Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. W swoim compakcie 316 z 94 (m43 z gazem II gen.) walcze jak niejedna osoba na tym forum z obrotami na jalowym. Falowanie wystepuje przy mocniejszym nagrzaniu silnika np w korku czy nawet przy manewrach na parkingu, w trasie poki silnik sie bardzo nie nagrzeje to obroty sa ok. Wyczyscilem krokowy i objawy nie ustapily. Przed wymiana kabli mialem kilka strzalow ale po odlaczeniu przeplywki falowanie nadal wystepuje wiec wydaje mi sie ze nie w tym problem. Natomiast jak odlaczylem krokowy to obroty wskoczyly mi na jakies 1200 i byly nieruchome. Po podlaczeniu znowu faluje miedzy 600 a 1200. Czy to moze oznaczac ze krokowy konczy swoj zywot? Dodam ze faluje i na benzynie i na gazie. Wolalbym nie kupowac innego w ciemno.
Opublikowano

ten zaworek to IAC i raczej nie on jest przyczyną twoich zmartwień.Zdiagnozuj jakimś komputerkiem ale najpierw sprawdz na obecność lewizny..i zobacz czy IAC chodzi płynnie jakimś śrubokrętem

pozdro

Opublikowano

Czyscilem go dwa razy, chodzi plynnie. A moze tps? Sprawdzalem mu opornosc i pokazuje odpowiednio:

- na srodkowym i dolnym pinie od 0,5 na zamknietej przepustnicy do 1,2 na otwartej

- na gornym i srodkowym pinie od 1,2 na zamknietej do 0,5 na otwartej

Gdzies na forum wyczytalem ze powinien pokazywac od 0 do nieskonczonosci i na odwrot.

Lewizny szukalem i sie nie dopatrzylem.

Opublikowano
TPS masz liniowy napięcie zmienia się płynnie.Nikt nie kręcił śrubą zderzakową przepustnicy???linką ??przepustnica chodzi lekko i domyka się?? zawór pochłaniacza EVAP szczelny??
Opublikowano
TPS masz liniowy napięcie zmienia się płynnie.Nikt nie kręcił śrubą zderzakową przepustnicy???linką ??przepustnica chodzi lekko i domyka się?? zawór pochłaniacza EVAP szczelny??

Wiem tylko ze przepustnica chodzi lekko i sie domyka, natomiast nie wiem czy ktos gdzies krecil bo samochod ma juz swoja historie. A ten zawor EVAP to gdzie go szukac?

Opublikowano

Witam może sie podepnę pod temat bo widzę, że mamy dokładnie ten sam problem. Nie posiadam instalacji gazowej ale problem jest ten sam. Odpalam samochód zimny obroty lekko zafalują ale za chwile jest spokój. Auto sie nagrzeje i jest dokładnie tak jak napisał autor postu, czyli obroty skaczą od 1200 i spadają do około 500 600 że auto prawie gaśnie dzieje sie tak na biegu jałowym dodam jeszcze, że chyba jest za bogata mieszanka auto trochę więcej pali bo na 24 litrach robie około 170-180km raz zdarzyło sie nawet że 130km i ewidentnie śmierdzi niedopalonym paliwem. Dodatkowo w okolicy listwy wtryskowej również czuć paliwo.

 

- Silniczek krokowy również czyściłem i dodatkowo niedawno podmieniałem od znajomego krokowca i problem nie znikał.

- Przepływka na 99% jest ok

 

Dodam może że dzień przed tym jak zaczęło sie tak dziać, wyciągałem kolektory wydechowy do spawania czyli automatycznie wypinałem sonde lambda i wyciągałem silniczek krokowy żeby jeszcze raz go przeczyścić, więc nie wiem czy może sonda nie ma na to wpływu.

 

Nie wiem już do czego sie zabrać jak ktoś miał podobny problem lub autorowi postu udało sie już dojść do tego co jest przyczyną to prosiłbym o odpowiedź. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.