Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam moich ziomków :handshake:

 

Jak to jest z ciśnieniem w układzie chłodzenia. W 525 M20 i 540 M60 zauważyłem, że jak mocno dokręce korek od wlewu płynu chłodzącego to jak silnik jest gorący (normalna temperatura pracy silnika) to gumowe węże układu chłodzenia są trochę twarde tzn. nie jakoś specjalnie twarde ale czuć, że jest w nich ciśnienie.

 

Ostatnio jeżdżę z lekko przykręconym korkiem (tzn. gdy nacisnę wąż to słychać, że przez korek wypycha powietrze) i muszę powiedzieć że gumowe węże są przez cały czas mięciutkie - BRAK CIŚNIENIA. Oczywiście muszę w tym miejscu dodać, że silniki w obu autach są na 100% sprawne, wszystko działa jak należy, głowica cała, uszczelka pod głowicą też, temperatura również okej.

 

525 z tak lekko przykręconym korkiem przejechałem już jakieś 17.000 km (okres zimowy od 09.2006 do 02.2007) i płynu ubyło przez ten czas niecałe 300 ml czyli NORMA - napewno przez odkręcony korek trochę wyparowało. W 540 zrobiłem to samo i również wszystko jest okej.

 

Poza tym wydaje mi się, że ogólnie wpływa to korzystniej na trwałość gumowych elementów układu chłodzenia.

 

Moje pytanie w związku z powyższym:

- czy ktoś zaobserwował już coś takiego,

- jak prawidłowo powinien być przykręcony korek, może gdy za mocno go przykręce to ciśnienie w układzie nie ma którędy uciec,

- słyszałem, że Mercedesy, VW, mają w korkach specjalny zawór, którym nadmiar ciśnienia w układzie uchodzi, a jak jest w BMW.

 

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam :)

Edytowane przez Vikingb
Opublikowano

Odpoweidzi na pyatnia:

 

1. Zaobserwowalo to pewnie z 50% uzytkownikow BMW (jak nie wiecej). Przeciez to normalne ze jak odkrecisz korek to cisnienie sie nie wytworzy, no chyba ze bys cala atmosfere napompowal a to jest raczej niemozliwe

 

2. Korek ma byc dokrecny tak aby nieco nadymalo weze. Uklad chlodzenia w BMW jest cisnieniowy a wiec sama nazwa wskazuje ze powinno wystepowac w nim pewne cisnienie i w tych autkach jest dosyc spore

 

3. W BMW tez jest specjalny otwor, ktorym ucieka nadmiar cisnienia.

Opublikowano
Vikingb praw fizyki nie oszukasz czym wyższe ciśnienie tym pózniej płyn się gotuje . normalna temperatura pracy silnika benzynowego to jak pamiętam ze szkoły 110-115 stopni czyli ciut ciut powyżej temp. wrzenia wody , dlatego jezdzi się nie na wodzie a na płynie i zakręconym korkiem . po prostu jak się zagapisz w korku (ulicznym) to wyżuci Ci płyn z układu .
Opublikowano
... praw fizyki nie oszukasz czym wyższe ciśnienie tym pózniej płyn się gotuje ...

 

Heja :)

 

To prawda, że im wyższe ciśnienie to temperatura wrzenia jest wyższa (wykres fazowy dla cieczy) ale nie sądze aby w układzie można było wytworzyć takie ciśnienie aby temperatura wrzenia znacznie się podniosła :doh:

 

Ponadto, wydaje mi się, że przy sprawnym układzie chłodzenia, tj. sprawna pompa, właściwy poziom płynu nigdy nawet przy odkręconym korku nie powinno dojść do zagotowania płynu gdyż pompa powinna w takim tempie napędzać obieg płynu aby do tego nie doszło. Dodatkowo przecież układ jest wspomagany przez wentylator a reguluje to wszystko termostat i wisko.

 

Do Centrino: czy możesz napisać co rozumiesz pod pojęciem "ciśnieniowy", już parę razy spotkałem się na forum z tym określeniem.

 

Dzięki i pozdrawiam :D

Opublikowano
tylko że termostat w benzynowym otwiiera się czasami dopiero przy 98 stopniach . zresztą to Twoje auto
Opublikowano
Odpoweidzi na pyatnia:

 

1. Zaobserwowalo to pewnie z 50% uzytkownikow BMW (jak nie wiecej). Przeciez to normalne ze jak odkrecisz korek to cisnienie sie nie wytworzy, no chyba ze bys cala atmosfere napompowal a to jest raczej niemozliwe

 

2. Korek ma byc dokrecny tak aby nieco nadymalo weze. Uklad chlodzenia w BMW jest cisnieniowy a wiec sama nazwa wskazuje ze powinno wystepowac w nim pewne cisnienie i w tych autkach jest dosyc spore

 

3. W BMW tez jest specjalny otwor, ktorym ucieka nadmiar cisnienia.

Dokładnie tak jak pisze wyżej Centrino.

Dokreć korek na max gdyż tak jest układ zaprojektowany i nie ma co inngerowac w technologię .

Dokrecenie korka do pierwszego oringa czyli tak jak pisałes do momentu kiedy weze są cały czas miekkie można zastosować w momenice jeżeli własnie ci wydmuchało uszczelkę na głowicy badz sypneła sie pompa wody i zasysa lewego powietrza do układu chłodzenia a ty chcesz dojechać do domu wtedy można ten patent zastosować aby ciśnienie nie rozerwało węzy czy samej chłodnicy w innym przypadku korek ma byc dokręcony.

Korek od chłodnicy w BMW tez ma specjalnyn zawór cisnieniowy za pomocą którego reguluje ciśnienie w uładzie (choc zdarzają sie przypadki ze korek także ulega uszkodzeniu)

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.