Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam-widziałem ze temat sie przetaczał ale na prawde nie mam za wiele czasu na szukanie w tym wszystkim...

 

 

Jestem aktualnie w UK i padło mi całkowicie wspomaganie :cry2:

 

Objawy były takie ze na początku coś mi "zafurgotało" jakby szmatke wrzucić do wentylatora-odgłos był słyszalny tylko w samochodzie-jak otworzyłem maske to tylko silnik było słychać.

Zgasiłem silnik i odpaliłem jeszcze raz-dalej furgotało..lekko skręcałem kierą to powstawały jakieś drgania odczuwalne na kierownicy...pomachałem lewo prawo i objawy zniknęły...

Nastepnego dnia była cisza nawet przy pełnym skręcie kier. (w mojej poprzedniej 318i przy max skreconych kolach silnik troche zwalniał i pompa popiskiwała) a w tej nic-ale wspoma działała..aż do nawrotu na skrzyżowaniu-gdzie bez zadnego ostrzeżenia padło mi wspomaganie...

 

Po pierwsze-jakis pomysł co mogło paść?? pompa czy listwa??(wycieków zadnych nie ma a olej jest w zbiorniczku)

 

Po drugie-jak sprawdzic CO padło...

 

Po trzecie - czy bez wspomy moge jeździc-czy nic sie nie stanie??

 

Wielkie dzieki za jak najszybszą odpowiedź

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano

Jeśli masz wystarczająco dużo siły w rękach żeby poradzić sobie przy manewrach to awaryjne możesz jeździć ale trudno przewidzieć co się z pompą stanie po dłuższym czasie. Plus całej sytuacji to ze olej nie wyciekł i jest jakies tam smarowanie ale pompę może w każdej chwili zablokować i dalej nie pojedziesz bo minusem w twoim aucie jest to, ze jest wspólny pasek do wspomagania, pompy wody i alternatora a tamte urządzenia są niezbędne żeby silnik pracował.

Żeby się upewnić że to pompa to możesz zdjąć pasek i pokrecić kołem pasowym i jeśli wyczujesz nierównomierne opory ruchu, zacinanie się, jakieś odgłosy lub luz promieniowy na wałku to na pewno pompa. Uszkodzenia przekładni najczęściej wiążą się z wyciekami oleju.

Opublikowano

Dzis właśnie miałem chwile czasu i zerknełem ze znajomym mechanikiem...

Olej w zbiorniczku jest tak jakby z maluśkimi opiłkami-pod słonce jak sie patrzy to tak jakby farba metalik była tam wlana...

 

Magiel suchy po obu stronach...

 

Jak sie uruchomi silnik to w zbiorniczku nic sie nie dzieje-czyli pompa nie zasysa oleju...

(na początku była opcja ze sie zawór zawiesił i olej krąży Pompa-zbiorniczek-pompa, ale to odpada)

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
W takiej sytauacji gdy w obiegu są opiłki należałoby jak najszybciej wymienić tą pompę bo i tak cię to nie ominie a jak zrobisz to szybko to moze jeszcze uratujesz przekładnię. Przy wymianie trzeba spuścić stary płyn i jeśli masz filterek w dnie zbiorniczka to też go wyczyścić a potem jeszcze raz olej zmienić jak układ się przepłuka żeby usunąć jak najwięcej tych opiłków.
Opublikowano

W tym rzecz że nie ma obiegu :) bo gdyby pompa pracowała to na 100% byłoby to widoczne w zbiorniczku -a tu nichu... wiec mam nadzieje ze nic nie tłoczy do magla-aleeee jesli nic nie tłoczy do magla to możliwe że magiel moze być suchy-albo ma nie wielkie pozostałości oleju...

 

Druga rzecz-jak zabrać sie do wyciągnięcia pompy-nie widze tam żadnej rolki napinającej...jest rolka stała (między pompą a alternatorem) chyba ze sie myle :mad2:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img458.imageshack.us/img458/8562/dsc03434xc0.jpg

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
Ta rolka między pompą a alternatorem to właśnie rolka napinająca i ją musisz zwolnić jak chcesz zdjąc pasek. Jest ona zamocowana na takim ruchomym ramieniu napinanym sprężyną a przykręcona jest srubą pod plastikowym dekielkiem.
Opublikowano

Oki - wielkie dzięki za pomoc -zabieram sie do roboty -mam nadzieje ze niczego nie spier... bo inaczej samochód bedzie stał i obrastał w kurz

:(

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano

Więc tak -nie musiałem odkręcać tej rolki napinającej tylko nałożyłem klucz ii ją odgiełem na sprężynie co umożliwiło zdjąć pasek z pompy...

