Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Samochód to BMW 735 z 1989 r. Silnik M30B35M

 

Może od początku, żebym był dobrze zrozumiany.

Pojechałem wymienić uszczelkę pod głowicą (olej w wodzie).

Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka jest ok, trzeba sprawdzić szczelność głowicy. Nikt nie zadał sobie trudu sprawdzenia bloku, ot taka mała dygresja. Niestety poproszono mnie o przywiezienie „gołej” głowicy z usuniętymi krzywkami. Podczas wybijania tych wałeczków, uszkodzeniu uległa głowica. Kupiłem nową głowicę kompletną.

Przy zakładaniu głowicy okazało sie że blok silnika jest popękany i nadaje się na złom. Zadzwoniłem do gościa który mi sprzedał głowicę i kupiłem od niego blok od tej kupionej wcześniej głowicy.

Hmm wynikł problem z mojej winy bo się wcześniej nie zapytałem na jakiej skrzyni chodził ten kupiony (można śmiało już powiedzieć silnik). Okazało się że kupiony silnik pracował z automatyczną skrzynią biegów, a ja mam manualną skrzynie biegów. Ale podobno nie ma z zamianą problemu wystarczy przebić łożysko w silniku.

Co też zostało zrobione, założyłem moje (z mojego starego silnika) sprzęgło i koło dwumasowe. I „moją” miskę olejową (i znowu nie zwróciłem uwagi że moja miska olejowa jest o 1mm za długa). Silnik został włożony do samochodu chociaż z pewnymi problemami. Po usadowieniu silnika, została przerwa ok 5-7 mm między silnikiem i skrzynia biegów. Opinia mechaników była taka że tak być musi, silnik się dociągnie??? Ja mechanikiem nie jestem więc dałem wiarę. Silnik faktycznie się dociągnął ale i tu uwaga przestał się kręcić. Czyli nie można było pokręcić w ogóle silnikiem , zablokował się. Silnik został wyciągnięty jeszcze raz. Teoretycznie (nie było mnie przy tym) sprawdzono zamocowanie sprzęgła i koła dwumasowego.

Podobno wszystko ok. Na skrzyni biegów w środku nie było zdanych rys, czy odbić (no bo jeżeli gdzieś się coś zablokowało jakiś ślad w środku by musiał zostać).

Padło podejrzenie na łapę sprzęgła w skrzyni biegów która to łapa odstawała, ale pod naciskiem dawała się „wcisnąć”. Że po prostu „łapa” blokuje dobre ułożenie się silnika. Spuszczono płyn co pozwoliło „schować” łapę. Założono silnik jeszcze raz. Faktycznie silnik bez problemu ułożył się na swoim miejscu ale została szczelina między silnikiem i skrzynią biegów ok 1-2 mm. Po skręceniu skrzyni z silnikiem, niestety znowu jest nie do obrócenia czyli zablokowany. Po odkręceniu (popuszczeniu) skrzyni o ok 1 mm silnik o dziwo kręci się. Pada decyzja o podłożeniu 1 mm podkładek dystansowych między silnikiem i skrzynią biegów. Co tez ma miejsce. Ciągle jest przekonanie że to sprzęgło trze gdzieś o skrzynię biegów.

Silnik jest poskładany i odpala, ale tylko przy wciśniętym sprzęgle, w momencie puszczania sprzęgła słychać mocne tarcie. Nie można puścić sprzęgła zupełnie. Nie można odpalić w ogóle silnika gdy sprzęgło jest niewciśnięte.

 

Po tak długim wstąpię (ale obrazującym całą sytuację) czas na pytania.

1.czy faktycznie nie ma różnicy między silnikiem pracującym pod skrzynią automatyczną i pod skrzynią manualną. Zdrowo rozsądkowo myśleć różnicy nie ma żadnej (ale mnie już powoli zawodzi zdrowy rozsądek).

2.Czy faktycznie wystarczy przebicie łożyska by silnik pracujący pod automatem mógł pracować pod manualem.

3.Czy macie jakiś pomysł, jak wybrnąć z tej patowej sytuacji.

4. Podpowiedzi w stylu kupić nowy blok odpadają.

 

Może ktoś już robił takie przekładki silnika, może ktoś ma doświadczenie i chce się nim podzielić, może tam potrzebnę są jakieś dodatkowe elementy.

