask głośników, ale nic poza tym, wyświetlacz radia jest podświetlony, ale nie ma żadnych literek cyferek itp.

 

Co to może być, przebicie? może radio coś miesza w instalacji?

Opublikowano

czy sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki czy tylko ten jeden...

jeśli wszystkie i nic to najprościej pociągnij zasilanie np. od stacyjki (stały plus), a masę gdzieś z karoseri...

E36 325i
Opublikowano
kurczę, to i ja się podepnę pod temat. U mnie sprawa jest jeszcze dziwniejsza:

 

Mam odcięcie zapłonu. Kiedy jest włączone, samochód nie odpali, kręci rozrusznik, ale nie ma zapłonu, a tak być nie powinno. Jak przekręce go tak kilka razy, resetuje mi sie radio i zegarek, tak jakby odłączyć akumulator. Jeśli blokada była włączona, nie odpalę samochodu. Jeśli odpalę samochód, a zaraz potem go zgaszę, nie mogę go znowu odpalić, rozrusznik kręci, a zapłonu brak. W każdej z powyższych sytuacji muszę na chwilę zdjąć klemę z akumulatora, a potem mogę go odpalić. Dodam, że kiedy samochód nie odpala przestaje działać centralny zamek i resetują się radio i zegarek. Czasem też gaśnie radio podczas jazdy, ale dość dziwnie, kiedy je wyłączę i włączę je znowu, nie ma dźwięku, ale słychać trzask głośników, ale nic poza tym, wyświetlacz radia jest podświetlony, ale nie ma żadnych literek cyferek itp.

 

jeśli nie możesz odpalić a po zdjęciu klemy możesz to stawiałbym na blokadę zapłonu która się wiesza (troszkę mało informacji podałeś czy działo się tak zawsze czy od niedawna jaki typ blokady itp.)

E36 325i
Opublikowano
kurczę, już naprawione, jak zwykle okazało się że to była jakaś mała bzdurna blaszka... po prostu była złamana i nie łączyła tak jak powinna. Ale już wsio jest okej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.