Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Jestem posiadaczem( szczęśliwym ) e-36 318tds-a i zastanawiam sie nad tematem rzeką jak mi się wydaje CZY WARTO STOSOWAĆ PALIWA BEZSIARKOWE? czy one rzeczywiście wolniej schodzą z baku? Na logikę: komputer przy spalaniu ropy typu V-power diesel może z odczytu składu spalin wywnioskować że proces spalania w cylindrach jest na tyle "prawidłowy" że ograniczy dawkę paliwa. Po prostu przy nieco niższej dawce paliwa( lepszego ) które ulegnie prawidłowemu spaleniu efekt będzie podobny do nieco większej dawki paliwa normalnego( z różnymi syfami w składzie ) Jeżeli założymy że to paliwo bezsiarkowe jest rzeczywiście nieco lepsze to taka sama jego ilość, jak paliwa normalnego, nie uległaby efektywnemu spaleniu z braku wystarczającej ilości powietrza i komputer musiałby zubożyć dawkę. Pomijam tu korzystny wpływ paliw bezsiarkowych na stan wtrysków i katalizatory gdyż jest on raczej bezsporny Tylko kogo na nie stać? A może to tylko pozorny wyższy wydatek? Mój 318tds ma 360 tyś przebiegu i jest w świetnym stanie Przyjechał z Niemiec- to też pewne świadectwo Proszę o wypowiedzi i ewentualne efekty doświadczeń. Chciałbym aby ten niedoceniany silniczek pochodził jak najdłużej :) :) :)
Siódmego dnia Bóg wcale nie odpoczywał Tworzył BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.