Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Oryginalnie to w M10B18 powinna być głowica o symbolu 118. Z tego co mi wiadomo, to niektóre silniki w E21 miały podobny kształt tłoka, ale wydaje mi się, że oprócz podobnego kształtu znaczenie ma jeszcze kompresja. Głowica 118 występowała również w modelu E12 518. Myślę, że nie pozostaje nic innego jak szukanie informacji o dokładnych danych techniczny E21 oraz sprawdzenie "na żywo", czy wszystko jest ok.

Na stronie http://www.bmw2002faq.com/content/section/3/32/ były kiedyś zestawienia głowic pasujących do silników w 02. Niestety nie mogę tego już znaleźć. jedyne co znalazłem to to http://www.bmw2002faq.com/content/view/46/32/

Powodzenia

Opublikowano

Dzieki Klimas za info, ja wczoraj siedzialem pare godzin wlasnie na tym forum i szukalem info odnosnie tlokow. Problem jest w tym, ze wiekszosc ludzi bawiacych sie w remont/tuning M10 zaklada "grand piano pistons", natomiast tloki "bathtub" byly w oryginale montowane w ti i tii i z tego co ja wiem maja kompresje od 8.6:1 do 10:1 i malo kto zaklada te tloki. Jak juz cos to wszyscy zakladaja "grand piano" i usuwaja troche materialu z glowicy, zeby denko nie klaskalo o glowice.

Mam juz glowice z E21 i dzisiaj wieczorem bedzie maly test czy to wszystko spasuje. Wiem ze bedzie inny stopien sprezania (wieksze komory spalania) tylko martwi mnie czy zawory nie beda udezac o tlok.

Ale na to tez mam patent-trzeba bedzie podebrac ladnie tloki nad zaworami i bedzie git!

 

PS. Znalazlem cos takiego, troche to wyjasnia sprawe, ale nie do konca...

121 Cylinder head:

8.5:1 CR U.S. "Spec" piston on 1968-1972 2002's

42.3 mm pin-to-deck, flat top

 

9.0:1 CR U.S. "Spec" piston used on '72 US-model 2002tii's

 

9.3:1 CR European 2002TI (twin-carb model)

42.1 pin-to-deck, 5.2mm dome

 

10:1 CR Early euro-spec 2002tii

42.5 mm pin-to-deck, 4.4 mm dome

 

 

E12 Head:

6.9:1 CR Factory "Turbo" pistons (used on 1974 2002 Turbo)

42.0 mm pin-to-deck, 3.7mm dish

 

8.1:1 CR flat-topped piston (much like the 8.5:1 CR used on the

121 heads) used on '75 US-model 2002's, also on most

US-model 3-liter cars of the era. (keep in mind that

the 2-liter 4-cylinder with the E12 head and 3-liter

6-cylinder cars can interchange pistons)

 

8.3:1 CR U.S. "Spec" piston on mid 1972-1974 cars

 

9.0:1 CR U.S. tii pistons

 

9.5:1 CR European tii pistons

 

 

E21 2.0 Head:

 

8.3:1 CR flat-topped pistons (used on 49-state '76 2002's,

US 2-liter 320i's)

 

9.3:1 CR domed pistons (used on european 4-cylinder 320i's)

(O=00=O)
Opublikowano
Jeżeli czas Cię nie goni, a będą problemy z głowicą E21, to proponuję poszperać na Allegro. W tym roku były chyba już dwa silniki od 02. Niestety nie pamiętam nazw sprzedających. Pewnie ktoś na forum przypomniałby sobie... :D
Opublikowano
Z tym akurat nie ma problemu, bo wiem gdzie taka glowica lezy, a po prostu mam glowice od e21 i chce ja wykozystac bo jest w idealnym stanie. Do tego sa polerowane zaworki, wieksze kanaly, polerowana komora spalania...moze cos z tego wyjdzie :mrgreen:
(O=00=O)
Opublikowano

Jestem po spasowaniu glowicy do bloku i jak na razie wszystko wyglada na to, ze jest OK. Zawory sie nie stykaja z tlokiem (i to przy braku luzu zaworowego) tak ze szafa gra :D Wyglada na to, ze glowica 121 i E21 rozni sie miedzy soba tylko pojemnoscia komory spalania. Reszta jest bez zmian.

Ciekawe jak to bedzie przy zastrosowaniu innego walka np. 294 ze wzniosem zaworu 10 mm.....

(O=00=O)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.