Skocz do zawartości

Wymiana pompy wtryskowej w e46 320d


dymian1

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie ja podobnie przy wyprzedzaniu to samo mechanik do mnie ze pompa .kupiłem regenerowana za 1200 plus oddałem starą( Service Bosch) mechanik krzyczy mi za wymianę 1000 zł do tego czyszczenie baku. Układu paliwowego bo w filtrze znaalazl opilki. Ale co lepsze kazał wyczyścić mi wtryski . Co wy na to bo mój zaprzyjaźniony mechanik mowil że w żadnym wypadku nie ruszać wtryskow, czy to naciaganie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest mi znany. W mojej bawarce mam to już za sobą. Auto zgasło, zapaliło, zgasło i już więcej nie zagadało. Silnik M47 rok 98 sedan.

 

Pierwsze skojrzenie - sterownik pompy wtryskowej. Polutowałem. Auto odpaliło. Jednak nie szło tym jeździć.

Druga sprawa - oddałem sterownik do regeneracji. Auto odpaliło. Jednak nie szło tym jeździć.

 

No i trzecie finalne rozwiązanie. Regeneracja pompy wtryskowej. Koszt 2000 zł w diesel-service Słupsk. Rok gwarancji. Chłopaki zrobili dobrą robotę. Auto jeździ jeszcze lepiej niż wcześniej. Mam wrażenie, że spalanie też się trochę poprawiło.

 

Gdyby nie moje wcześniejsze zabawy ze sterownikiem zaoszczędził bym 500 zł. A tak całość wyszła mnie 2500 zł z czego 500 zł wyrzucone w błoto. Dodam że w serwisie Bosha krzyczeli 5000 zł :mrgreen:

 

Co do opiłków w filtrze paliwa... Możliwe że kończy się pompa w baku. Raczej nie jest to od pompy wtryskowej, ponieważ ta znajduje się już za filtrem. Jednak po to jest filtr paliwa, żeby owe opiłki nie przedostały się dalej. Także myślę, że bez paniki. W razie czego koszt pompy w baku paliwa nie jest szczególnie wysoki. To już dość tania sprawa i łatwa w wymianie (pompa pod tylną kanapą).

 

Mam nadzieję, że coś pomogłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś opiłki w filtrze paliwa to czyszczenie całego układu łącznie z wtryskami jest wskazane , tylko pytanie czy konieczne? Ja bym to wszystko wyczyścił bo jak auto ma swoje lata to tam syfu się nazbierało a i wtryskom nie zaszkodzi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaft 28 lekko mnie uspokoiles jutro jest u mnie pompa mam nadzieję że mi to zmontuja w krótkim czasie . Ile mniej więcej powinna trwać wymiana i czy trzeba wyciągać rozrząd aby wyjąć pompę ?

 

Z tego co wiem nie trzeba . Ja bez auta byłem 2 dni po otrzymaniu pompy , za wymianę zapłaciłem 300 zł z tym , że auto było rozebrane do gołej pompy , bo i ja zaryzykowałem akcję z naprawą sterownika , naprawiał mi znajomy elektronik za co skasował 150 zł , zaznaczając że prawdopodobnie nic to nie da bo w tych pompach rzadko pada sterownik przy sprawnej mechanice no i miał rację bo owszem auto odpaliło , ale nie reagowało na pedał gazu , generalnie stracony czas i 150 zł.

 

Pompę zakupiłem w dieseltechnika z Lublina za 2200zł + kaucją (na którą wciąż czekam) jak to mechanik określił a po rozmowie słychać było , że parę vp44 zrzucił "zero problemów , profesjonalna robota , kto Ci to robił? ) jeśli zwrócą kaucję to polecam w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shaft 28 lekko mnie uspokoiles jutro jest u mnie pompa mam nadzieję że mi to zmontuja w krótkim czasie . Ile mniej więcej powinna trwać wymiana i czy trzeba wyciągać rozrząd aby wyjąć pompę ?

