Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Takie zdanie też słyszałem od wulkanizatora - jak szeroka i niska opona to musi być miękka na nasze drogi. Swoją drogą najepszymi oponami na jakich jeździłem były zawsze Uniroyale..

ot i cała prawda o duzych kołach OPONA MUSI BYC Z NAJWYZSZEJ PÓŁKI

i bedzie ok

Pozdrawiam

Opublikowano
Ja mam u siebie Continental Sport Contact chyba opona z najwyższej półki i jest pięknie, cicho, spokojnie i łagodnie...

Pozdrawiam,

Karol

Opublikowano
Ja mam u siebie Continental Sport Contact chyba opona z najwyższej półki i jest pięknie, cicho, spokojnie i łagodnie...

no to mam dla Ciebie nie ciekawą wiadomość - otóż w piątek rozwaliłem sobie oponkę (brak w nawierzchni) - a jeździłem do tej pory na Dunlop Sport P9090 235/34 17" - samochód prowadził się idealnie. W poniedziałek zmieniłem dwie sztuki na przodzie na takie oponki jak piszesz o takim samym rozmiarze co miałem. Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Warszawa - Gdańsk ---- koledzy to była masakra - samochód normalnie wyskakuje z kolein, jakaś nierówność na zakręcie i cały przód myszkuje po jezdni (zaznaczam że zawieszenie mam sprawne), nie czyć wogóle samochodu. Na idealnej, nowej, gładkiej nawierzchni jest ok ale takich dróg u nas jest niestety bardzo mało. Także uważam iż rodzaj oponki(rozchodzi mi się o jej twardość) też ma bardzo duże znaczenie.

Opublikowano
Ja mam u siebie Continental Sport Contact chyba opona z najwyższej półki i jest pięknie, cicho, spokojnie i łagodnie...

no to mam dla Ciebie nie ciekawą wiadomość - otóż w piątek rozwaliłem sobie oponkę (brak w nawierzchni) - a jeździłem do tej pory na Dunlop Sport P9090 235/34 17" - samochód prowadził się idealnie. W poniedziałek zmieniłem dwie sztuki na przodzie na takie oponki jak piszesz o takim samym rozmiarze co miałem. Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Warszawa - Gdańsk ---- koledzy to była masakra - samochód normalnie wyskakuje z kolein, jakaś nierówność na zakręcie i cały przód myszkuje po jezdni (zaznaczam że zawieszenie mam sprawne), nie czyć wogóle samochodu. Na idealnej, nowej, gładkiej nawierzchni jest ok ale takich dróg u nas jest niestety bardzo mało. Także uważam iż rodzaj oponki(rozchodzi mi się o jej twardość) też ma bardzo duże znaczenie.

 

dzwisz się dlaczego wyskakuje z kolein? Bardzo prosta odpowiedz... Zmień z tyłu też dwie gumy na Conti i będzie już dobrze! Te Dunlopy mają zupełnie inna charaktersystykę bierznika i są dużo twardsze od Conti... Cała rodzina u mnie jeździ od lat na Continentalach i uważam, że trudno o lepszą gume... Ale to rzecz gustu, ja tam lubie jak jest w samochodzie cicho i pewnie jedzie... Co do wyskawiania z kolein, radze jeszcze zmienić profil opony na troche większy do 17" proponowałbym profil gumy 45... Wtedy też poczujesz różnice... 35 to za mały profil do 17" i BMW E39...

 

To tyle ;) pozdrawiam!!

Pozdrawiam,

Karol

Opublikowano

dzwisz się dlaczego wyskakuje z kolein? Bardzo prosta odpowiedz... Zmień z tyłu też dwie gumy na Conti i będzie już dobrze! Te Dunlopy mają zupełnie inna charaktersystykę bierznika i są dużo twardsze od Conti... ... Co do wyskawiania z kolein, radze jeszcze zmienić profil opony na troche większy do 17" proponowałbym profil gumy 45... Wtedy też poczujesz różnice... 35 to za mały profil do 17" i BMW E39...

 

To tyle ;) pozdrawiam!!

 

 

sorry za pomyłkę oczywiście rozmiar ten to 235/45 . . . A co do poprzedniej uwagi chyba możesz mieć rację - co do dwóch różnych typów opon na osiach - bo cały samochód był nie przewidywalny - az kilkakrotnie się zatrzymywałem i oglądałem opony czy wszystko jest ok - powaga - masakra.

Opublikowano (edytowane)

Te ContiSportContact'y były fabrycznie montowane do e39. Jest to całkiem niezły kompromis pomiędzy komfortem a osiągami. Jak swojego kupiłem, to były już zjechane i hałasowały, więc je zmieniłem po niedługim czasie, ale auto dobrze się na nich prowadziło. Continentale to raczej miękkie opony, więc na koleinach powinny się w miarę dobrze zachowywać... oczywiście szeroki kapeć i tak będzie trochę latał. Na to nie ma rady.

 

W A4 miałem kiedyś ContiSportContact2 (225/45/17) - uważam, że były bardzo dobre. Też komfortowe (co na polskich drogach jest dużym plusem), ale i dobrze się trzymały na mokrym i suchym. Na ruchy kierownicą nie reagowały wprawdzie tak natychmiastowo jak Brigdestone S03, ale jazda na twardych jak kamień S03 po polskich drogach to po prostu masakra na dłuższą metę.

 

Teraz mam Dunlopy SP Maxx w e39. Też są komfortowe, ale szybko się odkształcają na postoju i potem powodują wibracje na kierownicy. Następnym razem wracam do Conti - CSC3 tym razem.

 

Właśnie wróciłem z trasy Gdańsk - Warszawa - Gdańsk ---- koledzy to była masakra - samochód normalnie wyskakuje z kolein, jakaś nierówność na zakręcie i cały przód myszkuje po jezdni (zaznaczam że zawieszenie mam sprawne), nie czyć wogóle samochodu.

Sprawdź ciśnienie. Może oponiarz Ci za bardzo napompował?

Edytowane przez Pete
Opublikowano

Musi być to, albo opony to jakieś szroty... Uwierz mi że ja jeżdze na swoich 235/40 i jest super, ciche i bardzo miękie opony...

 

Coś z tymi Twoimi oponami musi byc nietak:) jesteś pierwszą osoba, z którą się spotkałem i uwarza że CSC jest złą oponą... Jeśli opona jest w dobrym stanie to na polskie drogi nie ma lepszej opony. Troche w tym siedze i przerobiłem już parę ładnych kompletów i tylko te dają mi frajde po polskiej "rzeźni".

 

Pozdrawiam :D

Pozdrawiam,

Karol

Opublikowano

koledzy - aż wstyd się przyznać ale zwracam wszystkim honor :| Wczoraj coś mnie tknęło i pojechałem na taki dość profesjonalny kompresor - sprawdzić ciśnienie w oponach i . . . w prawym 1.0 bar, w lewym 1.3 bara, aż mi włosy stanęły bo pomału to ja raczej nie jeżdżę, opony zmieniełem naprawdę w renomowanym warsztacie i od wyjazdu od nich tak źle się prowadził, także nie brałem takiej możliwości pod uwagę. Dodam tylko na koniec że po nabiciu na 2,5 bara wszystko jest ok.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.