Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Zaczne od pocztku: kupilem e36 97' i oddalem do lakiernika, ktory zauwazyl ze spadl wiatrak (ten z samego przodu) ktory schladza powietrze do klimy. Stwierdzil on, ze wiatrak nie ma podkladki (ktora juz znalazlem, a dzisiaj zakladam wiatrak) i dlatego spadl, a takze ze silnik od tego wiatraka nie chodzi po wlaczeniu klimy.

Pojechalem wiec do BOSH'a, a tam stwierdzili, ze wszystko jest ok, a silnik sie wlacza dopiero powyzej 20 st. na zewnatrz, gdyz jest to tylko wiatrak pomocniczy, a glowny wiatrak, ktory chodzi caly czas znajduje sie dalej.

 

I nie wiem kto ma racje. Czy ten wiatrak powinien chodzic caly czas, czy tylko powyzej pewnej temp? Jesli powinien caly czas, to czy cos sie zlego stanie gdy bede korzystal z klimy z zepsutym wiatrakiem? Jeszcze raz podkreslam, ze chodzi mi o pierwszy wiatrak od przodu, ktory widac przez nerki (kratki). Pytam, bo nie wiem czy mam naprawiac, czy jestd ok.

 

Wiadomym jest, ze w czasie jazdy taki wiatrak jest niepotrzebny, bo do auta i tak wpada powietrze, ale nawet na postoju klima chlodzi. Wiec ostatnie pytanie: jaki jest cel tego wiatraka?

 

Pozdrawiam i z gory dziekuje

Opublikowano
z tym ze nie caly czas sie kreci to sie zgodze bo mam klime w moim e36. Chyba nie myslales ze jsli on sie kreci to masz nadmuch w aucie?? :P Tam jest obieg jak w chlodnicy od plynu chlodzacego. To dziala na zasadzie jakby sprezarki w lodowce ;)

http://img177.imageshack.us/img177/7296/111eb2.jpg

Moje BMW i sprzecik audio

www.bts-bmw.pl

Opublikowano
jak zawor cisnieniowy jest sprawny to powinkien s[prezarke wył.. ale tylko jezeli jest sprawny ja osobiscie nie sprawdzał bym tego w praniu
POZDRAWIAM !!!
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. U mnie w te gorące dni wentylator klimy włącza się tylko na jakieś 5 sekund i tak co jakieś 20 - 30 sekund. Czy to normalne?

 

Poza tym huczy strasznie. Czy u Was też jak się włączy na skrzyżowaniu to przechodnie przyspieszają :mrgreen: ?

Opublikowano

co do wentylatora od klimatyzacji to zauważyłem co następuje.

1. W samochodach z klimatronikiem wentylator załancza się razem ze startem klimy i chodzi na małych obrotach cyklicznie tzn 5 sec. pracuje i przerwa i znowu 5 sec. praca. itd. Gdy się nagrzeje chłodnica klimatyzacji to wentyaltor pracuje na szybkich obrotach tak długo aż schłodzi chłodnicę. /sprawdzone bo mam klimatronika/

 

2. U kolegi w E36 318 TDS ( a więc takim jak mój) tylko z klimą manualną zauważyłem że przy włączeniu klimatyzacji wentylator się nie włącza. Klima pracuje a wentylator nie włącza się razem z klimą. Dopiero po pewnym czasie gdy klima się nagrzeje wentylator się włącza i pracuje do schłodzenia chłodnicy.

 

 

Więc z tego wychodzi że są różnice między klimatyzacjami. Chyba że nie mam racji to mnie poprawcie.

Opublikowano

Witam,

Byłem dzisiaj nabic klime i serwisant powiedział mi że mam padniety wiatrak od klimy bo nie wlacza sie. Tak samo powiedział że mogę klimy uzywac tylko podczas jazdy bo w korku ciśnienie mi roz... przewody.

Tylko czytając wasze odpowiedzi zaczynam się zastanawiać czy aby na pewno miał rację. Mam wersję 318tds z 95 roku z klimą czyba półautomat (dwie strefy sterowane gałkami plus srodkowy nadmuch sterowany oddzielnie).

