Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie co to jest S EDC w e38 ???? i DSC ??? za co odpowiadaja te uklady ???? jakies roznice sa po wlaczeniu ich ???

 

Dzieki za odpowiedz :) :)

Opublikowano

EDC to elektroniczna regulacja amortyzatorow, w zaleznosci od nawierzchni, warunkow jazdy ten system gwarantuje komfort podrozy. natomiast wlaczenie sEDC powoduje ustawienie amortyzatorow na program sportowy czyli zawieszenie bedzie twardsze caly czas bez wgledu na rodzaj nawierzchni i waruki jazdy. jak dla mnie to uwazam ze jest to zbedne, wcale tego nie uzywam, fajnie sie jezdzi na domyslnym programie komfortowym wiec po co utwardzac zawieszenie skoro nie jezdzisz po gladkim torze z predkosciami powyzej 150km/h

 

DSC to takie rozszerzenie ASC+T, zapobiega utracie przyczepnosci oraz poprawia stabilnosc jazy na zakretach. pozyteczna rzecz. lepiej jesli jest wlaczony stale. po wylaczeniu auto zachowuje sie jak kazde inne ze zwyklym napedem na os tylna

Opublikowano
DSC to takie rozszerzenie ASC+T, zapobiega utracie przyczepnosci oraz poprawia stabilnosc jazy na zakretach. pozyteczna rzecz. lepiej jesli jest wlaczony stale. po wylaczeniu auto zachowuje sie jak kazde inne ze zwyklym napedem na os tylna

 

Chyba, że kogoś wnerwia tak jak mnie. W zimie non stoper piszczy i nie pozwala na zabawy na śniegu a w deszczowe dni dziwnie koryguje .

Jak ktoś z tym nie potrafi jeździć albo nie może się przyzywyczaic to lepiej to wyłączyc

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

a ja tez chcialem zapytac o edc

 

tzn czy jesli mam zawieszenie edc to czy sprezyny sa takie same jakby nie bylo edc?

 

chodzi o to czy mozna takie zawiesznie obiznyc o 30mm krotszymi sprezynami tak samo jak zwykle zawieszenie?

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
a ja tez chcialem zapytac o edc

 

tzn czy jesli mam zawieszenie edc to czy sprezyny sa takie same jakby nie bylo edc?

 

chodzi o to czy mozna takie zawiesznie obiznyc o 30mm krotszymi sprezynami tak samo jak zwykle zawieszenie?

 

Sprezyny chyba sa inne, ale nie jestem 100% pewien a amory to zupelnie inna bajka, ale po co obnizac auto z EDC???? Masz funkcje sport, ktora utwardza auto, poprawia jego stabilnosc w zakretach, dla mnie przy predkosciach powyzej 200km jest to super rozwiazanie. Poza tym, obnizanie auta tylko za pomoca sprezyn to jest pomylka gdyz zmienisz charakterystyke pracy amora, bedzie on caly czas "zlozony" czyli jakby w stanie pracy, znacznie skrocisz jego zywotnosc a co najwazniejsze skrocisz jego skok czyli wlasciwosci i mozliwosci tlumienia czyli wlasciwosci trakcyjne auta przez to tez spadna!!!!!. Poza efektem wizulanym nie ma absolutnie zadnych plusow takich zabiegow!!!! Moje autko ma tez EDC i jest na tyle niskie, ze dalsze jego obnizanie nie ma sensu- juz teraz musze uwazac przy wyzszych kraweznikach, stromych i zalamynyh podjazdach etc.. Jesli chcesz zlikfidowac np: szpare pomiedzy nadkolem a kolem, to poprstu dobierz odpopwiedniej wielkosci felge i profil gumy ale wedlug prawidlowych wytycznych a nie na oko a przerwa zniknie. Podaje link do tabeli zamiennikow rozmiarow kol wedlog, ktorej mozesz dobrac odpowiedni rozmiar kola:

http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

 

Wpisujesz oryginalny rozmiar kola jakie producent przewidzial do Twojego auta i dostaniesz pelna liste zaminnikow z zalecana i dozwolona tolerancja do 2%!!!

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

co do feg to rad mi nie trzeba :) znam sie na tym dobrze, obecnie mam 19

 

szpary w przednim kole nie zlikwidujesz, mam 19stki z maxymalnie duzym profilem i mam szpare taka ze hej, szczegolnie jak zalozylem nowe amory

wiekszej opony nie zaloze bo sie nie zmiesci pod amortyzator

 

 

 

na nominalnych oponach i felgach obnizac sensu nie ma

 

ale na 20stkach z oponami od e65 jest, bo to auto bedzie stac wyzej o jakis 1cm poza tym obiznone wyglada jak trzeba

 

i zastanawiam cie czy jak kupie 750 z edc to czy bedzie sie dalo ja obnizyc, bo jak nie obnize to auto bedzie wygladac jak na szczudlach

 

w realoem nie ma numeru czesci na sprezyne:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG01&mospid=48541&btnr=31_0395&hg=31&fg=10

