Skocz do zawartości

jak sprawdzic czy automat jest wporządku????


skorpion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam zamiar kupic benzyna 525 E39 12 miesiąc 1996 z automatyczna skrzynia! Jak sprawdzic ze skrzynia jeszcze mi posłuży i nie jest zajechana??? Bardzo prosze o pomoc!!!! Wiem ze mozna sprawdzic kolor oleju w skrzyni, ale niestety nie w tym moim przypadku. Z góry dziękuje za odpowiedzi!!!!! Samochód ma przyjechane 167 000 km!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej by się przejechał ktoś kto jezdzi automatem to wyczuje czy nie przeciąga między biegami nie szarpie itd i najważniejsze słuchaj sprzedającego jak ja próbowałem e39 to sprzedający na siłe chciał mnie nauczyć sekwencyjnego zmieniania biegów :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak e60 a my piszemy na temat e-39 z 1996 roku wiec....nie rownajmy tych aut ze soba. A wracajac do tematu sprawdzenia stanu technicznego automatu w miare profesionalny sposob to tylko w wyspecjalizowanym warsztacie zajmujacym sie takimi skrzyniami- ale i tak na 100% nikt ci nie powie ile jeszcze przezyje. pozdrawiam i zycze trafnego zakupu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak e60 a my piszemy na temat e-39 z 1996 roku wiec....nie rownajmy tych aut ze soba. A wracajac do tematu sprawdzenia stanu technicznego automatu w miare profesionalny sposob to tylko w wyspecjalizowanym warsztacie zajmujacym sie takimi skrzyniami- ale i tak na 100% nikt ci nie powie ile jeszcze przezyje. pozdrawiam i zycze trafnego zakupu.

 

 

W takim warsztacie powiedzieli mi ze sprawdza sie to tak, ze trzeba wymieci olej, zobaczyc jaki olej i oglądnąc filtr - koszt wymiany oleju z filtrem i uszczelką to jest: 300 zł!!!! To jest dobra cena???? Nigdy nie maiłem automata!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A co jeśli tuż przed sprzedażą, niedawno wlano świeżutki olej i nowy filtr?

Co da jego oglądanie? Handlarze mają takie sposoby że skołują każdego.

Wymienią kierownicę a to uszczelki, co tylko trzeba żeby ukryć przebieg...

Poczytaj sobie

[/url]http://faqtech.automat.com.pl/body/index.htmlhttp://

Jest tak jak zauważył decard - auto może być idealne - a zły kierowca w każdej chwili może je zepsuć. W zeszłym roku małem automat E34 - skrzynia chodziła idealnie, jazda to poezja. Sprzedałem aby przesiąść się na E39. Nabywca po miesiącu uszkodził wsteczy bieg. Nikt mi nie powie że to wina skrzyni. To wina złego kierowcy. Jeżeli przeniesie nawyk z manuala żeby niedohamować do ZERA i wrzuca wsteczny (POŚPIECH!) to bye, bye, sam sie prosi o userkę. Teraz mam E39 w manualu ale żałuję że sprzedałem tamten atomat, nie było warto.

Takie rady na szybko.

Postaw warunek że odpalasz auto zimne po nocy (przy okazji oblukasz silnik). Słuchasz pracy skrzyni na postoju - zmieniasz przełożenia na postoju, ma być cicho. Na wstecznym oraz na jedynce puszczasz hamulec - auto jedzie powoli. Na wzniesieniu, pod górkę, bez ręcznego, puszczasz hamulec - auto stoi (co za wygoda) lub jedzie powoli w górkę, broń boże do tyłu.

Teraz jazda. Rozpędzasz się POWOLI ale systematycznie do 80 kmh.

Przy zimnym aucie skrzynia powinna zmieniać bieg na niższy przy 3000 rpm (nie jestem pewien 525 ale 540 tak miała). Przy rozgrzanym aucie sprawdź czy biegi trzymaja - iedziesz ze stałą V, np. 60 - 80 - 100 kmh i lekko, naprawdę wolno, popuszczasz gaz, biegu i obrotów nie powinna skrzynia zmienić. Na koniec sprawdzasz funkcję SPORT - układ musi pracowac na wyższych obrotach, skrzynia będzie przeciągać na na biegach od razu poczujesz więcej dynamiki pod pedałem.

Tak samo KICK-DOWN. Jak jest ASC. to ze startu stojącego pedał w podłogę i odlatujesz. Sprawdź przy wyprzedzaniu np. z 40 kmh.

KICK-DOWN i trzymasz pedał w podłodze - skrzynia wrzuca na 6000 rpm (hmm..pomarzyc w manualu)

po 2 sekundach redukuje Ci do 3000 rpm. Jak bedziesz ruszał pedałem to zahowanie może byc nieco inne. No i tempomat sprawdź.

