Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zostawiłem moja Beti wczoraj wieczorem pod domem, włączyłem alarm.... Rano chce jechac do pracy ale nie mogę jej otworzyć! Nie działa z pilota, nie działa przez wkładke w bagazniku, wkładek w drzwiach nie mam. Nie rozbraja się alarm i nie reaguje central. Jak moge sie do niej dostać? Podaję (+) na siłownik pod klapą ale w ten sposób mogę poruszać jedynie siłownikiem klapy bagaznika i wlewu paliwa, drzwi ciagle zaryglowane.

 

Zaraz chyba pozbawie ją szyby...

 

EDIT: Alarm oryginalny BMW.

CB: 161BD221
Opublikowano

W tej chwili reakcja na pilota jest taka że pilot wzbudza alarm (wyje). Ktoś 100 lat temu na tym forum pisal o metodzie otwierania przez wlew paliwa.... moze poda mi ten sposob na PW? Do wlewu paliwa sie dostane podajac napiecie na silownik klapy bagażnika - powoduje to otwarcie/zamkniecie bagażnika i wlewu paliwa więc mogę sobie zatankować :)

 

Co to za sygnał w kablu podłaczonym do krańcówki ("mikrostyku") w zamku tylnej klapy? Napięcie na nim zmienia się w przedziale +3V do +9V non-stop. Ten sam sygnał pojawia sie na przewodzie sterującym przy siłowniku. Czy ten mikroprzełącznik słuzy jako czujka alarmowa czy słuzy to odwarcia centralnego? Ten mikrostyk posiada 3 kabelki, jeden sygnałowy (to zmianiajace sie napięcie) oraz 2 wyjscia - na 1 brak pradu, na drugim jest prąd, po rozłączeniu na pierwszym nie ma pradu, na drugim jest...

 

Generalnie na siłowniku tylnej klapy są 3 przewody sterujace i 2 pradowe (zamykanie/otwieranie) masa chyba z obudowy.

 

Moze ktos dysponuje schematem instalacji alarmowej lub centralnego zamka E32? Jakbym miał takowy to moze znajde rozwiązanie. Tymczasem sąsiedzi mnie juz przeklinaja bo bawiąc się kabelkami i wyciagajac wtyczki ciagle wzbudzam alarm.

 

Widze że nikt nie jest w stanie mi pomóc. 2 firmy "awaryjnie otwierające zamki" z okolicy odmówiły mi pomocy. Cóż, jutro szukam najtanszej szyby na szrocie i bedzie stluczka. Będzie mi przykro tak traktowac Beti ale nie widze innego wyjscia. Sprawdze jeszcze baterię w pilocie :) ... choc dziala z dosc duzej odleglosci jak na IR.

 

EDIT: Jakos mi sie wierzyc nie chce ze nie ma sposobu na awaryjne otwieranie tego auta. Klamki są fabryczne, nie maja wkladek ani nawet zaślepek na wkładki.

 

Jeszcze jedna sprawa. Przypomniało mi sie że po zdjeciu tapicerek bagażnika do prania, znalazłem niepodłaczony przewód z okrągłą wtyczką na 4, moze 5 pinów. Co to moze być? Przewód do zmieniarki, wzmacniacza? A moze ma to zwiazek z alarmem?

 

Moze jest w mojej okolicy jakiś fachman od otwierania autek? :) Zapłace.

CB: 161BD221
Opublikowano

Już sobie poradziłem... Podałem +12V na czerwono-czarny kabel przy siłowniku bagażnika, ten na którym były takie skoki napięcia. W schemacie znalazłem że to właśnie +12V na bezpieczniku 7,5A "zawsze gorący". Po tej operacji ślicznie się autko otworzyło. Powód zachowania o jakim pisałem poprzednio to przepalony w/w bezpiecznik 7,5A (chyba F30)

W serwisie BMW się dowiedziałem że nie ma procedury otwierania tego auta i nic mi nie poradzą. Fachman od "włamów" (1 z 10 który chciał się tego podjąć) zażyczył sobie min. 200,00 zł w zależności od metody jakiej użyje :) nie chciał powiedzieć ile to może kosztować i nie chciał się umówić na konkretną kwotę. Podejrzewam że zrobił by to co ja i powiedział 500,00 :)

Miernik i schemat Twoim przyjacielem przy problemach z elektryką..

 

Pozdrawiam

 

EDIT: Nie ma czego szukać w E32 przy wlewie paliwa, przynajmniej ja niczego nie znalazłem....

CB: 161BD221

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.