Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wymienilem dzis rugoczące od dnia zakupu auta kolo dwumasowe w swoim BMW .

po włozeniu skrzyni i zmontowaniu wszystkiego do kupy nadszedl czas aby odpalic auto. efek taki :

halas taki jak byl przed wymiana tak samo i po wymianie czyli z okolic pomiedzy silnikiem a skrzynia wydobywa sie nierównomierny rugot dzieje sie to tylko na odpuszczonym sprzegle po wcisnieciu sprzegla cichnie. (na starym kole po wcisnieciu sprzegla również ciuchutko rugotalo)

po przejechaniu ok 2 km :

sprzegło dziala idealnie bierze od samego początku (taka samo jak przed wymiana) nic nie szarpie

kolo dwumasowe sie wyciszylo nie rugota nawet na odpuszczonym sprzęgle

po przejechaniu ok 50 km zauwazylem ze kiedy podczas jazdy wyzuce na luz i odpuszcze sprzeglo ,zaczne hamowac samym hamulcem slychac rugot az do momentu zatrzymania potem kiedy rusze i zatrzymam auto normalnie czyli wychamuje z wcisnietym sprzęglem i wzuce na luz - jest cisza

jak myslicie czy kolo które zakupilem (używka) równiez jest w nie najlepszej kondycji czy moze przyczyna takiego zachowania jest co innego (koło/tarcza musi sie ułożyc ??)

 

zauwazylem tez ze auto tak jakby żwawiej zaczelo sie poruszac mimo ze przed wymina nie narzekalem na brak mocy, lecz kiedy spogladalem na silnik przed wymiana po odpaleniu z rana trząsł sie w momencie rugotu wydobywajacego sie z dwumasowki zas po przejechaniu kilkunastu kilometrów i rozgrzaniu rugot sie troszke wyciszal i nie zucalo juz silnikiem.

Opublikowano
dokładnie to takie delikatne grzechotanie to moga być luźne spręzynki tarczy sprzęgła, zauważ, że dodasz ciut gazu i grzechotanie zanika - zwieksza sie siła odśrodkowa i sie napinaja i przestaja grzechotać
Opublikowano
dokładnie to takie delikatne grzechotanie to moga być luźne spręzynki tarczy sprzęgła, zauważ, że dodasz ciut gazu i grzechotanie zanika - zwieksza sie siła odśrodkowa i sie napinaja i przestaja grzechotać

 

ze sprzegłem wydaje mi sie ze jest wszystko w porządku. tarcza jest gruba ,ogólnie wygląda na nie zjeżdzone ,dziala idealnie, auto kupilem jak mialo 258tys przebiegu obecnie ma 270 przypuszczam ze ok 200 tys musialo byc robione sprzęglo.

jesli chodzi o grzechotanie/rugot to fak przed wymiana dwumasowki bylo tak ze dzwiek tem bylo slychac tylko na biegu jalowym na wolnych obrotach 800obr po delikatny wcisnieciu gazu np na 1000obr rugotu juz nie bylo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.