Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemanko,

 

Mam pytanie o zywotnosc silnika is. Ile max przebiegu ten silnik moze zniesc? Zaraz ktos mi powie ze to zalezy od tego jak silnik byl traktowany przez poprzednego wlasciciela. Ale zalozmy optymalne warunki uzytkowania, bez katowania itd. Pytam o to bo przymierzam sie do swapa i caly czas sie zastanawiam czy to dobry pomysl czy lepiej kupic 6 cylindrowke. Jak na razie mam 1,8 i ale to troszke za malo zeby poszalec. Is by mi wystarczyl ale nie wiem czy warto inwestowac w taki samochod czy nie bedzie za bardzo awaryjny po przekroczeniu jakiegos przebiegu. Dostalem caaaaalkiem spora podwyzke w pracy :dance: i zamierzam troszke wsadzic w samochod hehe Z gory dzieki za info

Opublikowano

Masz rację że wszysto zależy jak był traktowany. Ja mam 222 tys najechane (kto wie czy to oryginalny przebieg) i jest wszysko ok. Oleju nie bierze, łańcuch jeszcze nie grzechocze.

Zastanów się nad kupnem 6 cylindrówki zamiast pakować kasę w swapa.

Grunt to dobry stan silnika w przypadku swapa i samochodu w przypadku kupna innego.

Powodzonka.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Moze ktos jeszcze sie wypowie na ten temat? A moze kupic 320? Zalezy mi na tym zeby nie spalala mi kosmicznych ilosci paliwa...zrobilem prognoze na najblizsze kilka lat, mam wykresy i z rachunku o prawdopodobienstwie wyszlo mi ze ceny paliwa dojda do 15,99 zeta :shock: :mrgreen: a wiec perspektywa karmienia malego potworka nie za bardzo mi sie podoba. Chce cos oszczedniejszego. Roznicy w mocy miedzy 320 a 318 is za duzej nie ma, ale 320 spala troszke wiecej niz is. Nie uwazacie ze 318 is jest za bardzo przeciazonym silnikiem w stosunku do 320? Przypomnne jeszcze raz ze chce troche zainwestowac w samochod ktory posluzy mi na troooooche dluzej :) ale boje sie czy is nie bedzie za bardzo awaryjna. pozdro
Opublikowano

Chyba trochę nie wiesz sam czego dokładnie chcesz :wink:

Wbrew pozorom róznica w spalaniu między 316 a 328 nie jest ogromna.

Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i w miarę dynamicznie to poszukaj 325tds.

Z benzyniaków taki kompromis to 318is, a jak chcesz już mocniejszych wrażeń to 2,5 lub 2,8. Silniczek 1.8 140KM jest trochę wysilony ale na forum nie widać aby miał ktoś większe problemy.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Moze ktos jeszcze sie wypowie na ten temat? A moze kupic 320? Zalezy mi na tym zeby nie spalala mi kosmicznych ilosci paliwa...zrobilem prognoze na najblizsze kilka lat, mam wykresy i z rachunku o prawdopodobienstwie wyszlo mi ze ceny paliwa dojda do 15,99 zeta :shock: :mrgreen: a wiec perspektywa karmienia malego potworka nie za bardzo mi sie podoba. Chce cos oszczedniejszego. Roznicy w mocy miedzy 320 a 318 is za duzej nie ma, ale 320 spala troszke wiecej niz is. Nie uwazacie ze 318 is jest za bardzo przeciazonym silnikiem w stosunku do 320? Przypomnne jeszcze raz ze chce troche zainwestowac w samochod ktory posluzy mi na troooooche dluzej :) ale boje sie czy is nie bedzie za bardzo awaryjna. pozdro

J bardziej bym powiedzial ze to 2.0 ma mocy tylko 10kim wiecej od isa a pali prawie tyle samo (prawie czyli doslownie) co 2.5 czy 2.8 wiec z silnikow 1.X jak najbardziej 1.8is a z silnikow 2.X 2.5 lub 2.8...

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Opublikowano
Jak chcesz rasową furę to 2,5 (co sześć cylindrów to nie cztery, teoretycznie powinien być trwalszy i jak to pracuje) is to kompromis( niektórzy porównują kulture pracy do ....kosiarki szybko wkreca sie na obroty ale inni to lubią). Jeśli zależy Ci tylko na dynamice i ekonomii to tylko IS(is z większym przebiegiem to potencjalna wymiana hydraulików....16 sztuk x 50zł).
Opublikowano

Mialem IS-a, teraz mam 320i. Oba silniki sa bardzo fajne i w moim przypadku bardzo zywotne i bezawaryjne. Oba przy przebiegu ok 200 tys km nie braly mi oleju nic a nic. Natomiast roznica w spalaniu potrafi byc spora, tzn. w 320i musze sie mocno starac, zeby osiagnac spalanie o litr wieksze, niz w IS-ie, a nim jezdzilem specjalnie nie zwracajac uwagi na ekonomie jazdy.

IS ma dla mnie jedna wade - brak 6 cylindrow i kultury pracy silnika z tym zwiazanej. Ale poza tym, jezeli mialbym wybrac BMW z rozsadnym stosunkiem koszty/osiagi, to kupilbym IS-a.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.