Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.ostatnio odczuwam coraz mniejszą moc mojego autka.

Silnik 520i 24v m50b20.

Ostatnimi czasy tak jakby autko coraz gorzej sie wkręcało na obroty.

Dodam że nie kopci, olej bierze jak brało (półsyntetyk 10w40 ok.900ml- 1 ltr na 10.000).

Mam pytanie czy autko z przebiegiem jak moje (280.000 oryginalnych KM ;-P ) ma prawo do tego że po paru "bolszych" katingach jest już nieświeże??

Może jest jakis sposób aby trochę je zregenerować (świece , lambda , katalizator , filtr powietrza)??

Jeżeli chodzi o prędkości to są takie jakie były 229 i odcina zapłon

:twisted2: , tylko co z ta Polską :hand: upss mocą ;)

Opublikowano

:twisted2: , tylko co z ta Polską :hand: upss mocą ;)

 

Przy przebiegu 280tys km silnik bardziej zuzyty, mniejsza kompresja to i mocy mniej........ odwrotnie jak w Polsce, czym wiecej Polska kilometrow przejedzie tym bedzie lepiej.

Opublikowano

Jako że nikt tutaj nie był skory do konkretniejszej pomocy, zadziałałem sam z kumplem mechanikiem. Byłem na hamowni przed jakimikolwiek modyfikacjami. mój silnik który fabrycznie posiadał 150 KM , po 282.345 km , posiada moc równą 133 KM. (przy obrotach rzędu 3000-4000 rpm)OK

Później pojechałem do sklepu gdzie mechanik ma duże ulgi. Zakupiłem stożkowy filtr z obudową , zostałem namówiony na STRUMIENICE - KATALIZATOR EL-TEC !! BMW, MERCEDES (Specjalna do układu rzędowej 6) , potem doszedł końcowy wydech ULTER 2 X 80 . Zaczeliśmy działać najpierw poszedł Filtr (dobrze że mechanik ma spawarke do plastiku ) łądnie go zmaotnotwaliśmy - silnik przy wkręcaniu na biegu "jałowym" pięknie zasysa to powietrze , w jeździe na obrotach wyższych jest ciut elastyczniejszy. Potem wycieliśmy katalizator ;-) za który wziąłem potem 270 zeta ;-) wspawaliśmy na elastycznych przedłużkach strumienice.BYło trochę porblemów z lambdą bo obroty szalały, ale po skasowaniu inspekcji i "zaślepieniu" lambdy już wszystko OK. Silnik piękniście-zajebiśćie warczy. potem doszedł ULTER. Potem wyjebaliśmy 0,7 ltr zgarneliśmy drajwera i pojechaliśmy do domów.Wczoraj profilaktycznie dociągneliśmy izometrykiem głowice , kolektor , dolot. TEST!!

Autko lepiej się wkręca przy szybszym spuszczeniu sprzęgła od razu chce mielić ;-). Potem była hamownia i uwaga 147KM!!! (4000-5500 rpm)

Modyfikacje kosztowały mnie około 800 zł (529 zł Ulter , 90 zł filtr , 160 strumienica)

 

:dance:

 

Generalnie za niewygórowany nakład kasy (w porównaniu z tym ile trzeba lać benzynki w to auto) to niedużo.

 

Teraz tylko będe sprawdzał czy auto więcej pali (zaślepiona lambda).

Pozdrawiam i zachęcam do podobnych modyfikacji bo naprawde je czuć

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Hmm... Nie wiem o co chodzi :?: Tyle zachodu, a koni fabrycznych nadal brak :shock: Sprawdziłeś czy przepływomierz masz sprawny :?:

Mój vanos 2.5 po wymianie przepływomierza, zchipowaniu i wkładu filtra sportowego na hamowni wykazało 203 KM. A oryginalny przebieg, to 320000 km.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.