Skocz do zawartości

TUNING ŚWIECA ZAPŁONOWA BRISK PREMIUM DOR15LGS ??????????


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko czy ktoś zamontował do swojego autka świece ŚWIECA ZAPŁONOWA BRISK PREMIUM DOR15LGS ???

Są to świece gdzie "iskrownik świec BRISK Premium LGS umożliwiający ekstremalnie długą iskrę na powierzchni, wykorzystujący możliwość przeskoku iskry po całym obwodzie 360°..."

Podobno zwkekszają moc, silnik równo pracuje, jest bardziej zrywny a przy ekonomicznej jeździe spada spalanie.

Dajcie znać czy warto wydać po 25 zł za 1 świece i czy faktycznie można odczuć jakąkolwiek zmiane.

dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam NGK i są OK! Tyle, że wyczytałem, że z Brisk daja 2 lub 3 iskry za jednym razem, paliwo jest lepiej splane.

Teoretycznie w alfie twinspark są 2 świece, 2 iskry i osiągi lepsze, możnaby dociekać, że świece Brisk też moga zwięszać osiągi silnika, dlatego jesli ktoś ma takowe założone proszę o info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w swoim pierwszym samochodzie (nie BMW) świece sportowe Brisk Premium Sport czy jakoś tak, kupiłem je za namową znajomego który twoerdził że "samochód jest żwawszy i mniej pali"..W świecy tej nie było tradycyjnej elektrody tylko taki jakby pierścień naokoło centralnej elektrody.. Po zrobieniu kilku tysięcy km nie stwierdziłem żadnych zalet tego rozwiązania.. Za to wada była taka że samochód zdecydowanie (naprawde to było odczuwalne) gorzej pracował na wolnych obrotach.. Świeżo po zamontowaniu nowych świeczek silnik pracował ok ale po przejechaniu ok 1000km zaczęły się dziać problemy ze wspomnianymi wolnymi obrotami. Swiece oczywiście miałem dobierane pod swój samochód.. Po podmiance na zwykłe świece wolne obroty były ok.. Wg mnie świec Brisk nie ma co porównywać do świec NGK.. NGK bez porównania lepsze.. Być może teraz świece Brisk są lepsze niż kiedyś (ja je miałem ok 6 lat temu) ale nie będę raczej ich już testował:) Poza tym nie przemawia do mnie rozwiązanie tej elektrody w formie pierścienia.. Dzięki takiej elektordzie teoretycznie iskra może pojawić się w dowolnym punkcie tej elektrody, tylko po co:) I tak w jednym momencie może pojawić siętylko jedna iskra.. W silnikach gdzie na jeden cylinder przypadają aż dwie świece zapłonowe ( np silniki TwinSpark w AR) pojawiają się w jednym czasie dwie iskry.. To ma jakiś sens w przeciwieństwie do rozwiązania zastosowanego w świecach Brisk

 

edit

sprawdziłem w necie jak wyglądają świece o których piszesz i moje wyglądały identycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.