Skocz do zawartości

Rezystor Dmuchawy jak go znalezdz w E46


seth222

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem ze na forum ten temat byl juz poruszany. Kierujac sie radami z roznych postow rozebralem czesci obudowy i schowek dostajac sie do miejsca gdzie powinen znajdowac sie rezystor. Jednak u mnie nadal go nie widze. Znalazlem to na zdjeciach w ponizszym linku

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm

Wychodzi na to ze rezystor powinen sie znajdowac za tym kanalem od nawiewu. U mnie wyglada to tak jak na moich zdjeciach i nei moge go znalezdz.

http://img130.imageshack.us/img130/7236/pict0117aq7.jpg

http://img105.imageshack.us/img105/3977/pict0114wd0.jpg

Wydawalo mi ze ze ten modul Bosha co widac na drugim zdjeciu jest tym rezystorem ale sprawdzilem numer czesci na tej stronce http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=64_0815&hg=64&fg=40&hl=3

i okazalo sie ze to jest ten z numerem 4 DRIVE UNIT RIGHT. Juz nie mam pojecia jak to znalezdz Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jako ze to moj pierwszy post dlatego powitam wszystkich driverow BiEmDablju na tym forum i od razu podziekuje za posty dziekim ktorym moje E46 320d ODZYLO!!! :dance:

Kupilem ja miesiac temu od goscia ktory nie mial pojecia o sprawach techniczny wiec auto chociaz serwisowane w ASO kulalo, przede wszystkim padnieta przeplywka sprawiala ze Beemka miala moze cos 60 koni zamiast 136, przez to ucierpialo sprzeglo i teraz musze je wymienic. (Dziwie sie jak on mogl tak jedzic???) :doh:

Wkurzajacy tez jest ten nadmuch od klimy, wogole nie reagowal na ustawienia chociaz filter kabinowy wymienilem. Bylo to bardzo denerwujace podczas jazdy bo auto chociaz super wytlumione sporo tracilo z przyjemnosci jazdy kiedy dmuchawa napierdzielala na maksa i tylko mozna ja bylo calkowice wylaczyc i sie udusic.

 

Posty na tym i innych forach przekonaly mnie ze winny jest tutaj tzw "Jez", "Final Stage Unit" albo "Gebläse Endstufe". Kupilem to ustrojstwo w serwise BMW za 75 euro i dzisaj przystapilem do wymiany.

W pozycji kleczaco-lezacej zajelo mi to 1:30 minut , dostep jest bardzo ograniczony i jak ktos ma duze lapy to ciezko tam grzebac, potrzebny tez jest dlugi klucz Torx bo inaczej paluchy beda bolec.

 

Jak wyglada dostep w e46 do tego JEZA:

 

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=256286&highlight=final+stage+resistor&page=4

 

Jak to wymontawac na przykladzie 540i:

http://www.540i6.com/finalstagereplacement.html

 

Generalnie zasada jest taka ze nic na sile zeby nie pourywac. elementy te sa tam na zatrzaski a ustrojstwo bylo u mnie na 2 srubki torx.

Tak ze teraz nadmuch pracuje tak jak nalezy, ile sie ustawi tyle trzyma. Ale najlepsze jest to ze ten kupiony oryginalny JEZ jest inny-mniejszy niz ten stary.Biorac pod uwage ile osob na to narzeka jest pewnym ze to feler fabryczny, szkoda tylko ze BMW tego nie chce zauwazyc :mad2:

Teraz do pelni szczescia potrzebuje jedynie wyprowadzic przewod z radia z wejsciem tak aby moc podlaczyc odtwarzacz MP3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.