WSZYSTKIE FUNKCJE MUSZĄ DZIAŁAĆ! TO JEST ZWYKŁE I NORMALNE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wembur bardzo dobrze to napisał , olej można wymienić i to za kilka złotych bo zamiast oryginału wleją hipol po 12zł / litr (jest do automatów) a chandlaże cuda robią zaczynając od bananów a na smole do dachów kończąc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% bedziesz wiedział na co patrzeć jak się ktoś wypowie o identycznym układzie 525-tiptronic.

Ja omawiałem 540-automat a więc przełożenia mogą być inaczej zestopniowane z tym że zasady takie same.

Obecnie mam manual. Miałem Mazdę, Toyotę, Nissana, BMW zarówno manual oraz i automaty. Wniosek jest jeden. AUTOMAT ale minimum 4-biegowy, stare 3-biegówki nie. Następne moje auto to będzie automat i tobie polecam, tylko inaczej się jeździ, trzeba się tego nauczyć i przyzwyczaić - 3 miesiące. Ci co mówią że krócej to właśnie oni psują wsteczne i krytykują automaty. Później czujesz się jak przed kopmuterem tylko za dżojstik służy pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A co jeśli tuż przed sprzedażą, niedawno wlano świeżutki olej i nowy filtr?

Co da jego oglądanie? Handlarze mają takie sposoby że skołują każdego.

Wymienią kierownicę a to uszczelki, co tylko trzeba żeby ukryć przebieg...

Poczytaj sobie

[/url]http://faqtech.automat.com.pl/body/index.htmlhttp://

Jest tak jak zauważył decard - auto może być idealne - a zły kierowca w każdej chwili może je zepsuć. W zeszłym roku małem automat E34 - skrzynia chodziła idealnie, jazda to poezja. Sprzedałem aby przesiąść się na E39. Nabywca po miesiącu uszkodził wsteczy bieg. Nikt mi nie powie że to wina skrzyni. To wina złego kierowcy. Jeżeli przeniesie nawyk z manuala żeby niedohamować do ZERA i wrzuca wsteczny (POŚPIECH!) to bye, bye, sam sie prosi o userkę. Teraz mam E39 w manualu ale żałuję że sprzedałem tamten atomat, nie było warto.

Takie rady na szybko.

Postaw warunek że odpalasz auto zimne po nocy (przy okazji oblukasz silnik). Słuchasz pracy skrzyni na postoju - zmieniasz przełożenia na postoju, ma być cicho. Na wstecznym oraz na jedynce puszczasz hamulec - auto jedzie powoli. Na wzniesieniu, pod górkę, bez ręcznego, puszczasz hamulec - auto stoi (co za wygoda) lub jedzie powoli w górkę, broń boże do tyłu.

Teraz jazda. Rozpędzasz się POWOLI ale systematycznie do 80 kmh.

Przy zimnym aucie skrzynia powinna zmieniać bieg na niższy przy 3000 rpm (nie jestem pewien 525 ale 540 tak miała). Przy rozgrzanym aucie sprawdź czy biegi trzymaja - iedziesz ze stałą V, np. 60 - 80 - 100 kmh i lekko, naprawdę wolno, popuszczasz gaz, biegu i obrotów nie powinna skrzynia zmienić. Na koniec sprawdzasz funkcję SPORT - układ musi pracowac na wyższych obrotach, skrzynia będzie przeciągać na na biegach od razu poczujesz więcej dynamiki pod pedałem.

Tak samo KICK-DOWN. Jak jest ASC. to ze startu stojącego pedał w podłogę i odlatujesz. Sprawdź przy wyprzedzaniu np. z 40 kmh.

KICK-DOWN i trzymasz pedał w podłodze - skrzynia wrzuca na 6000 rpm (hmm..pomarzyc w manualu)

po 2 sekundach redukuje Ci do 3000 rpm. Jak bedziesz ruszał pedałem to zahowanie może byc nieco inne. No i tempomat sprawdź.

WSZYSTKIE FUNKCJE MUSZĄ DZIAŁAĆ! TO JEST ZWYKŁE I NORMALNE.

 

Bardzo dziękuje za wskazówki!!!! Napewno zrobie taki test!!!! A dzis jeszcze jade z tym autem na komputer podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli chodzi o koszta wymiany oleju w skrzyni, to ja w tamtym roku dokladnie w pazdzierniku zaplacilem 500zł w warsztacie zajmujacym sie tylko skrzyniami automatycznymi. wymienili filtr i olej- ok 5 litrow. uszczelki nie wymienili- dlaczego? powiedzieli i pokazali mi ze ta uszczelka jest metalowa zatopiona w jakiejs specjalnej gumie a one sa praktycznie nie do zniszczenia (chyba ze mechanisznie). pokazywali mi inne z innych aut to byly zwylke bez tego metalu ktore wymienia sie przy kazdej wymianie oleju a nawet czesciej. czy to prawda to niewiem. skrzynia do tej pory szczelna bez jakiegokolwiek wycieku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.