Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam trzaśniętą obudowę termostatu (malutkie pęknięcie pod korkiem odpowietrzjącym). Do wczoraj po prostu ubywało mi płynu i nic sie więcej nie działo - wczoraj - tragedia. Auto wylewa litry płynu przez korek i się gotuje, a płynu już się nie daje dolewać bo w zbiorniczku jest go dużo. Pytanie - czy układ po prostu tak już się zapowietrzył że tak się dzieje? Czy w obecnym stanie da się go jakoś odpowietrzyć?
Tomek
Opublikowano
jeżeli na zimnym zalejesz i poodpowietrzasz a następnie na odkręconej chłodnicy zapalisz i nie zacznie momentalnie wylewać to jest szansa że wszystko OK! ale jak po zapaleniu wode wywali to uszczelka pod głowicą do wymiany (reszta się dowiesz po zdjęciu głowicy) . obudowa termostatu 70zł nowa oryginał.
Opublikowano
Co rozumiesz przez "na odkręconej głowicy"? Z odkręconym korkiem? Jak zalewam na zimno to nic się nie dzieje do momentu gdy silnik nie nabierze pełnej temperatury. Silnik odpala i chodzi normalnie, natomiast jak dochodzi do 90st to zaczyna się płyn w zbiorniczku podnosić pod korek i przez korek i odpowietrznik przelewać.
Tomek
Opublikowano
przekręciłeś nie "głowicy" a napisałem "chłodnicy" . jeśli dobrze odpowietrzysz na zimnym i zapalisz i spoglądając do odkręconej chłodnicy widzisz że woda praktycznie stoi nieruchomo to jest OK. to zgaś ustaw poziom wody zgodnie z kreską na zbiorniczku wyrównawczym i zakręć korek !!!!!!!!!!!! na zakręconym zagrzej jak jest dobrze odpowietrzone to i w kabinie musi grzać z obu stron i chłodnica i oba węże do niej muszą być gorące ! ALE PO ZAGRZANIU NIE ODKRĘCAJ KORKA CHŁODNICY bo nie chcemy Cie odwiedzać w szpitalu ! no i jak zalewasz to ogrzewanie mimo zgaszonego silnika na "MAX" i bez dmuchawy
Opublikowano
OK faktycznie "chłodnicy" przepraszam. Problem w tym że tym momencie odpowietrzenie nie jest możliwe. Muszę najpierw wymienić tą obudowę od termostatu bo pewnie przez to pęknięcie łapie lewe powietrze i dopiero odpowietrzyć. Dzięki za radę.
Tomek
Opublikowano
przez "te" pęknięcie chodziłem piechotką trzy tygodnie !!! ale zaskakujące jest to że głowica nie popękała a krążom o nich takie legędy........... Pozdrowionko
Opublikowano

tak jak pisałem święta spowodowały że głowica z kontroli dostałem 12 w czwartek (maszyna padła 1 kwi.) 14 mechanik przy dokręcaniu zerwał gwint w bloku ale to nie jego wina poprostu materiał zastrajkował bo od grudnia głowica była zdejmowana trzy razy no i pozostało kupić śróby z TDSa 12mm zamiast dziesiątek srednicy no i wszystko rozwiercić i blok nagwintować kupa roboty ale nie było wyjścia bo pozostałe gwinty też już były na wykończeniu . po tym wszystkie śróby obciąć i pozdejmować z nich podkładki bo też za wielkie (cza podkładki rozcinać) no i wczoraj na fajrant auto mi dał ale by go już nie fatygować do wieczora składałem wszystkie plastiki (filtry pyłkowe, osłona wentylatora , dekle na silniku) na koniec mycie proszkiem i pastowanie. w sumie dzisiaj pojezdziłem troszka ale kopa super , praca silnika pełna kultura , zapalanie na dotyk temperatura OK. ale silnik łazi jak diesel cosik za głośno ale jutro zmieni jeszcze olej to może być lepiej bo jak odkręcił głowica to na 4 tłokach była woda to i pewnie w oleju też a oleju nie zmieniłem w sobota bo nie miałem filtra .

Jutro też najprawdopodobniej dowiem się ile to mnie będzie kosztować. Dzięki że zapytałeś i pozdawiam Wszystkich mi życzliwych ! Damian

Opublikowano
najwazniejsze że już wszystko w porządku, bo z tego co pisałeś to nawet były plany wymiany silnika :? w takim razie zycze miłego i bezawaryjnego użytkowania autka pzdr
Opublikowano
wystarczy by się nie dało naprawić głowicy to jak pewnie wiesz za dobro taką co właściciel za nią ręczy wołają 1500zł a cały silnik kupisz za 2000. a planujemy z żonką pojezdzić 2 lata i kupić e39 ale z końca serii no chyba że "braciki" dają nam tu w kraju zarobić tak że bydzie nas stać na e65 w porywach do e66 . Zresztą kupno auta to nic w porównaniu z jego ubezpieczeniem :D
Opublikowano
Panowie wymienili mi dzisiaj obudowę termostatu i nadal wywala mi płyn przez korek. Poza tym nie działa ogrzewanie, wąż na dole letni więc pewnie źle odpowietrzyli. Jak dobrze odpowietrzyć układ w e39??
Tomek
Opublikowano
musisz zrobić tak jak opisałem , jak w kabinie leci zimne to nawet nie jest zalana do pełna a BMW jest bardzo ciężkie do odpowietrzenia no i zakładam że pompa wody masz sprawno
Opublikowano
Naprawione! Faktycznie ukłąd był jeszcze zapowietrzony, dobrze go odpowietrzyli dolali jeszcze z 1,5 litra płynu i auto jak nowe. Dzięki i pozdrawiam
Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.