Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeste tu nowy na forum więc szerecznie witam wszystkich forumowiczów.

 

Zaczynam budowę 318is do PZM i powli kompletuję niezbędne części i wiedzę w tym kierunku. Jeżeli chodzi o markę BMW to jestem mało obeznany w temacie stąd moje pytanie, a mianowicie jakiego mostu powinienem szukać (z jakiego modelu, pojemności itp). Oczywiście zależy mi na jak największym przełożeniu. Z tego co wiem największe było 4.45 w kombi automacie 1.6 i 1.8. W niemieckim pucharze 318is uzywaja 5.44 i podejrzewam że robione na zamówienie. Będe wdzięczny za komentarz i podzielenie sie własnymi doświadczeniami.

 

A może ktoś się oriętuje czy w moście z dużą głową były jakieś większe przełożenia (powyżej 4). Pytam bo mam szperę z na dużej głowie ale z przełożeniem 3.64 a to za mało do silnika 1,8 is.

 

Potrzebuję również książkę homologacyjną do E30 318is i jeżeli któremuś z forumowiczów chciałoby się zrobić ksero to chętnie bym kupił (chociaz część sie zwróci z tych 200zł za orginał). Narazie wystarczy mi ksero.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Powiadasz do PZM chciałbyś przygotować autko. Jeżeli chodzi o most to najszybciej dostaniesz szpere 4.27 ale tez trzeba szukać ze świeczką. Ja mam most 4,27 szpera 50 % . Kupiłem kiedyś używaną szperę i pośmigałem na niej nie cały rok jak zaczęła puszczać. Zaprałem sie za regenerację owego mostu i wyszła lipa poczytać możesz tu ::: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=47216 i tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44495 tylko te koszta które podałem trzeba sobie delikatnie zwiększyć , bo fotele trzeba kupić z homo , pasy , ubrania + kaski + system gaszenia jakieś 15 tys.
Opublikowano
Homologacja nie jest za dobra jeżeli chodzi o przeróbki silnika. W porównaniu do popularnej astry jest o wiele mniej opcji modyfikacji. jeśli chodzi o dyfer to najkrótszy jaki dopuszcza homologacja to 5,28. Jeżeli chcesz jeździc na seryjnej skrzyni to bardzo dobry byłby dyfer 5,00. Dostać go można albo z Niemiec na s14.de (jednak cena ) lub próbować go przerabiać. Jednak tej drtugiej opcji nie polecam. Mozesz szukać 4.45 czyli najtaniej i w miare dobre przełożenie. Niestety dużym minusem is-1 jest skrzynia
Opublikowano

Co do silnika to temat na przyszłość a w gr. A napewno coś sie wymyśli.

Odnośnie skrzyni w is dlaczego jest to minus tego auta? Czodzi o przełożenia biegów?. Niewiem czy dobrze rozumiem że we wszystkich e30 skrzynie są o tych samych przełożeniach - prosze o wyprowadzenie z błędu jeżeli tak nie jest.

 

Ogólnie to wybrałem e30 do rajdów ze względu na tył napęd więc to najlepsza opcja pod kontem finansowym i nie tylko. Kupiłem nawet dość mocną oskę z myśla o rajdach (Swift GTi) ale to nie dla mnie więć sprzedałem. Wychowałem sie i ścigałem cały czas na napędzie RWD a kariery nie mam zamiaru tym robić, chodzi o dobrą zabawę i godziny spędzone na przygotowaniu auta.

Wychodze z założenia że warto zapytać a nie samemu odkrywać amerykę i dlatego liczę na Waszą pomoc i dziekuje za podpowiedzi.

 

Jeżeli chodzi o szperę to pytałem w firmie chandlującej częściami do BMW i za samą szperę powiedzieli mi około 4000 (chodzi o część fabryczną BMW) i nijak to sie ma do ceny 1900zł przedstawionej w wypowiedzi: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=47216. Ale jeżeli rzeczywiście kosztuje to 1900, to nie jest to tragedia. Tarczki też w serwisie są dostępne?

Mam kilka mostów o różnych przełożeniach i kosz mehcanizmu różnicowego jest taki sam i wydaje mi sie że jeżeli kupię szperę z małym przełożeniem to będzie można przełożyć samą szperę do mostu większym przełożeniem. Oczywiście muszą to być mosty z małymi głowami.

Mam szperę na dużej gowie i problem jest w tym że mosty z dużą głową były w większych pojemnościach co daje zawsze małe przełorzenie (poniżej 4) i raczej nie znajdę mostu z dużą głową z dużym przełożeniem np 4.27 czy 4.45 no chyba że sie mylę bo w takim wypadku ta szperą jaką dysponuje przyda mi sie jedynie na sprzedaż.

 

A co do wydatków na wyposarzenie bezpieczeństwa i inne to koszta są takie same jak w innych autach i licze sie z tym, wsumie siedzie w tym nie od wczoraj.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Mogę ci przedstawić fakturę zakupu tej części . I rachunek za wstawienie mechanizmu do mostu . Ja zanim dowiedziałem się ze da się kupić szperę za 1900 zł obdzwoniłem całą Polskę . Prawie każdy odpowiadał ze nie ma a jak jest kosztuje to 4 tys.

