Skocz do zawartości

524 td Problem z szarpiacym silnikiem na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Od pewnego czasu przy zmianie biegu 1-2 2-3 szarpie silnik na mniejszych obrotach niz 2tys, zimny i goracy.

Poza tym brakuje mu mocy i spala 5,2l na 100km a ma silnik 2,4td. dodam ze niedawno kupilem go i nie wiem co sie dzieje.

To moje pierwsze BMW i mam nadzieje ze bedzie OK :? .

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do spalania 5.2 to jakies wybitnie dobre. Jezeli chodzi o szarpanie to moze byc nastawnik pompy wtryskowej, moze zawieszac sie sekcja na pompie albo moze padac kolo dwumasowe.

Powiedz czy jak gasisz silnik i jak autko chodzi na biegu jalowym to czy "rzuca" buda - jezeli tak to bedzie to dwumasowka

Opublikowano
Na postoju wszystko Ok, praca silnika jest równa. Na początku tego nie było ale kilka razy go przeciągnąłem zaledwie może do 3.5 tyś może 4 i od tego czasu jakby miał więcej mocy ale szarpie przy spokojnej jeździe po zmianie biegu. Zauważyłem ze też przekraczając 3 tys. wskazówka obrotów spada do zera może to wina brudnego czujnika.
Opublikowano
Okazało się ze czujnik ok., Ale jest już dobrze po odłączeniu akumulatora na całą noc obrotomierz działa dobrze. Mam jeszcze cos nie tak z wskaźnikiem spalania, bo jak puszcz gaz jest na zero a jak troszkę wcisnę to max. Nie wiem, co jest, ale na pewno odłączenie zasilania nie pomoże .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W moim przypadku byla to wina starych akumulatorkow w liczniku. Wymienilem je na nowe i jest juz ok :) nawet oil servis pali sie na czerwono ale reset i jest na zielono;) A brak mocy prawdopodobmnie czujnik cisnienia doladowania turbo bo po jego odlaczeniu nie ma roznicy. Moze ma ktos taki do sprzedania?
Opublikowano
Ten czujnik jest na lewym blotniku (od kierowcy). ma rozmiar moze 5 na 10 cm i jest aluminiowy firmy BOSCH.Do niego jest przewod od kolektora sacego i kostka elektryczna 3 pinowa. Jezeli to nie to to chyba zostala mi jeszcze turbo.Cisnienie daje ale nie wiem czy nie za male.Moze ktos sie orientuje jakie powino byc cisnienie przy np 1500 obm 3000 i np 4000?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.