Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie wróciłem z trasy, podczas której postanowiłem sprawdzić osiągi auta. Był kawałek porządnej drogi, więc spróbowałem rozpędzić bawarkę ile się da i tu spotkało mnie niezbyt miłe zaskoczenie - 318is w 140-konnym motorze M44 dociągnęła do 190 km/h i dość! Może gdybym jeszcze potrzymał podłogę przez jakiś czas dokręciłaby się do 200, ale nie wiadomo. Nie robiłem tego wcześniej, więc nie wiem ile ta sztuka faktycznie mogłaby pójść, ale sądzę, że zrobiła trochę mało. Na dachu mam jeszcze założony bagażnik na narty i pomyślałem, że to może mieć wpływ na uzyskaną prędkość, ale czy aż taki? Może ktoś z was miał podobne doświadczenia, dajcie znać. Wiem - najprościej odkręcić zbędny balast i powtórzyć próbę, ale w najbliższym czasie nie dam rady, więc pytam.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano

Kiedyś w Top Gear podawali przykład:

Jak jedziesz na wakacje i założysz na dach foyel składany, to po przejechaniu kilkuset (bodajże 500km) spali więcej paliwa za kwotę równą zakupowi takiego fotela na miejscu :wink:

Oczywiście trzeba wziąć poprawke że to Anglia

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Kiedyś w Top Gear podawali przykład:

Jak jedziesz na wakacje i założysz na dach foyel składany, to po przejechaniu kilkuset (bodajże 500km) spali więcej paliwa za kwotę równą zakupowi takiego fotela na miejscu :wink:

Oczywiście trzeba wziąć poprawke że to Anglia

 

obliczali tez kiedys, ile kosztuje "wozenie ze soba" zarostu na twarzy kierując sie zasadą - wieksza masa auta (przez te kilka/nascie/set gramow wagi kierowcy) to tez przeciez wieksze zuzycie paliwa

 

a wracajac do bagaznika - wiekszy opor, mniejsza predkosc max - i tyle

 

:mrgreen:

Opublikowano

Mówisz o prędkości max, a nie wielu kierowców jadąc w trase utrzymuje stała prędkość na poziomie max :doh:

Chcąc jechać 120km/h z np. z zapakowanym bagażnikiem dachowym, musisz bardziej cisnąc sam, niż jeżeli nie masz bagaznika. Dlaczego bo jest wiekszy opór, to tak samo jak jedziesz sam, albo z dwiema osobami.

Spalanie rosnie, przyspieszenie sie z mniejsza i prędkość max też się z mniejsza.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano

Manniac pyta o wplyw bagaznika i oporu ktory on stawia na osiaganie predkosci max - wiec o tym wlasnie napisalem ;)

 

...a z cala Twoja wypowiedzia zgadzam sie w zupełności pibulas ;)

wiekszy opor, wieksza masa, wieksze spalanie, mniejsza predkosc itd....

Opublikowano

A mój błąd, ja myślałem że chodzi o wpływ na spalanie :oops:

Musze sobie kupić binokle :idea:

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.