Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cokolwiek z dwojga tych modeli wybierzesz bedzie to swietny wybor ;) i podoba mi sie twoje niezwykle sluszne okreslenie - prawdziwa beemka :)

 

e23 a e24... po pierwsze zdecyduj czy zalezy ci bardziej na sportowym klimacie czy chcesz miec przestronnego sedana - wyglad zewnetrzny niemal blizniaczy lecz wrazenia z wnetrza diametralnie rozne... zdecyduj czy wolisz czuc sie jak w aucie sportowym czy za sterami limuzyny (e23 jest naprawde wygodna i w srodku wieksza niz sie wydaje z zewnatrz, miejsca dla kierowcy i pasazera w 7 sa duzo szersze i wygodniejsze (moje odczucie) niz w 6.. w e24 tyl niezbyt przestronny dla 2 osob, w e23 na tylnej kanapie mozna zrobic niezla impreze ;) a w razie potrzeby 3 osoby nocuja w aucie bez problemow z kregoslupem, wyjazd na wakacje w 4-5 osob - no problems at all)...

 

druga sprawa to koszta - koszt samego zakupu jak i restaurowania jest duzo wiekszy w wypadku szostki... jedynie kwestie silnikowe sa na tym samym poziomie z racji wiekszosci wspolnych zestawow silnikow...

 

ze swojej strony tendencyjnie moge zachwalic e23 - bedac solidna kolubryna wazy jedynie 1490kg (plus waga rosnie w zaleznosci od wyposazenia) i przy 218hp silnik 3.5 daje naprawde duzo frajdy z jazdy, jest elastyczny i zaskakuje na drodze niejednego wlasciciela nowszych egzemplarzy roznych marek... wczesniej mialem silnik 2.8 (184hp) i poczatkowo jest to frajda niemniej pragnienie tych 'paru' koni wiecej przy relatywnie nie-kosmicznych kosztach sprawilo ze przekladka 3.5 dlugo siedziala mi za kolnierzem, az w koncu ja zrealizowalem i do 2.8 bym dzis wracal jedynie pod przymusem i z duzym zalem... ale jak bedziesz szukal dla siebie egzemplarza to szukaj przede wszystkim w jak najzdrowszym stanie - silnik zawsze mozna przelozyc w przyszlosci jak sie znudzi, a zapuszczona blacharka i wnetrze to wyzsza skala wydatkow...

mozesz tez pokusic sie o znaleznie czegos 'crème de la crème' - 745i (wersja turbo), lub jakas wersje 'highline' (bardzo bogate wyposazenie), L7 (amerykanski najbogatszy highline, caly w skorze lacznie z podsufitka), badz polaczenie tych wersji - 745i highline.. no jest jeszcze jeden szczyt ponad tymi szczytami - 745i w wersji na RPA, z silnikem MPower (M6, M5) aczkolwiek nie wiem na ile mozliwe jest znalezienie takowego cuda... wszystko zalezy od twojego zapalu, cierpliwosci no i nie ukrywajmy - mozliwosci finansowych.. jakby ci bardzo zalezalo na wyroznianiu sie jest tez niezwykle rzadki model kombi, aczkolwiek o tym czy mi sie ta wersja podoba nawet nie chce sie wypowiadac ;)

 

do tego dodam, z racji ze dzieki pewnemu zdarzeniu ostatnio, aktualnym tematem jest dla mnie bezpieczenstwo - e23 to solidna twarda konstrukcja i przy niewyobrazalnej krzywdzie wyrzadzonej innym uczestnikom stluczki wrazenia w srodku minimalne a uszkodzenia nadwozia relatywnie kosmetyczne...

 

zaznaczam ze zupelnie prywatnie i subiektywnie: jeszcze napisze od siebie, ze kupujac e24 z racji bycia coupe i do tego coupe bedacym legendarnym, dolaczysz do elitarnego grona posiadaczy samochodu z wielka historia... za to patrzac na to od drugiej strony, e23 bedace w rekach wlasciciela ktore traktuje je z nalezytym oddaniem i pragnieniem posiadania klasycznego pieknego samochodu a nie jako srodek zastepczy, jest bardziej niespotykanym zjawiskiem, co tez da ci unikatowosc...

 

 

technicznie najwiecej mysle ze ci powie adam (user ajinsan) jak sie wbije na ten temat bo ma 2 sztuki e23 oraz e24 i naprawia te cuda regularnie ;)

 

a na zakonczenie polece 2 miejsca

http://e23.pl / http://bmwe23.pl

http://www.6.com.pl/forum/

Opublikowano
Nigdy sie nie spodziewalem tak wyczerpujacej odpowiedzi. Z gory dzieki. Szukam takiej gdzies do okolo 15 tys pln oczywiscie licze sie z kosztami ewentualnej renowacji co jest nie uniknione, bo ciezko jest znalezc autko takie w ideale.
  • 5 miesięcy temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wlasnie zakupilem 635csi troche drozsze od 7series ale wrazenia nie do opisania

Gratulacje :idea:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.