 

Po zdjęciu paska pokręciłem pompą i nie wyczułem zadnego oporu-tak jakby pompa nie była podpięta do zadnego obiegu...

 

Po zdjęciu węza doprowadzającego olej do pompy-pociekło, wiec na pewno olej był doprowadzany do pompy...

 

Po zdjęciu węża cisnieniowego z pompy do magla, też troche pociekło i z pompy i z węża...

 

Koło pasowe w pompie jak już wyżej napisałem obraca sie bez żadnego oporu i jeszcze jedno zauważyłem-mozna je wysuwać z pompy bez problemu (to jest możliwe??) ...

 

Po pokręceniu kołem kierowniczym słychać jak w maglu przelewa sie olej (nie wiem jak on jest zbudowany ale słychać jak jest przetłaczany pod ciśnieniem tak jakby między dwoma komorami ) jeśli ktoś ma jakieś sugestie to prosze o rady :)

 

Z góry wielkie dzięki!!

Jade teraz do sklepu po TORXy i bede rozbierał gadzine-

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
witam.miałem to samo i to dwa razy.jest to typowa ustrka w tym modelu.pompa padła.kółko z wałkiem możesz wyciągnąć bo sie ukręcił.pozostaje ci tylko wymienic pompe na inną bo nie słyszałem zeby ktoś te pompy naprawiał.
Opublikowano

Już ją rozebrałem i :jawdrop: w srodku była "rzeź niewiniątek"...

 

Łopatki w pompie pomieliło albo połamało -jednej nie znalazłem w ogóle-znaczy sie jest gdzieś w układzie w postaci stałej albo zmielonej(taką mam nadzieje)

Wałek prawdopodobnie urwał sie z powodu zablokowania pompy przez łopatki - wieć jak to jest typowa usterka tej pompy to modele 2.0, 2.3, 2.8 i 3.0 tez mają to samo-bo idzie tam taka sama pompa :|

 

Matej jakie przebiegi robiłeś na pompach?? no i czy kupione były nowe czy używki??

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
pierwsza skończyła sie po 60 tyś.km kupiłem używaną bo za nową w ASO wołali 17000 zł a poza ASO 1500 zł.Używka skończyła sie po jakiś 15 tyś km i wtedy kupiłem nową.u kumpla w 320 kombi taka sama pompa skończyła sie po 80 tyś km.słyszałem ze niby podpasowują od innego modelu ale dokładniej nic nie wiem
Opublikowano

Oj kolego-chyba za dużo zer w tym ASO - w Angli chcą 180F a to troche mniej niż 17tys

 

Co może być przyczyną takiego "padania" pomp ?? Zły olej czy złe wykonanie??

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."
Opublikowano
sorry.pomyłka.miało byc 1700zł. :duh: olej zawsze miałem orginalny z ASO.z tego co wiem to te pompy miały jakiś błąd w konstrukcji.niby póżniej to poprawiono i juz tak nie "siadają"
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

No panowie - Bryczka już jeździ-na szczęście to była tylko pompa...

 

Przez chwile po założeniu nie miałem wspomy i myślałem ze jest jeszcze magiel do wymiany... ale po dwudziestu skrętach w prawo i w lewo ..zadziałało. :) Chyba musiało sie odpowietzyć..

 

Pojeżdze troche i wymienie znowu płyn-żeby wypłukać resztki pozostałe po ostatniej pompie :)

 

Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam!!

 

P.S. NIGDY NIE WYSYŁAJCIE PACZEK POCZTĄ POLSKĄ...do mnie szła 10 dni :!: :!: :!: (gdzie na poczcie mówili "do 6 dni" Wysłana w Poniedziałek...doszła w czwartek następnego tygodnia :mad2:

 

Zebym wiedział ze tak będzie to taniej wyszedłby mnie przelot do Polski-zabranie paczki(i 2ch rakiet fajek :twisted2: ) i powrót-wszystko trwałoby 2 dni!! :mad2:

"A Pan 9mm Jest Pasterzem Chroniącym Moją Sprawiedliwą Dupę W dolinie Ciemności..."

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.