Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam nastepujace problem w e39 525 tds. Wymieniałem ostatnio uszczelke pod głowicą i pierścienie...Tak w ogóle to kupiłem to auto z uszkodzonym silnikiem (olej w zbiorniczku wyrównawczym, głowica okazała sie szczelna). Wiec silnik byl wyciagniety i rozebrany w drobny mak...Po naprawie cisnienie na cylindrach to okolo 39 atmosfer...Jednak auto nie ma mocy i kopci na czarno. Wydaje mi sie ze turbo za słabo chodzi. Problemem moga byc wezyki z podcisnieniami sterujace turbina bo moglem je pomylic. Czy ma ktos schemat jak je podlaczyc?? A moze ktos by mi opisał podlaczenie ich. Mam zamiar jeszcze sprawdzic szczelnosc takiego wezyka (czerwono czarny) który idzie na dół pod silnik (nie zdazyłem jeszcze sprawdzic ale wydaje mi sie ze idzie on gdzies do turbiny). W ktorym miejscu na tych wezykach sa te filterki??
Opublikowano

moze jest problem z wtryskiwaczem sterujacym albo ustawieniem zaplonu (zostal ustawiony na przyrzadzie?)

 

podaj wiecej danych - bedzie latwiej ustalic przyczyne

 

np jak zapala na zimnym, jak na cieplym, czy glosno chodzi itp...

 

co do filterkow na podcisnieniach to problem zapychania ich dotyczyl silnikow common rail a nie TDS z tego co pisal robertbmw....

Jeśli po zaparkowaniu samochodu nie odwracasz się, żeby spojrzeć na swój samochód to znaczy, że kupiłeś złe auto :)
Opublikowano
silnik chodzi dość głosnawo moim zdaniem...na zimnym chwilke go musze przytrzymac na rozruszniku zeby odpalił (2-3 sekundy). Na ciepłym pali juz bez problemu. Własnie jak stwierdze ze wezyki z podcisnieniami sa dobrze podłączone to mam zamiar przestwic zapłon...
Opublikowano
dodam jeszcze, ze miałem kilka razy wrazenie jak przy otwartej masce z okolic turbiny poleciał dymek. Jeszcze jedna sprawa. Mianowicie na troche wyzszych obrotach slychac dziwny świst z silnika...
Opublikowano
Dodam jeszcze, ze czasem przy wdepnieciu w pedał na biegu jałowym auto ma chwile zamulenia i dopiero po sekundzie zaczyna wchodzic na obroty...Tzn. nie reaguje na wcisnienie od razu....Dodam tez, ze kleiłem boczny plastik intercoolera bo był pękniety. Czy ewentualna nieszczelnosc tego plastika (ten do którego wchodzą węże) moze miec duzy wpływ?? Zauwazyłem tez ze w dolnym wezu wchodzacym do intercoolera jest wilgotno od oleju...
Opublikowano

Zastanow sie czy to nie (kat wtrysku + pompa wtryskowa). Kat wtrysku zmienia charakterystyke brzmienia silnika jak jest np. zbyt bardzo wyprzedzony. A pompa wtryskowa jak juz ktos napisal oczywiscie pol zartem.

"Nie dzialaja Ci wycieraczki w TDSie? - POMPA WTRYSKOWA". Troszke sie orientowalem w temacie i naprawde przy przestawionej, rozregulowanej pompce tracimy cisnienie, zle odpalamy, zle krecimy, muli auto, nie jedzie, jedzie do 120... Pamietaj przebieg, polskie paliwo, rocznik ... pompa MOZE sie rozregulowac. Moze wystarczy ja tylko wyregulowac i po problemie.

Ale to tylko moje rady.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
teraz juz wiem na 100 % ze wezyki z podcisnieniami sa dobrze podlaczone wiec ta opcje moge pominac..Przejechałem sie tez bez filtra powietrza - bez zmian (według mnie za słabo idzie). Czy kopci jeszcze nie widziałem bo ciemno było...Jutro sprawdzam filtr paliwa. Nastepnie odłącze przepływomierz zeby zobaczyc czy cos sie zmieni. Jesli i to nie pomorze bedzie trzeba przestawic zapłon...Czy dobrze mysle??
Opublikowano
dodam jeszcze, ze pierwszy raz mam blizsze doczynienie z turbo dieslem i z tego co wiem to moment załanczania sie turba wyrzanie powinno sie odczuc. Przy tym samochodzie nic takiego nie odczuwam. Przyspiesza plynnie bez zadnego szarpniecia przy pewnych obrotach.....
Opublikowano
filtr paliwa jest ok, odłączenie przepływomierza nie przyniosło zupełnie zadnych zmian. Zaraz jade po fachowca który mi przestawi zapłon bo sam sie tego nie podejmuje....
Opublikowano
a wiec moze od konca fachowcem nie jestem ale sam jezdze tdsem i tak po otwarciu maski ten dymek o ktorym mowisz nie jest z turbiny lecz spod korka wlewu oleju lub otworu odpowietrzania komory spalania to nie dym tylko para i tu rada sprawdz czy jest olej w filtrze powietrza bo para z korka to rzecz normalna dla tds-ow tak jak kolega wspomnial wczesniej to ze zle pali na zimnym to na 95% masz zle ustawiony kat wyprzedzenia zaplonu lub/i zle ustawiony rozrzad idac sladem tego oleju w filtrze sprawdz czy jest mocno zaolejony kolektor w nim jest czujnik cisnienia doladowania ktory jesli jest zanieczyszczony to wlasnie powoduje jakby przyspieszenie z opoznieniem problemem ostatnim do spradzenia to pompa wtryskowa lub pompa paliwa ale jest to dosc kosztowne wiec powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.