Sam już nie wiem.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
1.czy faktycznie nie ma różnicy między silnikiem pracującym pod skrzynią automatyczną i pod skrzynią manualną. Zdrowo rozsądkowo myśleć różnicy nie ma żadnej (ale mnie już powoli zawodzi zdrowy rozsądek).

Nie ma różnicy.

2.Czy faktycznie wystarczy przebicie łożyska by silnik pracujący pod automatem mógł pracować pod manualem.

Nie wiem co oni Ci przebijali :roll: Widzę, że wywineli niezły numer :duh:

3.Czy macie jakiś pomysł, jak wybrnąć z tej patowej sytuacji.

Myślę, że źle złożyli sprzęgło :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Witam

 

Dzięki za zainteresowanie tematem. To łożysko o którym mowa to element oznaczony (3) na rysunku (link http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GC41&mospid=47346&btnr=11_0311&hg=11&fg=20).

 

Zainteresowała mnie sprawa tego wału korbowego, możliwości że może być różnica w długości nie brałem pod uwagę. Choć @marek760i twierdzi że równicy nie ma żadnej, chętnie bym to sprawdził , tylko gdzie??

 

Ciągle czekam żeby zabrał głos ktoś kto wymieniał silnik lub był w podobnej sytuacji.

Lub na każdą podpowiedz gdzie szukać przyczyny blokowania silnika przy puszczonym sprzęgle.

 

Męczy mnie to już bardzo bo od miesiąca samochodzik stoi na warsztacie:(.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Zainteresowała mnie sprawa tego wału korbowego, możliwości że może być różnica w długości nie brałem pod uwagę.

Wymieniałem silniki i przerabiałem automaty na manuale...nie maróżnicy w długości wału korbowego :duh:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Czyli różnicy w wale korbowym nie ma żadnej. Jeden problem z głowy.

 

Zostaje tylko źle złożone sprzęgło. A jakieś bliższe sugestie no bo jak można źle poskładać sprzęgło?

 

I jeszcze jedno, czy sprzęgło może trzeć o obudowę skrzyni biegów?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Paweł nie wiem czy zostałem dobrze zrozumiany.

Nie chodziło mi o to czy jest "dozwolone" tarcie sprzęgła o obudowę skrzyni biegów. Bo oczywiste jest że tak być nie może.

 

Chodziło mi o to czy taka sytuacja może wystąpić, załóżmy przy źle poskładanym sprzęgle (będę się tego trzymał, chyba że będzie inna sugestia).

 

Przypomnę problem.

 

Samochód można odpalić tylko przy wciśniętym sprzęgle, jak się sprzęgło popuszcza słychać tarcie w okolicy skrzyni biegów. A przy niewciśniętym pedale sprzęgła silnika nie można w ogóle odpalić, jest po prostu zablokowany.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A przy niewciśniętym pedale sprzęgła silnika nie można w ogóle odpalić, jest po prostu zablokowany.

Pozdrawiam

Docisk masz do wymiany...

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

hmm, ja to jestem laik w tych sprawach, ale jak może być docisk uszkodzony skoro sprzęgło dział (wysprzęgla). Jutro wyciągam silnik, czy w jakiś sposób można zobaczyć uszkodzenie docisku, czy są jakieś fizyczne objawy uszkodzenia?

Pozdrawiam

Opublikowano
hmm, ja to jestem laik w tych sprawach, ale jak może być docisk uszkodzony skoro sprzęgło dział (wysprzęgla). Jutro wyciągam silnik, czy w jakiś sposób można zobaczyć uszkodzenie docisku, czy są jakieś fizyczne objawy uszkodzenia?

Pozdrawiam

Wyszprzęgla ale jak jest zły zacisk to może wysprzęglać ale nie odbija- dlatego Ci blokuje silnik. Ja bym zaczął od ściągnięcia skrzyni.

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano
(...)Myślę, że źle złożyli sprzęgło :idea:

 

Zgadzam sie z kolega. Moze tarcze sprzegla przykrecili odwrotnie...

Szukasz czesci do swojego BMW??


Pisz na gg 1211423!!!

Opublikowano

No to motorek leży sobie już z boku samochodu. Tarcza sprzęgła tarła o śruby mocujące koło dwumasowe :(. Czy to znaczy że była założona na odwrót? Chcę się upewnić, bo nie wiem jeszcze kogo obciążyć finansowo. Zastanawiam się czy nie poszła przy okazji skrzynia biegów, ale to się okaże jak silnik będzie poskładany.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.