 

Do rzeczy ! Jeżeli chodzi o skrzynie to właśnie też sie zastanawiałem co do przełożeń . Gdzieś czytałem ze najkrótsze mosty jak i skrzynie mają auta z małym silnikiem czyli 1,6 1,8 . Kolega Andrzej w swojej BMW ma krótszą skrzynię niż ja czy Wieniek . Kiedyś jak zamawialiśmy amortyzatory B8 do 2.0 okazało się ze nie pasują gdyż jego buda jak i większość podzespołów były z 1.6. Tu musiał by ktoś mądry zająć stanowisko i się wypowiedzieć na ten temat . ( dyfer 4,27 + skrzynia od 1600 i może wtedy auto zacznie sie napędzać .

 

Ja w ubiegłą sobotę dorwałem komputer od 2,5i . Auto w końcu zaczęło jechać po wrzuceniu 3 biegu . Prawdopodobnie odcięncie na tym kompie jest nieco dalej przy 7 tys obr i może dlatego jest różnica taka.

Opublikowano

Widze że skrzynie to temat rzeka. Będę szukał gdzieś materiałów odnośnie przełożeń i jak wyjmę skrzynie z mojego is-a to policze przełożenia i porównam z skrzynią z 318i kombi bo taką mam na części (jest tam most 4.27) więc idąć tym tropem ta sktrzynia powinna być jedną z krótszych. Napewno podziele się wszelkimi informacjami. Ale kiedy to będzie to nie wiem bo odkąd kupiłem is-a nie miałem czasu nic przy nim zrobić a to juz prawie miesiąc.

 

A co do szpery to zastanowię sie nad zakupem nowej (1900 to dobra cena) tylko jest dylamat czy można ją założyć do zwykłego mostu w miejsce normalnego mechanizmu różnicowego. Na logike powinno to pasować ale nie robiłem tego w BMW więc pewności nie mam. Może któryś z Was wie.

 

Jestem bardzo wdzięczny za tak konkretny odzew na moje pytania i mam nadzieję że bedę mógł sie zrewanżować w przyszłości.

 

Pozdrwaiam Andrzej.

Opublikowano
Skrzynia -musisz powiedzieć czy chcesz jezdzic w pzm. Bo jezeli tak to znowu wychodza minusy homologacji. Dopuszczalne sa dwa rodzaje skrzyni. Jedna to oryginalna z is-a ktora mam beznadziejne przelozenia i druga sto razy lepsza z przelozeniami BMW motorsport. Niestey jest ona nie do zdobycia w Polsce. Wiec albo zalatwiasz z Niemiec ( ale koszta sa ogromne) albo kupujesz skrzynie z M3 e30 i część przełożeń dorabiasz ale to także nie jest tanie. Innych skrzyni nie mozesz miec chyba ze auto skladasz do zabawy a nie do PZM.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Prośba do osób posiadających książkę homologacyjną do E30 1,8is. Potrzebuje pilnie wiedzieć jakie są homologowane przełożenia do tego auta. Mam do kupienia most z przełozeniem 4.44 z compacta e36 ale nie wiem czy homologacja dopuszcza. jeżeli ktoś ma homologację to prosze napisać wszystkie zawarte tam przełozenia mostu i jakie ma przełożenia skrzyna biegów od is-a.

Opublikowano

przełożenia skrzyni (2 opcje)

1 3,717 41:14

2 2,019 35:22

3 1,316 28:27

4 1,000 -

5 0,805 26:41

 

1 2,337 36:16

2 1,681 34:21

3 1,358 34:26

4 1,150 31:28

5 1,000 -

 

przełożenia

3,15 3,25 3,46 3,64 3,73 3,91 4,10 4,27 4,45 4,75 5,00 5,28

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

To moj pierwszy post więc przy okazji się przywitam :wink:

 

Zakupilem swojego isa z mysla o 3 lidze lub pzm no i powoli kompletuje czesci. Wlasnie udalo mi sie kupic most o przelozeniu 4,45 i teraz mam pytanie co ze szpera? Jak to wszystko zgrac aby uzyskac pozadany efekt. Dopytywalem się pewnej osoby, która zajmuje się kasowaniem luzu na szperze no i stwierdzila:

"jezeli chcesz miec auto do sportu to radzil bym ci zalozyc most duza glowe od 2,5 i zmienic przełozenie na to 4, z hakiem ponieważ małe szpery mostów od 320 318 is nie grzeszą mega wytrzymałością"

No ale to raczej wbrew homologacji..

Ktoś ma już rozwiązany u siebie ten temat?

z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

sprawa ma sie następująco :

 

Jak masz zwykły most bez szpery o przełożeniu 4;45 to musisz dokupić sam wkład i dać to komuś kto to umie poskładać . Najlepiej temu komuś 502-245-960( powołaj się na FELIXA )

Dalej, mała głowa jest tak samo wytrzymał co duża więc nie słuchaj kogoś kto ci źle doradza .

 

O dyfrze napisałem tutaj : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=47216

 

A o samej budowie tutaj same foty : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=81484

Opublikowano

Wielkie dzięki za info. Czyli proponujesz tą szperę z aso?

Mam jeszcze pytanko co do zaciesniania samej szpery. Z tego co gdzieś czytałem to w Niemczech w pucharze isa wkładają szpery zaciesnione od 50% do nawet 75%. Miałeś kiedyś porównanie przy jakim % auto się najlepiej prowadzi?

Opublikowano
Ja mam około 45 % zacieśnioną , im więcej tym lepiej ale konsekwencją jest szybsze zużywanie się tarczek za czym idzie tzw przepuszczanie i nie trzymanie . Zrób jak mówiłem kup most szpere wyślij do Szeszkina do JG moto i będziesz miał z głowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.