Skocz do zawartości

[e36] Jakie ciśnienie w cylindrach w 1.8is e36


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

10-11 bar

ważne by było w miarę równe na każdym cylindrze tz. nie przekraczało 1.5 bara różnicy między cylindrani,

zbyt duże ciśnienie sprężania może świadczyć o braniu oleju przez silnik, nagarze na tłoku i w komorze spalania

(chyba że silnik był przerabiany - duże splanowanie głowicy) wtedy jest większe od nominału

Opublikowano
10 to chyba minimum, ja miałem 14,5 bar i nic nie było przerabiane, a oleju też nie bierze. Nowy powinien mieć ok. 16 ale głowy nie dam. Opieram się na zdaniu mechanika.
Opublikowano
no wlasnie bo kolega zamierza kupic bmw e36 1.8is i jak sprawdzalismy do na kazdym było 14.5 bylo rowno a wiec nie wiem czy to za duzo czy nie. oprocz tego troche dmuchała z pod korka ale zadnych wycieków nie ma ani nie dymi
Opublikowano
10-11 bar

tez tak gdzies czytalem ale wszyscy moi znajomi maja kolo 15 wiec nie wiem czy to dobrze czy nie. ja nie mierzylem...

spod jakiego korka dmucha ci??? od oleju?? moze zepsuty byl?? tam uszczelka jest

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
w kazdym isie jak jest, bo ma lancuch i tak ma byc. to on wychlapuje olej, wiec nie ma sie czym przejmowac.
POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano

ok dzieki za odpowiedz

 

gdzies za 3 dni wstawie zdiecia tej laleczki jak moj kolega kupi sam mu ja wybralem ;p zobaczycie jaka pieknosc a na jakich felgach uuuuu...

  • 8 lat później...
Opublikowano

Cześć.

Wybaczcie, że odkopuje dinozaura ale po co zakładać nowy temat skoro interesujący mnie już istniej...

Szkoda, że nie ma konkretnej odpowiedzi.

Może widział ktoś serwisówkę do E36?

 

Chodzi mi o dwie rzeczy:

1.Jak w temacie jakie jest nominalne ciśnienie na tłokach w silnikach m42b18 (czyli IS)?

2.Jakie powinno być ciśnienie oleju nominalne i bezpieczne (bo gdy zapala się już kontrolka szkoda mierzyć - pora zmieniać panewki) gdy wykręcę czujnik i wkręce manometr?

 

Kupiłem piękną coupe z is_em, która ma na pierwszych trzech tłokach ciśnienie 15. :cool2:

Niestety na ostatnim 0. :cry2:

Oczywiście zdawałem sobie z tego sprawę. :duh:

Jeszcze nie miałem chwili czasu żeby zdjąć głowicę ale raczej chciałbym zmienić silnik a ten zjechany powoli składać od podstaw. Stąd pilna potrzeba znalezienia serwisówki i wartości nominalnych ciśnień w m42b18. Nie chcę kupować kota w worku a są dwa silniki w promieniu 100km które siedzą jeszcze w budzie i mogę wszystko sprawdzić. Trzeci jest na stacji demontażu z tzw "gwarancją montażową" ale już wymontowany więc raczej odpada.

 

W innym temacie znalazłem coś takiego:

Ciśnienie sprężania w silniku M42 (1.8 is ) powinno być w granicach 10 bar natomiast ciśnienie oleju na biegu jałowym powinno wynosić od 0,05-0,2 MPa a przy prędkości rzędu 5000-6000 obr/min 0,4-0,6 MPa. Wszystkie czynności na silniku rozgrzanym ok 80-90 C.

 

Z tego co szukam to liczba 10 z danych technicznych dla silnika m42b18 czyli IS'a to nie wartość kompresji dla tego silnika tylko stopnień sprężania i są to dwa różne pojęcia. Stopień kompresji właściwe mierzony to 15.

 

Gdyby ktoś miał wątpliwości:

Ciśnienie mierzy się na silniku rozgrzanym temp. co najmniej 80 stopni Celsjusza na zimnym to się w dieslach mierzy.

Świece powinny być wykręcone wszystkie by podczas pomiaru zminimalizować opory podczas kręcenia rozrusznikiem.

Przepustnica podczas pomiaru otwarta całkowicie (maksymalnie) lub pedał przyspieszenia (gazu) wciśnięty do oporu.

Powinien być wyjęty przekaźnik pompy paliwa by do cylindrów nie było wtryskiwane paliwo bo po co, po pierwsze może zafałszować (podwyższyć) wyniki pomiaru po drugie zostanie wydmuchane do wydechu i spłynie do katalizatora co nie jest wskazane i może go uszkodzić a w skrajnych wypadkach dojść do eksplozji niespalonego paliwa w wydechu i rozerwać katalizator bądź tłumik zwłaszcza gdy nie jest już w najlepszej kondycji naruszony wieloletnią korozją.

 

Nie mylicie Panowie stopnia sprężania z kompresją w bmw 1,8 is stopień sprężania to dokładnie 10,0:1 a kompresja tak jak mierzymy 15 .

 

Wielkość geometryczna, będąca stosunkiem objętości cylindra silnika w momencie, gdy tłok znajduje się w górnym martwym położeniu (GMP) do objętości cylindra silnika w momencie, gdy tłok znajduje się w dolnym martwym położeniu (DMP). Z punktu widzenia faz pracy silnika jest stosunek objętości roboczej cylindra na końcu suwu ssania do objętości roboczej cylindra na końcu suwu sprężania. Stopień sprężania i ciśnienie sprężania często błędnie traktowane są jako pojęcia analogiczne (tymczasem stopień sprężania to wartość niezmienna dla danego silnika, podczas gdy ciśnienie sprężania zmienia się wraz ze zmianą warunków pracy jednostki napędowej). Stopień sprężania silnika decyduje o sprawności energetycznej silnika - im większy stopień sprężania, tym wyższa wydajność energetyczna silnika. W przypadku silników o zapłonie iskrowym (benzynowych) stopień sprężania waha się w przedziale 7.5 - 13 (8.0 - 10 w przypadku silników z doładowaniem).

 

Ufff...

To teraz temat do zamknięcia - chyba, że ktoś coś chce dodać a ja pokręciłem z nadmiaru informacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.