 

Z tego co wiem nie trzeba . Ja bez auta byłem 2 dni po otrzymaniu pompy , za wymianę zapłaciłem 300 zł z tym , że auto było rozebrane do gołej pompy , bo i ja zaryzykowałem akcję z naprawą sterownika , naprawiał mi znajomy elektronik za co skasował 150 zł , zaznaczając że prawdopodobnie nic to nie da bo w tych pompach rzadko pada sterownik przy sprawnej mechanice no i miał rację bo owszem auto odpaliło , ale nie reagowało na pedał gazu , generalnie stracony czas i 150 zł.

 

Pompę zakupiłem w dieseltechnika z Lublina za 2200zł + kaucją (na którą wciąż czekam) jak to mechanik określił a po rozmowie słychać było , że parę vp44 zrzucił "zero problemów , profesjonalna robota , kto Ci to robił? ) jeśli zwrócą kaucję to polecam w 100%

 

 

Dokładnie tak jak napisałeś - sterownik od VP44 raczej nie pada jeżeli masz sprawną mechanikę pompy. Podobno przeważnie zaciera tam się taki tłoczek w korpusie, ale mniejsza o to. Też przeszedłem zabawę ze sterownikiem z nadzieją, że uratuje trochę kasy, a pazerny dwa razy traci i tylko 500 zł poszło w błoto. Auto tak jak u Ciebie nie reagowało na pedał gazu, a jak zareagowało to nie szło tym jeździć. Nawet jeśli po wymianie sterownika auto zaczęło by Ci jeździć poprawnie, to i tak raczej musiałbyś się szykować na pełną regenerację VP44 w krótkim czasie. Te wszystkie naprawiania sterowników do VP44 to niezły biznes :P

 

Shaft 28 lekko mnie uspokoiles jutro jest u mnie pompa mam nadzieję że mi to zmontuja w krótkim czasie . Ile mniej więcej powinna trwać wymiana i czy trzeba wyciągać rozrząd aby wyjąć pompę ?

 

Pompę wtryskową VP44 masz na rozrządzie, a rozrząd w silniku na łańcuchu - tak więc zabawy jest dosyć sporo. Sprawa też banalna nie jest, trzeba mieć do tego odpowiednie narzędzia, odpowiednio zablokować rozrząd itd... Co byś potem przeskoku na rozrządzie nie miał. Co do czasu trwania takiej operacji to pewnie zależy od mechanika i jego znajomości tematu w tym modelu ;)

 

Jak miałeś opiłki w filtrze paliwa to czyszczenie całego układu łącznie z wtryskami jest wskazane , tylko pytanie czy konieczne? Ja bym to wszystko wyczyścił bo jak auto ma swoje lata to tam syfu się nazbierało a i wtryskom nie zaszkodzi.

 

Dokładnie, wyczyścić układ paliwowy w starym aucie zawsze warto. Też bym z chęcią zrobił u siebie drenaż zbiornika z przeczyszczeniem całej reszty. Ciekawe ile biorą za taką usługę w dobrym warsztacie. Wydaje mi się, że do tańszych to nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie naprawiania sterowników do VP44 to niezły biznes :P

 

Generalnie masz rację , ale naprawa sterownika ma sens np. wówczas jeśli znajdziesz kogoś kto zregeneruje pompę mechanicznie , a Ty dasz swój naprawiony sterownik . Tylko , że to takie kombinowanie żeby zaoszczędzić 300 zł .

 

Ja tam nie czyściłem układu , ale koleżka w mondeo rok czy dwa lata temu płacił 500 zł w Sobótce z tym , że to przy okazji robionych wtrysków i pompy.

 

 

Co do vp44 - parę słów dla potomnych , jeśli w Twoim aucie brakuje paru koni to według mnie powoli pada vp44 a przynajmniej u mnie tak było i wszelkiego rodzaju zabiegi nie przynosiły rezultatu (nowe elektrozaworki, odma, przepływka, wężyki etc) a jeśli jeszcze po odpaleniu puszcza biały dym to na 90% pompa (chyba , że jest zima ;D)

Koszt używanej pompy z anglika to od 800-1200 zł myślę, że jeśli potrafisz sam zrzucić pompę i ją włożyć to warto zaryzykować , jeśli korzystasz z usług mechanika regeneruj ! bo za każde włożenie i włożenie będziesz płacił 400-600 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.