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG01&mospid=48541&btnr=33_0474&hg=33&fg=45

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GG01&mospid=48541&btnr=33_0472&hg=33&fg=45

 

 

a to ze skroce zywotnosc zawieszenia to oczywiste, nawet na 19stkach szybciej zawieszneie idzie niz na np 16stkach

ale co z tego, ma sie wypasione e38 to trzeba placic za serwis :)

 

jak juz kupie 750 z edc i mi amory pojda to kupie nowe, ostatnio chyba nawet stanialy do okolicy 2k za sztuke

 

bede wtedy wiedzial ze pojezdze na nich bez obaw

w kocu to auto zobowiazuje do starannego jego utrzymywania :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Hej,

 

Ja mam tez 19 calowe kola i szpar u mnie nie ma i przy dobrze dobranej srednicy calego kola nie moze byc, bo roznica miedzy 16"x60x235 a 19"x 40x245 z przodu i 19"x35x275 z tylu wyszla u mnie na plus czyli 19" kola z takimi gumami maja wieksza srednice niz 16" czyli szparka zmalala z przodu o 9.8mm z tylu o 13.3m. Sprawdz jeszce raz czy masz zachowana tolerancje zamiennika a jak chcesz obnizac to kup komplet-zestaw krotszych sprezyn i opowiednich do nich amorow.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

co za bzdury

przeciez obnizanie o 30mm to jest obizanie do seryjnych amorow

 

to sa specjalne sprezyny do seryjnych amorow, watpie zeby ktos obizal e38 z zastosowaniem specjalnych amorow, smiem watpic czy w ogole sa takie krotsze

to przeciez nie golf

 

 

co do szpar, to gwarantuje ci ze przy nowych amorach na 19stkach i oponach od e65 (maxymalnych jakie da sie wlozyc do e38) szpary sa

 

http://www.kantyka.de/olejus/foto/imagepages/image23.html

 

takie sa szpary na seryjnym nowym zawieszeniu i felgach 19 z oponami 245x45x19

(amory sa bilstein'a)

 

jak szpar nie masz, to masz zajechane amory / sprezyny

lub wlasnie obnzione zawieszenie

 

zmienisz amory na nowe i zobaczysz

 

chyba ze zawieszenie edc jest juz nizsze o te 30mm,

a moze masz cos nie tak skoro twierdzisz ze juz prawie szorujesz po ziemi a masz nominalne zawieszenie i to na 19stkach

 

 

a tak wyglada obiznona e38 na tych samych 19stkach i oponach

http://www.uucmotorwerks.com/CATALOG/tuned-spring-set---e38-7-series.htm

 

tutaj tez mozna sie zorientowac ze sprezyny sa takie same

czyli juz znam odpowiedz na pytanie

auto z edc mozna obnizyc tymi samymi sprezynami

 

ja chce teraz wlozyc 20stki, wiec obnizyc trzeba auto bankowo

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Co do sprawnosci moich amorow i sprezyn-na ostanim badaniu w lutym mialem wynik 85%, sperzyny w idealnym stanie-nie uzytkuje auta na Polskich drogach na szcescie. Moze i auto z EDC jest nizsze, ale nigdy sie tym nie interesowalem za bardzo, ale teraz z checia bym sie dowiedzial tego. Patrzac na zdjecia tej zielonej wydaje mi sie, ze jest roznica. W BMW napewno wiedza jaka jest rozica i czy jest? Zestawy sprezyn obnizajacych i specjalnych amorow w tym rowniez do zawieszen z EDC do E38 jest na rynku(polskim rowniez np. w Olsztynie jest maly sklepik, w ktorym mozna dobrac sobie wszystko wedlog specjalistycznych katalogow i facet wie co polecic i jak to ma dzialac i wygladac) przynajmniej kilka roznych wydan-kliknij na link i sobie popatrz na te bzdury. Faktycznie ta srebrna to juz jest hardcore, nie zdawalwem sobie sprawy, ze o taki efekt chodzi. Co do specjlanych sprezyn do zwyklych amorow to raczej dziala to tak, ze do krotszych sprezyn dobiera sie specjalny amor i nikt nie, mowil ze bedzie on krotszy, raczej bedzie mial zupelnie inna charkterystyke. Poza tym, krotsze sprezynyny pewnie beda twardsze -bardziej lub mniej w zaleznosci od tego jakie wybieramy i przez fakt, ze sa krotsze zmienia chcarkterystyke pracy zwyklego amora na minus i tego faktu nie pominiesz. To sa moje osobiste sugestie i przemyslenia, a jak robic to uwazam, ze w takim aucie nalezaloby to zrobic dobrze a nie w polowie. Inna osobista sprawa jest ingerencja w cos co wydaje mi sie naprawde b.dobrym rozwiazaniem, nie spotykanym w innych autach-ktos nad tym musial dlugo myslec i udoskonalic to raczej bedzie ciezko tym bardziej, ze system EDC jest systemem adaptatywnym. Wybor jest Twoj.

Pozdro

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.