Skocz do zawartości

drgania silnika, spadek mocy 325i E46


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

mam nastepujace problemy z moja 325i E46 2001 rok. Co jakis czas jak stoje np na swiatlach odczuwam drgania calego samochodu, ktore to przenoszone sa od silnika. Dodam gazu i one znikaja, chociaz nie zawsze. Sytuacja taka rowniez pojawia sie gdy np przytrzymam samochod na dluzsza chwile np na 3000 obr. Po chwili drzy caly samochod. Czy ktos spotkal sie z czyms takim, z czego moze to wynikac?

 

i 2 problem.

Samochod po rozgrzaniu i ponownym uruchomieniu traci moc. Wrazenie jest takie jakby moment obrotowy przesunal sie na 4 500obr, bo dopiero od takich obrotow czuc ze w ogole cos przyspiesza. Spadek mocy wystepuje wtedy, jesli przy rozgrzanym silniku auto nie odpali na dotyk, tylko bede musial go przytrzymac dluzej na rozruszniku. Czy ktos sie z czyms takim spotkal i mialby dla mnie wskazowki co z tym fantem zrobic?

 

Czy zna ktos jakiegos dobrego mechanika od BMW z Wroclawia i okolic?

 

No i jeszcze jedno pytanie. Moje BMW na autostradzie przy wlaczonym trybie manualnym na 5 biegu osiaga zaledwie 190km/h. Wskaznik zuzycia paliwa pokazuje wtedy okolo 16l. Auto nie chce bardziej przyspieszyc na tym 5 biegu, mam wrazenie jakby byl blokowany wiekszy doplyw paliwa. Dopiero po kick downie przyspiesza do licznikowych 228km/h ale wtedy obrotomierz na 4 biegu jest na czerwonym polu. Na piaty bieg jednak nie przerzuci. Czy ktos widzial lub slyszal o podbnym zjawisku w steptronicu?

 

Dzieki wielkie za wszystkie uwagi i wszelka pomoc.

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam dokładnie to samo! Przed godziną zamieściłem z resztą osobny post :( Czy może ktoś zna w Łodzi dobrego mechanika od takich rzeczy, bo większość nie chce tego oglądać :( Widzę, że mało o tym przypadku na forum... Utwórzmy grupę wsparcia :D Samochód ma moc póki się nie rozgrzeje. Na trasie ciężko coś wyprzedzić.... Jeśli to np. czujnik temperatury (nie mam pojęcia :| ) to komputer może nie pokazać...

Nawet nie wiem od czego powinno się zacząć, bo często mechanicy mają tendencję do budowy nowego samochodu na bazie starego i wolałbym tego uniknąć. :worried:

 

Mam 325i z 91r bez Vanos'a... Nie wiem czy to jakaś wskazówka. Może taka, że to nie to nie Vanos ;)

Opublikowano
( DO MONSUNNA )

na 90% jest to czujnik wałka rozrządu zaworów ssących,

koszt ok. 300zł

 

Czy wiesz coś na temat E36 325i? Czy to jest może analogiczna rzecz? I jak poważna to jest naprawa?

Acha, no i jaki to ma związek z rozgrzewaniem się silnika?

Opublikowano
( DO MONSUNNA )

na 90% jest to czujnik wałka rozrządu zaworów ssących,

koszt ok. 300zł

 

Czy wiesz coś na temat E36 325i? Czy to jest może analogiczna rzecz? I jak poważna to jest naprawa?

Acha, no i jaki to ma związek z rozgrzewaniem się silnika?

 

Wiem tylko, że:

W silnikach typu vanos występują 2 czujniki wałków rozrządu,

najprawdopodobniej uszkodzony jest czujnik zaworów ssących.

Reguluje on pracą silnika zazwyczaj, jak silnik jest zimny pracuje dobrze, jak się rozgrzewa-zaczynają się dziać dziwne rzeczy.

Koszt czujnika około 300zł (w serwisie BMW).

 

Ja mam silnik 2,8 E-46, ale w E-36 2,5 powinno być podobnie, ponieważ vanosy mają ten sam układ sterowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.