Skocz do zawartości

Pomoc w zakupie e38, jaki silnik,porady, opinie, porównania


michalastercity

Rekomendowane odpowiedzi

Na trasie zauważyłem tylko, że nie opłaca się jechać wolno tzn tak do 100 km/h :) lepiej jest lecieć, spalanie wtedy między 10-11 l, ale ten wiatr we włosach :D :D :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja mam gaz stag 300-8 i w trasie Krakow-Warszawa przy sredniej 110km/h spalila ok.14.Jak wracalem to turlalem sie za Uazem po ktorego tam pojechalem z kumplem ze srednia 80-90 km/h to spalila 12,5.Oczywiscie mowa o gazie.Po miescie nie sprawdzalem ale mialem inne auta z v6 3.0 i wszystkie palily w miescie 18-20 gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam gaz stag 300-8 i w trasie Krakow-Warszawa przy sredniej 110km/h spalila ok.14.Jak wracalem to turlalem sie za Uazem po ktorego tam pojechalem z kumplem ze srednia 80-90 km/h to spalila 12,5.Oczywiscie mowa o gazie.Po miescie nie sprawdzalem ale mialem inne auta z v6 3.0 i wszystkie palily w miescie 18-20 gazu.

Wyniki jak 740i ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem Ci, że jednak sporo spaliła jak na prędkość rzędu 80-90 km/h. Chyba, że sporo więcej Ci tego gazu bierze niż benzyny, bo ja mam czystą benzynę i mi przy 80-90 schodzi poniżej 9 litrów.
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazu z 15-20% więcej niż benzynki musi chrochnąć, więc dalej jest coś nie tak ;) U mnie po wymianie sond przy 90/h 7,0L = 8,1 gazu ok ;) (manual... )

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takim spalaniu gazu w takich warunkach jazda na LPG traci sens. Spalanie gazu powinno być większe ok.20-25 % od benzyny.Ja bym sprawdził ile spala benzyny i będzie wiadomo gdzie szukać problemu. Mnie 728iA spala 10-11l jeżdżąc wokół komina a trasa to ok.8l teraz na zimówkach 215/65R16.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,8i montowany w e38 jest naprawde oszczędny jak na 6-cylindrówkę. Konkurencyjne silniki ze stajni Audi, Merca czy Peugeota pala minimum 2 litry wiecej w miescie i trasie.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2,8i montowany w e38 jest naprawde oszczędny jak na 6-cylindrówkę. Konkurencyjne silniki ze stajni Audi, Merca czy Peugeota pala minimum 2 litry wiecej w miescie i trasie.

No właśnie jestem bardzo cholernie zadowolony z tego silnika :) A z manualną skrzynią niewiele ustępuje w przyspieszeniu 735i...

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy aktualnie jestem w posiadaniu e36 318is coupe ale to taka zabawka na chwile.

Więc robie rozeznanie w terenie co do jakiegoś sedana ze stajni BMW padło że albo E39 manual bądź e38 również manual w obu przypadkach benzyna i gaz( wszelkie komentarze typu: "gaz to do kuchenki" są raczej nie na miejscu każdy jeździ na czym chce). Wracając do tematu oczywiście nie wykluczam posiadania piątki ale jednak e38 to jest cudo i w to celuje, tylko pytanie jaki silnik do tego proponujecie? Demona prędkości nie szukam ale też żeby można było czasem depnąć. 4.4 to już dla mnie skrajność jednak ubezpieczenie też kosztuje więc pomóżcie. Manual to najważniejszy warunek tak lubię jeździć ;) A i ocziwiście pytanie czy idzie takie auto kupić w przedziale 10-15tyś czy raczej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy aktualnie jestem w posiadaniu e36 318is coupe ale to taka zabawka na chwile.

Więc robie rozeznanie w terenie co do jakiegoś sedana ze stajni BMW padło że albo E39 manual bądź e38 również manual w obu przypadkach benzyna i gaz( wszelkie komentarze typu: "gaz to do kuchenki" są raczej nie na miejscu każdy jeździ na czym chce). Wracając do tematu oczywiście nie wykluczam posiadania piątki ale jednak e38 to jest cudo i w to celuje, tylko pytanie jaki silnik do tego proponujecie? Demona prędkości nie szukam ale też żeby można było czasem depnąć. 4.4 to już dla mnie skrajność jednak ubezpieczenie też kosztuje więc pomóżcie. Manual to najważniejszy warunek tak lubię jeździć ;) A i ocziwiście pytanie czy idzie takie auto kupić w przedziale 10-15tyś czy raczej nie

Od 2.0 w górę i tak OC bez różnicy czy 2.8 czy 5.4 ;)

Jak szukasz manuala, do tego w cenie max 15k to tylko 728 znajdziesz. I baaaardzo długo się naszukasz czegoś w stanie "w miarę".

 

A ja tak przy okazji z innej beczki :) ile kosztuje ta sonda i czy dużo zabawy z jej wymianą? :mrgreen:

Nie wiem jak w v8 ale do r6 kupujesz używki za 50 zł z dowolnego m52 i chwila moment wymiana, choć do tej na garach 1-3 w przedlifcie można się nakląć na dojście :)

Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E38 to tak między 15 a 20 tys. i faktycznie szukanie czegoś "do jazdy" to zajęcie dla cierpliwych.Do normalnej ,wygodnej jazdy wystarczy 2,8 - jest najtańszy w utrzymaniu i bezproblemowy,można go kupić najszybciej niezamordowanego. O ile E36 to mega tani w eksploatacji wozik to E38 może doprowadzić do poważnych problemów finansowych jak się trafi na trupa. Co do sond lambda to koszt 250 - 300 PLN i osobiście zalecam montaż wyłącznie nowych - to czujnik tlenu podlegający zużyciu i wymianie przeważnie co 150 tys.km. Od sondy w dużym stopniu zależy spalanie i praca silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubezpieczenie OC to w porownaniu do reszty kosztów posiadania takiego auta to pryszcz.