Do tej pory uzywałem klimy nawet w korku i wszystko było OK, a tu koleś mówi ze wiatrak padł.

Może u mnie też się wlącza po uzyskaniu jakiejś temperatury?

Zaryzykować i sprawdzić czy się włączy? :mad2:

Opublikowano
co do wentylatora od klimatyzacji to zauważyłem co następuje.

1. W samochodach z klimatronikiem wentylator załancza się razem ze startem klimy i chodzi na małych obrotach cyklicznie tzn 5 sec. pracuje i przerwa i znowu 5 sec. praca. itd. Gdy się nagrzeje chłodnica klimatyzacji to wentyaltor pracuje na szybkich obrotach tak długo aż schłodzi chłodnicę. /sprawdzone bo mam klimatronika/

Dzięki za odp. Ja też mam klimatronika. Czyli to normalne takie cykliczne załączanie się wiatraka, jednak ten hałas jest wg mnie nienormalny. Tak jakby wiatrak miał jakieś bicie, chociaż łopatki całe.

Opublikowano

co do hałasu wentylatora, u mnie był przypadek że w silniku wentylatora odkleił się magnes i silnik zacierał się w jednym położeniu i nie chciał ruszyć (ale jako sam silnik był sprawny) po wymontowaniu i przyklejeniu magnesu wszystko z silnikiem było ok. To znaczy, silnik po złożeniu nie miał bicia (mieć nie może bo jest osadzony na wachliwych łożyskach które niwelują bicie) ale po skręceniu całości okazało się że wentylator ma takie bicie że czuć drgania na kierownicy i jest bardzo duży hałas. Aby nie wymieniać wiatraka wyważyłem go. Kupiłem w motoryzacyjnym takie zagięte prostokątne blaszki z cienkiej blachy (są one używane w samochodzie), są to takie spinki z blachy sprężystej z nawierconym otworem w jednej stronie i nawierconym i nagwintowanym otworem w drugiej. Następnie metodą prób i błędów wyważałem wiatrak nakładając we właściwe miejsca na łopatkach w/w blaszki. Udało mi się tak wyważyć że hałas i drgania zupełnie ustały. Jeśli ktoś miałby problem to niech pisze to wytłumaczę jak to zrobić. Co do silnika to jeśli ktoś ma uszkodzony to mam jeden który jest mi nie potrzebny więc mogę sprzedać. Z góry zaznaczam że silnik jest po regeneracji to znaczy przyklejony został magnes i przyspawane 2 śruby mocujące. (co do ceny to się dogadamy). Silnik pochodzi z wersji 318 TDS. (bo wersji silników było kilka).

 

Dopowiem jeszcze że każdy wentylator fabrycznie jest wyważany (takimi opaskami na łopatkach) niwelują one bicie które powstaje w każdym wiatraku. Jeżeli ich nie ma lub wiatrak był zdejmowany i ponownie zakładany to bicie będzie występowało. Jak napisałem wyżej trzeba go wyważyć od nowa.

 

A co do cyklicznej pracy wentylatora to jest to jak najbardziej w porządku bo włączaniem i wyłączaniem steruje klimatronik i on ustala kiedy wiatrak ma pracować a kiedy nie.

Opublikowano

Dzięki kolego. Jak wyważyć będę wiedział. Tylko muszę znaleźć trochę czasu i się za to zabrać, a jest przy tym trochę rozbierania przodu.

Pozdrawiamh

Opublikowano

ahh te mechaniory

u mnie wiatrak włącza się cyklicznie i jak jest gorąco to częściej :) a jeśli nie jesteście pewni czy wiatrak chodzi to podjechać do elektryka i niech sprawdzi :) jedno jest pewne nie chodzi on cały czas :) a co do bicia hmm może jest coś z ośką albo sam wiatrak jest krzywy i bije bo u mnie to trzeba patrzeć aby zobaczyć czy chodzi absolutna cisza :)

pozdro tomek

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.