Skocz do zawartości

Problem z automatyczną skrzyną biegów !!! HELP


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam następujący problem z automatem 4HP-22 w mojej E30 z '89 316i:

- odpalam mój wóz i wrzucam D - szarpnięcie - i możem jechać.

- zmiana biegów charakteryzuje się tym że je słychać i występuje efekt pociągnięcia do przodu.

- z 1 na 2 zmienia płynnie, tylko szarpie.

- lece sobie na dwójce chce żeby mi zmienił na 3 popuszczam lekko gaz, a on przełącza na 4 a później po lekkim dodaniu gazu miesza, przy tym mocno uderzając, zmienia w końcu na 3 - i jedziem dalej..

- zmiana np z D na R - słychać dwa "dup dup" i szarpnięcie w tył.

- i odwrotnie

- na luzie silnik chodzi fajnie, wrzucam bieg i się dławi, jakby nie wysprzęglał.

 

Rozumiem że konieczna jest wymiana oleju, ale zastanawia mnie to czy nie pogorszy to tylko sytuacji i czy wogule się opłaca.

Olej jest olej, oczywistym jest że trzeba go wymieniać, ale jak to zrobić żeby było tylko lepiej.

 

Czy zna ktoś wytłumaczenie no powyższe dziwne zachowanie mojej skrzynki ?

 

Czy ta skrzynia ma jeszcze jakieś szanse ?

Poradźcie coś ! :mad2:

Opublikowano

Witam

Sam sobie odpowiedziales.

Jak nie zmienisz oleju ,to sie nie przekonasz!.

Napisz jak wyglada olej obecnie.

Tak czy siak,proponuje wymiane ,przeczyszczenie filtra i dolanie preparatu forte /do skrzyn auto/.

Twoja skrzynka zachowuje sie tak ,jakby miala za wysoki poziom oleju.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Olej natychmiast do wymiany!!!

Drugir zgrubienie na bagnecie,nic mi nie mowi.

Tak ,czy owak wymien olej i wlej zgodnie z instrukcja,tzn na rozgranej skrzyni i przy pracujacym silniku w okolicach max!!poz P

pozdrawiam

Opublikowano

Jeszcze jedno:

 

Czy to normalne że przy prędkości np. 50 km/h puszczając pedał gazu, przełącza mi od razu na 4 ?

Opublikowano

Niestety jeśli olej ma kolor czarny to oznacza to remont skrzyni.... :mad2: czyli cuś koło 2000 tyś pln.

Wszystkie objawy o których wspominasz tylko potwierdzają te przypuszczenia.

Wyminana oleju może załatwić sprawę na krótko albo wcale.

Biegi powinny przełączać się płynnie i bez szarpnięć (większych).

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Opublikowano

Zmieniłem olej i jakby lepiej, trzeci bieg z czwartego wskakuje juz płynniej, ale nie idealnie. Ale chyba juz nic sie z tym nie da się zrobić, 220 tyś km zrobiło swoje.

Za to na dwójeczke elegancko redukuje, po prostu miodzio.

Lekkie szarpanie przy zmianie biegów na wyższe - osłabło, ale nie znikneło.

 

Faktem jest że miałem za dużo oleju !

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam nowy problem, pojawia mi sie tak jakby piana na bagnecie.

A po za tym mam problem z przewodem wysokiego cisnienia doprowadzajacego olej do chodnicy, tzn lekki wyciek...

Radzcie !!

 

Pozdrawiam wszystkich milosnikow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.