Ja w Warszawie, gdzie skladki są duzo wyzsze niz w innych czesciach kraju za rok OC BMW M5 (5 litrów) place 750zl. Za Peugeota 307 1.6 placilem 550zł.

 

takze roznica kosztow miedzy e36 a e38 to nie ubezpieczenie....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. O ile E36 to mega tani w eksploatacji wozik to E38 może doprowadzić do poważnych problemów finansowych jak się trafi na trupa.

Kłóciłbym się. Jeśli mowa o 728 to sprawy silnikowe wychodzą na to samo kosztowo co w e36 (oczywiście jeśli mówimy o e36 z sześciocylindrowką, innych wersji raczej nie traktuję jako pełnoprawnych BMW). Różnica jest jedynie w częściach zawieszenia, ale jak się kupuje porządne zamienniki, to też nie jest jakaś drastyczna. Części używanych w bród i do e36 i do e38 ;) Co do wyposażenia to im mniej bajerów tym mniej kłopotów, a 728 przeważnie do mega wyposażonych nie należały ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co kłócić :) Tak się składa,że mam oba te auta i niestety E38 mimo ,że nie mam w nim wiele do roboty cenowo wychodzi spooooro drożej. Wszystko od zawieszenia ,które w E36 jest proste i tanie,amortyzatory,hamulce,opony po elektronikę ,która w E38 jest bardziej skomplikowana.Oczywiście 7er to inna klasa i nie można tego porównywać bo musi być drożej przez co bywa,że byli posiadacze trójek mają problemy z utrzymaniem nowego nabytku.Za cenę amorków do E38 wyremontuję połowę mojego Compacta.Co do silnika to pewnie ,że fajnie mieć 7er V8 ale utrzymanie samochodu to nie tylko paliwo i OC.Chętni do zakupu siódemki powinni mieć świadomość ,że te auta mają swoje lata i nie są nowe a i czasem trzeba coś wymienić i naprawić. Co do wyposażenia E38 728 to da się namierzyć wersje wyposażenia sporo przewyższającą niektóre 740 .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. O ile E36 to mega tani w eksploatacji wozik to E38 może doprowadzić do poważnych problemów finansowych jak się trafi na trupa.

Kłóciłbym się. Jeśli mowa o 728 to sprawy silnikowe wychodzą na to samo kosztowo co w e36 (oczywiście jeśli mówimy o e36 z sześciocylindrowką, innych wersji raczej nie traktuję jako pełnoprawnych BMW). Różnica jest jedynie w częściach zawieszenia, ale jak się kupuje porządne zamienniki, to też nie jest jakaś drastyczna. Części używanych w bród i do e36 i do e38 ;) Co do wyposażenia to im mniej bajerów tym mniej kłopotów, a 728 przeważnie do mega wyposażonych nie należały ;)

 

jednak zawsze e38 sa bogatsze niż e36, co tez niesie za soba wydatki w wypadku awarii... a automat w e38? albo tylny most?

Opony, hamulce, niby szczegóły ale dobre też kosztują.

17 calowe zimówki sredniej klasy nowe to minimum 2000zł. Do e36 starczą 15 calowe, a to juz tylko 800zł.

 

Wiadomo ze 728i i tak jest wzglednie tani w eksploatacji w porownaniu do 730d czy wersji V8.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. O ile E36 to mega tani w eksploatacji wozik to E38 może doprowadzić do poważnych problemów finansowych jak się trafi na trupa.

Kłóciłbym się. Jeśli mowa o 728 to sprawy silnikowe wychodzą na to samo kosztowo co w e36 (oczywiście jeśli mówimy o e36 z sześciocylindrowką, innych wersji raczej nie traktuję jako pełnoprawnych BMW). Różnica jest jedynie w częściach zawieszenia, ale jak się kupuje porządne zamienniki, to też nie jest jakaś drastyczna. Części używanych w bród i do e36 i do e38 ;) Co do wyposażenia to im mniej bajerów tym mniej kłopotów, a 728 przeważnie do mega wyposażonych nie należały ;)

 

jednak zawsze e38 sa bogatsze niż e36, co tez niesie za soba wydatki w wypadku awarii... a automat w e38? albo tylny most?

Opony, hamulce, niby szczegóły ale dobre też kosztują.

17 calowe zimówki sredniej klasy nowe to minimum 2000zł. Do e36 starczą 15 calowe, a to juz tylko 800zł.

 

Wiadomo ze 728i i tak jest wzglednie tani w eksploatacji w porownaniu do 730d czy wersji V8.

tylny most wymieniałem, używka za grosze i śmiga jak ta lala ;) Mam manuala, tego samego co w E36 :twisted: Felgi przeważnie są na aucie, które sie kupuje ;) Ja tam nie mam zamiaru wymieniać :P Naprawdę nie ma co narzekać na utrzymanie e38 względem e36 (przynajmniej w mojej opcji)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co robiłeś tam a co robisz/ będziesz robić tutaj.

Dla niektórych to zakup nowych opon jest już przepaścią i kupują używane albo jakieś mabory zamiast dobrą markową oponę. Albo wahacze za 100zł zamiast porządnej marki i tak w nieskończoność można mówić. Albo używka albo najtańszy zamiennik.

 

W tych autach jak się coś wymieni na markowy element to starcza na bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.